رفتار ناشایست مأمور نظامی سعودی با عمره‌گزار در جوار کعبه

بار دیگر رفتار مأموران سعودی مسجدالحرام با عمره‌گزاران جنجالی شد و در تازه‌ترین مورد، تصویر رفتار خشن و ناشایست یک مأمور با یک عمره‌گزار منتشر شده است.
دوشنبه، 20 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رفتار ناشایست مأمور نظامی سعودی با عمره‌گزار در جوار کعبه
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، رفتار یک مأمور نظامی مسجدالحرام با یک زائر، بار دیگر در عربستان سعودی و شبکه‌های مجازی جنجالی شد. 

دوربین‌های مداربسته مسجدالحرام تصاویری از یک مأمور سعودی نزدیک کعبه ثبت کردند که یک زن عمره‌گزار را هنگام نزدیک شدن به «الحجر الاسود» از پشت سر می‌گیرد و به کناری هل می‌دهد. 

برخی رسانه‌ها این حادثه «در جوار کعبه» را «شوکه‌کننده» توصیف کرده و نوشتند که رفتار مأمور سعودی با عمره‌گزاران «ناشایست» است.

طبق ویدئوی منتشر شده، یک نظامی سعودی که مأمور حفاظت در مسجدالحرام و در جوار کعبه ایستاده است، زنی را که قصد نزدیک شدن به حجر الاسود دارد، از پشت سر می‌گیرد و می‌کِشد. 
 
تصویر منتشر شده از رفتار مأمور سعودی
 
درباره علت این رفتار گفته شده که نیروهای امنیتی در حال ایجاد حلقه‌ای برای نظافت کعبه بودند اما زن قصد داشته با فرصت به وجود آمده، حجر الاسود را لمس کند و ببوسد اما مأمور سعودی با رفتاری خشن و به دور از احترام، مانع او شده است. 

این رفتار در شبکه‌های مجازی از جمله توییتر، اعتراض افکار عمومی را برانگیخته و عموم توییت‌ها می‌گوید که چنین رفتاری از مأمور حرم با «ضیوف الرحمن» (میهمانان خدا) شایسته نیست.

این رفتار، نخستین مورد از بی‌احترامی مأموران سعودی به حریم کعبه یا زائران آن نیست. چهار سال پیش ویدئویی از یک مأمور سعودی منتشر شد که به یک حاجی و همسر او که صرفا برخی موانع مسیر زائران را کمی جابه‌جا کرد، تعرض کرد و به او سیلی زد. این رفتار، اعتراض شدیدی را علیه نیروهای امنیتی سعودی مسجدالحرام برانگیخت.

در موردی دیگر نیز در سال 2014 تصویری از یک مأمور امنیتی منتشر شد که پایش را روی دیوار کعبه گذاشته بود و کار تا جایی بالا گرفت که امیر مکه ناچار شد دستور دهد برای تمام کارمندان و کارکنان مسجدالحرام کارگاه‌های آموزشی برگزار شود تا آنان در رفتارهای خود کاملا توجیه باشند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.