دموکرات‌ها به طور جدی خواستار شروع روند استیضاح ترامپ شدند

دموکرات‌ها از رئیس کنگره خواستند تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس‌جمهور ترامپ آغاز شود.
چهارشنبه، 1 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
دموکرات‌ها به طور جدی خواستار شروع روند استیضاح ترامپ شدند
نمایندگان دموکرات کنگره در میان سنگ‌اندازی‌های کاخ سفید، به طور فزاینده خواستار بازگشایی تحقیقات راجع رئیس‌جمهور این کشور شدند. علی‌رغم مخالفت و فشارها از سوی رئیس کنگره، نانسی پولسی، با استیضاح ترامپ، ولی شمار نمایندگانی که خواستار این امر هستند، در حال افزایش است.

به گزارش راسخون به نقل از رویترز؛ الکساندرا اوکاسیو کورتز، نماینده دموکرات ایالات متحده آمریکا، روز سه‌شنبه گفت که زمان آن رسیده است تا رهبران دموکرات اجازه آغاز پروسه استیضاح رئیس‌جمهور ترامپ را بدهند..

سخنگوی پارلمان نانسی پلوسی تاکنون در برابر درخواست دموکرات‌ها برای آغاز روند استیضاح ترامپ مقاومت کرده است و در عوض از ادامه تحقیقات راجع ترامپ و دولتش از طریق پنل‌های متعدد کنگره ابراز حمایت کرده است.

اما تعداد نمایندگان دموکرات بیشتری از آغاز روند استیضاح صحبت کرده‌اند و نماینده لیبرالی مانند اوکاسیو کورتز، نماینده چپ ترقی‌خواه که سال گذشته وارد کنگره شده است، بیشترین فشار را در این باره وارد می‌کند.

اوکاسیو کورتز در بیرون از مجلس نمایندگان گفت: «من فکر می‌کنم وقت آن رسیده است که حداقل پرونده تحقیقاتی راجع به استیضاح (ترامپ) را بازگشایی کنیم... ما در این سناریو، گزینه دیگری غیر این موضوع نداریم.»

او گفت در بحث گزارش مولر که در مورد دخالت روسیه در کمپین انتخاباتی 2016 است شواهدی وجود دارد که نشان از جلوگیری از تحقیقات توسط هئیت اجرایی دارد. او همچنین افزود تحقیقات مولر نشانه‌ای است برای کنگره برای اقدام به کاری.

لازم به ذکر است گزارش رابرت مولر، روز 29 فرودین ماه منتشر شد که در آن این نتیجه گیری به عمل آمده که هیچ تبانی بین ترامپ و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 رخ نداده است. همچنین در این گزارش که بخش‌هایی از آن هم سانسور شده است آمده است که ترامپ به دنبال اخراج راب مولر، مسئول این پرونده بوده است تا از ادامه تحقیقات جلوگیری کرده باشد. با انتشار این گزارش سوال‌های زیادی بی‌پاسخ ماند است که یکی از آنها این است که آیا ترامپ مانع از اجرای عدالت شده است یا خیر؟ این عدم شفاف‌سازی موجب شده تا ترامپ به طور کامل تبرئه نشود.

کورتز در ادامه افزود: «ما رئیس‌جمهوری داریم که به راحتی شاهدان را از آمدن برای پاسخوگویی به یک احضاریه قانونی از جانب کنگره منع می‌کند.» مشاور حقوقی سابق کاخ سفید، دان مکگن روز سه‌شنبه طبق خواسته کاخ سفید از آمدن به کمیته قضایی کنگره خودداری کرد.

به گزارش آتلانتیک،  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در یکی از شنبه‌های ماه ژوئن سال 2017 میلادی دو بار با منزل دان مک‌گن،  مشاور حقوقی کاخ سفید، تماس گرفت و به وی دستور داد که رابرت مولر، بازپرس ویژه رسیدگی به ماجرای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، را اخراج کند. رابرت مولر یک ماه پیش از آن زمان مسئولیت رسیدگی به این پرونده را بر عهده گرفته بود.

گزارش رابرت مولر تصریح می‌کند که مک‌گن از تماس با راد روزنستاین، که در آن زمان قائم مقام دادستان کل آمریکا بود، خودداری کرده و به او نگفته بود که مولر را اخراج نماید.

در این گزارش آمده است که مک‌گن به جای انجام دادن کاری که ترامپ از وی خواسته بود، با رینس پریباس، رئیس وقت کارکنان کاخ سفید، و استیو بَنِن، استراتژیست ارشد و مشاور پیشین ترامپ، تماس گرفت تا به آن‌ها بگوید که قصد دارد از سمت خود کناره‌گیری کند، زیرا رئیس جمهور از وی خواسته است «این کار احمقانه را انجام دهد.»

به گزارش رویترز، یکی دیگر از نمایندگان دموکرات، جان یرموث، نیز روز سه شنبه گفت بر این باور است که نانسی پلوسی خود نیز متوجه شده است که تمام اتفاقات به طوری در حال پیش رفتن است که استیضاح ترامپ دور از انتظار نخواهد بود؛ حتی اگر رهبر دموکرات‌ها، نانسی پلوسی، مصر به ادامه تحقیقات کنگره فقط درباره دولت ترامپ باشد. 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.