ایالت متحده آمریکا در بین 10 کشور خطرناک برای زنان!

آمریکا در سال 2018 در بین 10 کشور خطرناک برای زنان گرفت.
دوشنبه، 20 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
ایالت متحده آمریکا در بین 10 کشور خطرناک برای زنان!
به گزارش راسخون به نقل از نیوزویک؛ آمریکا در سال 2018 در بین 10 کشور خطرناک برای زنان گرفت؛ این رتبه‌بندی موجب شده است تا این کشور تنها کشور غربی محسوب شود که در بحث حقوق و امنیت زنان چنین اوضاعی داشته باشد.

بنیاد Thomson Reuters از اطلاعات 500 کارشناس برای بررسی وضعیت زنان در نقاط مختلف دنیا استفاده کرد. کشورها بر اساس چند معیار و ملاک رتبه‌بندی شده‌اند: مراقبت‌های بهداشتی، خشونت جنسی، خشونت غیرجنسی، فعالیت‌های غلط فرهنگی علیه زنان، تبعییض و قاچاق انسان.

نه کشور از 10 کشور مربوط به آسیا، خاورمیانه و آفریقا بودند. تنها کشور غربی در این بین، ایالات متحده آمریکا بود که بنا بر گفته این بنیاد، قرار گرفتن این کشور در این جایگاه به طور مستقیم به جنبش #MeToo مربوط می‌شود. در سال 2017 جامعه آمریکا مبهوت ادعاها و اظهاراتی مبنی بر تعرضات جنسی و تجاوز شخصیت‌های برجسته این کشور به برخی افراد شده بود. لازم به ذکر است این جنبش همچنان ادامه دارد و در بین شخصیت‌های برجسته قربانی می‌گیرد.

آمریکا از نظر خشونت جنسی همتراز با سوریه در رتبه سوم قرار گرفت. خشونت جنسی شامل تجاوز، آزار و اذیت جنسی، تهدید به رابطه جنسی، عدم دسترسی به عدالت در پرونده‌های تجاوز می‌شود. در این رتبه‌بندی بعد از آمریکا، جمهوری دموکراتیک کنگو قرار دارد!

در بخش خشونت غیرجنسی که شامل خشونت‌های مربوط به درگیری و انواع مختلف آزارهای روحی و فیزیکی خانگی می‌شود نیز آمریکا در رتبه ششم قرار دارد. سوریه، که هم اکنون 7 سال است در جنگ داخلی و جنگ داعش به سر می‌برد، در رتبه سوم این رتبه بندی قرار دارد.

هند در رتبه اول 10 کشور خطرناک برای زنان قرار دارد. این کشور در سه بخش در راس بدترین‌ها قرار دارد: خطر خشونت جنسی و آزار و اذیت جنسی، خطر فعالیت‌های سنت‌های نادرست فرهنگی علیه زنان و تهدید قربانی قاچاق انسانی شدن، برده و بردگی جنسی. این گزارش هم‌چنین تهدیدهای اسیدپاشی، ازدواج کودکان و آزار فیزیکی را نیز یکی از مهمترین خطراتی که اعلام کرد که زنان هندی با آن‌ها مواجهه هستند.

این بنیاد همچنین در سال 2011 نیز پژوهشی در همین زمینه انجام داده بود که در آن از 5 کشور خطرناک برای زنان نام برده بود. همان پنج کشور در پژوهش جدید که در سال 2018 صورت گرفت نیز دوباره در راس قرار گرفتند. هند در رتبه نخست این رتبه‌بندی قرار گرفت و افغنستان، سوریه، سومالی، عربستان، پاکستان و کنگو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. یمن در رتبه هشتم و نیجریه در رتبه 9 قرار گرفت. ایالات متحده آمریکا نیز به عنوان تنها کشور غربی در رتبه دهم این رتبه‌بندی  قرار گرفت.

ایالت متحده آمریکا در بین 10 کشور خطرناک برای زنان!


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.