پیروزی تیم ملی مقابل سوریه به ویلموتس ربطی ندارد

مهدی پاشازاده در گفتگو با راسخون: مشخص نیست در استقلال چه کسی تصمیم گیرنده است/به آینده ی این تیم خوش بین نیستم

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه مشخص نیست در این تیم چه کسی تصمیم گیرنده است، گفت: به آینده ی آبی ها در لیگ نوزدهم خوش بین نیستم چون اوضاع خیلی دشوار است.
يکشنبه، 19 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مهدی پاشازاده در گفتگو با راسخون: مشخص نیست در استقلال چه کسی تصمیم گیرنده است/به آینده ی این تیم خوش بین نیستم
پیشکسوت استقلال با بیان اینکه مشخص نیست در این تیم چه کسی تصمیم گیرنده است، گفت: به آینده ی آبی ها در لیگ نوزدهم خوش بین نیستم چون اوضاع خیلی دشوار است.
 
مهدی پاشازاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به وضعیت نابه سامان تیم استقلال برای شروع لیگ نوزدهم اظهار داشت: مسئولین باشگاه باید در مورد این وضعیت توضیح دهند. همه نگرانی داریم. خسته شدم از بس که با سوال هواداران روبرو می شوم. این بد است که ما به عنوان پیشکسوت استقلال هیچ پاسخی برای هواداری که هرجا می رویم، ما را می بینند و سوال می پرسند نداریم. باشگاه هم سکوت کرده و مشخص نیست چه اتفاقی در حال افتادن است.
 
وی افزود: وقتی از باشگاه پیگیر می شویم هم می گویند ما در حال انجام کار هستیم. الان پرسپولیس کارهای سفر به کانادا را انجام می دهد. تیم های سپاهان و تراکتور و دیگر تیم ها در حال یارگیری هستند. استقلال مثل 5، 6 سال اخیر زمان از دست می دهد و پا در هوا مانده است. کسی نیست پاسخگو باشد. سیاست گذاری باشگاه مشخص نیست. بازیکنانی که داشتیم هم درحال رفتن هستند. خریدی نداشتیم. همه ی اینها باعث می شود تیم عقب بیافتد.
 
پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه آیا استراماچونی می تواند این تیم را سروسامان دهد؟ تصریح کرد: نمی دانم واقعا آمدن این مربی درست است یا نه. چیزهایی که از هیات مدیره شنیدم این است که جلوی این آقایان کاغذ می گذارند و اینها فقط امضاء می کنند. این طور نیست که هیات مدیره تصمیم بگیرد. بدبختی این است که کسی جوابگو نیست که مشکل تیم آیا از هیات مدیره است، از مدیرعامل است یا اینکه یک شخصی است که دارد برای استقلال تصمیم می گیرد. این برخورد با تیمی که این همه افتخار و هوادار دارد، خوب نیست.
 
مهدی پاشازاده گفت: مقصر این وضعیت همه هستند. از بالا دستی بگیر تا هیات مدیره و مدیرعامل. یکسری ها هستند که متاسفانه هرطور شده می خواهند در مسند بمانند. بقیه هم که فوتبالی نیستند. این همه هوادار به عشق این تیم زندگی می کنند و هرروز پیگیر تیم هستند. ولی هیچ خبری نیست. واقعا این رفتارها درست نیست. این فرصت سوزی ها باعث می شود بازهم تیم نتواند در رقابت با رقبا عملکرد خوبی داشته باشد.
 
مهدی پاشازاده در خصوص استراماچونی گفت: اینها همه بستگی به شرایط باشگاه دارد. می تواند موفق شود به شرطی که ساختار، زمان، سیاست باشگاه درست باشد. با این وضعیت نمی شود پیش بینی کرد. استقلال مشکلات زیادی دارد. اصلا مشخص نیست تیم بازیکن دارد یا نه. خیلی سخت است در مورد این وضعیت صحبت کردن. واقعیت را بخواهید اصلا چشمم آب نمی خورد و به آینده ی این تیم امیدوار نیستم. علنا تیم دارد زمان را از دست می دهد. یا این کار عمدی است یا اینکه تخصصی نیست. در هر صورت به ضرر استقلال است. کسی را متهم نمی کنم اما واقعا این شرایط نرمال نیست.
 
منظورتان از عمدی بودن مشکلات استقلال چیست؟ چه شخصی عمدا در حال ضربه زدن به این تیم است؟ وی در پاسخ به این سوال تاکید کرد: هرکسی که این شرایط را ایجاد کرده است. از آبدارچی باشگاه گرفته تا مدیرعامل. تکلیف باید روشن شود. باید بگویند چه کسی کارشکنی می کند. باید روشن شود که تصمیم گیرنده کیست. باید جوابگوی طرفداران باشند. مشخص نیست حرف آخر را باید چه کسی بزند. فتحی به عنوان مدیرعامل بزند، هیات مدیره بزند یا کمیته فنی یا وزارت ورزش. اصلا مشخص نیست چه کسی تصمیم گیرنده است.
 مهدی پاشازاده در گفتگو با راسخون: مشخص نیست در استقلال چه کسی تصمیم گیرنده است/به آینده ی این تیم خوش بین نیستم
کارشناس فوتبال ایران در ادامه ی صحبت های خود، در خصوص پیروزی تیم ملی ایران مقابل سوریه در اولین حضور ویلموتس به عنوان سرمربی، افزود: نتیجه ی خوب و فوتبال خوبی انجام دادیم ولی فکر می کنم هیچ ربطی به آقای ویلموتس نداشت. تنها چند روز است که به عنوان سرمربی انتخاب شده و طبیعی است نتواند زود تفکرات خود را پیاده کند. سوریه برخی مواقع ما را اذیت می کرد ولی در این بازی دوستانه حداقل تیم ملی توانست از اعتبار فوتبال ما دفاع کند.
 
مهدی پاشازاده گفت: برای دیدار با کره ی جنوبی ویلموتس کمی وقت برای کار کردن دارد اما بازهم می گویم نباید نتیجه ی این دیدار را به پای او نوشت. هیچ مربی ای نمی تواند در یک هفته معجزه کند. هرچند در کارنامه ی این مربی هرنتیجه ای حساب می شود. از لحاظ نفری، بازیکنان ما همان کسانی بودند که زمان کی روش دعوت می شدند. کار درست و عاقلانه هم همین بود. نه شناختی داشت و نه پیش زمینه ای. ویلموتس باهوش بود که همان رویه قبل را ادامه داد. هنوز نمی دانیم فلسفه ی این مربی برای آینده ی تیم ملی چیست. باید منتظر بمانیم.
 
وی افزود: آنچه در مورد تیم ویلموتس به چشم می آمد، کار هجومی تیم ملی در مقایسه با زمان کی روش بود. این برمی گردد به خود مربی که چه خواسته ای از بازیکنان داشته باشد. ما در این بازی خیلی خوب کار هجومی انجام می دادیم. موقعیت های خوبی هم داشتیم. این شیوه ی بازی هجومی را مردم می پسندند و باید منتظر بازی های بهتری باشیم. فوتبال ما پتانسیل فوتبال هجومی دارد. ایرادی که از کی روش می گرفتند، همین بازی دفاعی مقابل همه ی تیم ها بود. او در مقابل همه ی تیم ها در کار هجومی محدودیت ایجاد می کرد و اقتصادی نتیجه می گرفت.
 
سید مجتبی سیدی  


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.