فرمول قرآنی پیروزی فلسطین در برابر معامله قرن

هر چند دول سرمایه داری جهان به بهانه ی جریان دروغگین هولوکاست تن به ظلم بزرگ و جنایت قرن دادند ولی حتی اگر آن جنایتی که در غرب اتفاق افتاد درست باشد نمی بایست تاوان آن را مردم فلسطین دهند.
پنجشنبه، 9 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی بیرانوند
موارد بیشتر برای شما
فرمول قرآنی پیروزی فلسطین در برابر معامله قرن
قریب به هفتاد سال از بزرگترین جنایات قرن می گذرد، جنایتی که مدعیان آزادی و دفاع از حقوق بشر با دلایلی واهی شرف و حیثیت خود را پای جنایت کار ترین رژیم غاصب جهان معامله کردند و دفاع از مظلوم ترین انسان های روی زمین را به فراموشی سپردند، معامله قرن[1] چیزی جز لگ زدن به  انسانیت و اخلاق مداری جهان لیبرال و سرمایه دار جهان نیست، معامله ای که چوب حراج به تمام شعارهای عوام فریبانه سردمداران حقوق بشر می زند، هر چند دول سرمایه داری جهان به بهانه ی جریان دروغگین هولوکاست تن به ظلم بزرگ و جنایت قرن دادند ولی حتی اگر آن جنایتی که در غرب اتفاق افتاد درست باشد نمی بایست تاوان آن را مردم فلسطین دهند.
 
گنه کرد در بلخ آهنگری              به شوشتر زدند گردن مسگری
 
 به جرأت می توان ادعا کرد در یک قرن اخیر هیچ کشوری همچون فلسطین آماج شدیدترین جنایات تاریخ قرار نگرفته است. صهیونیست ها که خود را از تبار اسرائیل می خوانند جز به یغما بردن مال و دارایی مسلمانان و مظلوم فلسطین و کشتن و زندانی کردن زنان و کودکان و سالخوردگان و جوانان و عهد شکنی هیچ چیزی را از خود بُروز نداده است.


فرمول پیروزی فلسطین در برابر معامله قرن

جوامع اسلامی در برابر خطرناک ترین و شوم ترین معامله قرن بر اساس مکتب وآیین مقدس اسلامی وظایف و مسئولیت های سنگینی را بر عهده دارند به طوری که اگر به درستی خود را ملزم به رعایت این مسئولیت ها نمایند پیروزی نهایی در برابر این غاصب جهانی از آن آنها خواهد بود.
 
1-مسئولیت پذیری و عدم سکوت و انفعال
اولین و مهمترین وظیفه ای که جوامع اسلامی در برابر این ظلم آشکار بر عهده دارند، پذیرش مسئولیت در برابر این ظلم جهانی و عدم سکوت و بی تفاوتی در برابر جنایات ددمنشانه اسرائیل غاصب است، به طور قطع و یقین سکوت، انفعال  و بی تفاوتی کشور های اسلامی موجب گستاخی و دلیر شدن غاصبان بیت المقدس می شود، بر اساس آموزه های دینی و اسلامی اعلام همدردی و اهتمام جدی نسبت به وضعیت اسفبار فلسطینیان اولین و مهمترین وظیفه شرعی، دینی و سیاسی و انسانی است که باید نسبت به آن جدی بود؛ چرا که منابع روایی وظیفه همگان را این چنین روشن کرده است:  «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّ النَّبِیَّ ص قَالَ: مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛[2] پیغمبر -صلى اللَّه علیه و آله- فرمود: هر که صبح کند و به امور مسلمین همت نگمارد. از آنها نیست، و هر که بشنود مردى فریاد می زند «مسلمان ها بدادم برسید» و جوابش نگوید مسلمان نیست.»
فقدان بصیرت کافی و عدم شناخت صحیح مرز دوستی و دشمنی، و ندیدن دستان چدنی دشمن در دستکش مخملی از جمله آسیب های پیش روی پیروزی بیت القدس است. متأسفانه در سال های اخیر فقدان بینش سیاسی جوامع عربی موجب شده است کشوران حامی همچون سوریه، عراق، ایران، لبنان، به کنار گذاشته شوند و جوامع عربی به فکر معامله با دشمن غاصب بیافتند

2-تقویت عنصر ایمان و توکل و عدم تکیه بر جوامع استکباری
یکی از عنصر های مهم و ارزشمند در مسیر رسیدن به پیروزی، تقویت عنصر ایمان به خدای متعال و توکل به او در تمام عرصه های سیاسی و نظامی و اقتصادی است. جوامع اسلامی به واقع اگر به آیات الهی و دستورات نجات بخش آن ایمان دارند می بایست دفاع از فلسطین و انسان های مظلوم و آواره آن را وظیفه الهی و ایمانی خود بدانند و در مسیر پیروزی، اعتماد به وعده الهی داشته باشند، که باری تعالی می فرماید: «إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ لَکُمْ وَ إِنْ یَخْذُلْکُمْ فَمَنْ ذَا الَّذی یَنْصُرُکُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَ عَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُون‏؛[3] اگر خداوند شما را یارى کند، هیچ کس بر شما پیروز نخواهد شد! و اگر دست از یارى شما بردارد، کیست که بعد از او، شما را یارى کند؟! و مؤمنان، تنها بر خداوند باید توکل کنند!»، متأسفانه در سال های بعد از اشغال فلسطین کشورهای اسلامی رمز و فرمول رسیدن به موفقیت را گم کردند به طور که به جای اعتماد و تکیه بر خدای متعال و یاری خواستن از او به کشورهای جنایت کار تکیه کردند، به طوری که در این سال به جز شعارهای بدون ضمان اجرایی چیزی به نام آرمان دفاع از حقوق فلسطین به چشم نمی خورد. تکیه و اعتمادی که چیزی جز رسوایی جوامع عربی را به دنبال ندارد و خدای متعال این چنین به این بد عهدی پاسخ می دهد: «وَ لا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَ ما لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیاءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ؛[4] و بر ظالمان تکیه ننمایید، که موجب مى‏شود آتش شما را فرا گیرد؛ و در آن حال، هیچ ولىّ و سرپرستى جز خدا نخواهید داشت؛ و یارى نمى ‏شوید!»
 
3-حفظ اتحاد و یکپارچگی
از جمله عناصر مهم قرآنی برای آزادی فلسطین اشغالی حفظ اتحاد و یکپارچگی جوامع اسلامی و پرهیز از هر گونه اختلاف و چنددستگی است. جوامع اسلامی باید در برابر فتنه قرن به جای اختلاف و چند دستگی به آرمان مقدس آزادی بیت المقدس بیندیشند و خود را از اختلاف های سیاسی و حزبی دور کنند؛ چرا که این تفرقه و چند دستگی علاوه بر اینکه خواست کشورهای استکباری همچون شیطان بزرگ آمریکای جنایت کار بوده، موجب سستی و ضعف و عدم واکنش صحیح و کاربردی کشورهای اسلامی می شود، خطر بزرگ و ویرانگری که خدای متعال پیش تر در کتاب مقدس قرآن کریم این چنین بیان فرموده است: «وَ أَطیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُمْ؛[5] و (فرمان) خدا و پیامبرش را اطاعت نمایید! و نزاع (و کشمکش) نکنید، تا سست نشوید، و قدرت (و شوکت) شما از میان نرود!»
 
4-تقویت بصیرت و دشمن شناسی
فقدان بصیرت کافی و عدم شناخت صحیح مرز دوستی و دشمنی، و ندیدن دستان چدنی دشمن در دستکش مخملی از جمله آسیب های پیش روی پیروزی بیت القدس است. متأسفانه در سال های اخیر فقدان بینش سیاسی جوامع عربی موجب شده است کشوران حامی همچون سوریه، عراق، ایران، لبنان، به کنار گذاشته شوند و جوامع عربی به فکر معامله با دشمن غاصب بیافتند، فقدان بصیرت در جوامع عربی موجب شده است به جای نجات فلسطین کاری کنند که مسلمانان مظلوم فلسطین نه تنها دردی از آنها دوا نشود؛ بلکه هر سال اراضی بیشتری را از دست بدهند، زنان و کودکان بیشتری از دم تیغ صهیونیسم خونخوار عبور کنند و جوانان و سالمندان بیشتری هر ساله طعم زندان های مخوف اسرائیل را بچشند. 
 
5-صبر و استقامت فعالانه
 
مهمترین و با ارزش ترین کلید نجات فلسطین اشغالی نه سازش و تسلیم و نه صبر منفعلانه بلکه صبر و استقامت فعال است، متأسفانه در سال های اخیر دول عربی به جای استفاده از شاخص و  فرمول صبر و مقاومت سخن از سازش و تسلیم به میان می آورند، ساز و تسلیمی که جز اخراج بیشتر فلسطینیان را به دنبال نداشته است، به طور قطع برای بیرون راندن دشمن غاصب باید مقاومت کرد، به جای فرار به عقب باید مقاومت کرده و مرزهای اسلامی را پاسداری کرد، صبر داشته این صبر و مقاومت است که می تواند نوید آزادی و پیروزی را برای بیت المقدس به ارمغان آورد: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛[6] اى کسانى که ایمان آورده‏اید! (در برابر مشکلات و هوسها،) استقامت کنید! و در برابر دشمنان (نیز)، پایدار باشید و از مرزهاى خود، مراقبت کنید و از خدا بپرهیزید، شاید رستگار شوید!»
 
6-شجاعت، جهاد و ادامه انتفاضه
عقل، دین، اخلاق همه و همه ایجاب می کنند جامعه ای که مورد ظلم و ستم و جنایت قرار گرفته در برابر ظلم بایستند و مانع گسترش آن در جامعه شوند، خدای متعال این چنین از این قانون الهی پرده بر می دارد و مسلمانان جهان را از انفعال و بی تفاوتی و سکوت در برابر ظلم قرن بیدار می کند: «وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصیراً؛[7] چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانى که (به دست ستمگران) تضعیف شده‏اند، پیکار نمى‏کنید؟! همان افراد (ستمدیده‏اى) که مى‏گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، براى ما سرپرستى قرار ده! و از جانب خود، یار و یاورى براى ما تعیین فرما!»
 
7-تقویت روح امیدواری و امداد های غیبی
تمام جوامع اسلامی بخصوص مردم مظلوم فلسطین باید از هر گونه یأس و نا امیدی به دور باشند و یقین و باور به امدادهای غیبی داشته باشند، و پیروزی خود را نزدیک ببنید، و در این مسیر هیچ گونه ناامیدی و دلسردی به خود راه ندهند: «إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ أَ لَیْسَ الصُّبْحُ بِقَریبٍ؛[8] ! موعد آنها صبح است؛ آیا صبح نزدیک نیست؟!» باید یقین داشت که عذاب سخت خداوند برای آن قوم ظالم نزدیک است چرا که این وعده الهی است که می فرماید: «فَلَمَّا آسَفُونا انْتَقَمْنا مِنْهُمْ فَأَغْرَقْناهُمْ أَجْمَعینَ؛[9]امّا هنگامى که ما را به خشم آوردند، از آنها انتقام گرفتیم و همه را غرق کردیم.»

پی نوشت ها:
[1]. در این طرح مناطق، روستاها و محله‌های عربی که عمدتاً فلسطینیان در آن سکونت دارند به حکومت خودگردان فلسطین واگذار خواهد شد و یک معبر نیز برای فلسطینیان برای تردد به مسجدالاقصی در نظر می‌گیرد. معامله قرن پیشنهادهایی نیز برای پایان دادن به مشکل آوارگان فلسطین و شهرک سازی اسرائیل دارد.این معامله شامل انتقال مالکیت محله‌ها و نواحی نزدیک به قدس مانند، بیت حنینا، شعفاط، کفر عقب و راس خمیس به تشکیلات خودگردان فلسطین می‌شود. این طرح، پیشنهادی مبنی بر تشکیل کشور فلسطین در ابتدا در حدود نیمی از کرانه باختری، تمامی نوار غزه و برخی محله‌های قدس از جمله  بیت حنینا ، شعفاط  و اردوگاه آن،  راس خمیس و  کفر عقب  مطرح می‌کند و در کنار آن، شهرک قدیمی و محله‌های اطراف آن همچون  سلوان ،  الشیخ جراح  و  جبل الزیتون  را برای اسرائیل باقی می‌گذارد
[2]. الکافی، ج‏2، ص164، ح5.
[3]. سوره آل عمران، آیه 160.
[4]. سوره هود، آیه 113.
[5]. سوره انفال آیه 47.
[6]. آل عمران آیه 200.
[7]. نساء آیه 75.
[8]. هود آیه 81.
[9]. زخرف، آیه 55.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.