آشنایی با آبشار نیاسر کاشان

آبشار نیاسر کاشان، در فاصله‌ای کم از شهر کاشان قرار دارد. نیاسر روستایی با آب و هوای خنک و کوهستانی، در منطقه‌ای گرم و خشک قرار گرفته است و همین علت جذابیت فوق العاده آن برای همگان شده است.
سه‌شنبه، 21 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با آبشار نیاسر کاشان
آبشار نیاسر کاشان، در شهری تاریخی و جذاب با همین نام در کاشان واقع شده است. بسیاری از ما با شنیدن نام نیاسر به یاد این آبشار زیبا می‌افتیم و گلاب گیری‌هایی که امروزه نه تنها با مقاصد تجاری که به منظور جذب گردشگر انجام می‌شود. با ما در این سفر کوتاه به آبشار نیاسر کاشان همراه باشید تا بیشتر درباره آن و دیدنی‌های اطرافش بدانید.


آبشار نیاسر کاشان

آشنایی با آبشار نیاسر کاشان

این آبشار زیبا، از چشمه‌ای با قدمت چندین هزار ساله به نام چشمه اسکندریه جاری می‌شود. طی این سال‌های دور و دراز، در واقع علت پیدایش روستای نیاسر نیز همین چشمه و آب گوارایش بوده است. این سرچشمه در کنار چارطاقی معروف نیاسر قرار ارد.

آبشار نیاسر کاشان در اردیبهشت ماه در اوج زیبایی خود قرار دارد. به طوری که در این ایام، جمعیت ۵۰۰۰ نفره‌ی نیاسر به میانگین روزانه ۵۰۰۰ نفر افزایش می‌یابد. در اطراف این آبشار، سنگ‌های آهکی و رسوبی زیادی بوجود آمده‌اند که خود زیبایی محیط طبیعی آبشار را دوچندان کرده است.

آشنایی با آبشار نیاسر کاشان
 
جریان آب آبشار نیاسر در پاییز به حداقل و در زمستان به حداکثر می‌رسد. ارتفاع این آبشار از پای آن تا قسمتی که آب سرازیر می ‌شود چیزی در حدود ۲۵ متر و از پای آبشار تا عمارت کوشک ۵۳ متر است. دو سنگ آسیاب نیز در قسمت پایین آبشار قرار دارد. آبشار نیاسر در واقع در محله‌ی سرکمر کاشان قرار دارد. در نزدیکی آبشار نیاسر کاشان غاری دیده می‌شود که احتمال می‌رود به خاطر اهمیت وجود آب الهه آناهیتا در آن مورد ستایش قرار می‌گرفته است. امروزه نیز اهالی محله سرکمر و برزه زن در عید قربان در سرچشمه یک گاو را به نشانه‌ی برکت قربانی می‌کنند.

دامنه‌‌های آبشار از گیاهان سرسبزی پوشیده شده که به خاطر  پدیده انحلال سنگ آهک توسط جریان های زیرزمینی در طی سالیان دراز بافتی بسیار زیبا ایجاد شده است. در این مکان انواع درخت و گیاهان دارویی فراوانی نیز وجود دارد از جمله پر سیاوش، خیار بوته مار و درختانی مانند درخت عرعر، بید شیرین، توت و مو.

آشنایی با آبشار نیاسر کاشان


معرفی نیاسر کاشان

نیاسر در فاصله بیست کیلومتری کاشان و در جاده کاشان – مشهد قرار دارد. شهر نیاسر به دلایل زیادی مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی بوده و هست. فرهنگی غنی، هویت خاص مردمان شهر، مراسم گلاب گیری کاشان، آب و هوای خوب، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دور و دراز تنها برخی از آن‌ها هستند. نیاسر در کاشان، شهری با هویت تاریخی است که می‌تواند غبار خستگی را از تن و روح بسیاری بشوید.

آشنایی با آبشار نیاسر کاشان
 
نیاسر، براساس شواهد، قدمتی مرتبط با قرون ۶ و ۷ دارد. نام نیاسر به معنای سایه و سرماست که می‌توان علت این نام‌گذاری را با یک بار سفر به نیاسر کاشان فهمید. داستان از جایی جذابیت بیشتری پیدا می‌کند که درست در فاصله بیست کیلومتری نیاسر، شهر کاشان با آب و هوایی گرم و خشک قرار دارد. به همین خاطر این شهر در زمان‌های دور و دراز محل ییلاق پادشاهان بوده است.


جاذبه‌های گردشگری نیاسر

نیاسر را می‌توان از روستا‌های تاریخی ایران خواند. هرآنچه که در این روستا می‌بینید، از پله‌های پای آبشار تا پای کوشک گرفته تا درختان، غار و غیره، قصه از تاریخی دور و دراز روایت می‌کند. معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری نیاسر به قرار زیر است:

چهارطاقی نیاسر

آشنایی با آبشار نیاسر کاشان
 
 
گرمابه صفوی

آشنایی با آبشار نیاسر کاشان 
 
غار نیاسر (سوراخ رئیس)

آشنایی با آبشار نیاسر کاشان 
 
چنار‌های کهنسال نیاسر

آشنایی با آبشار نیاسر کاشان 
 
و آبشار نیاسر 

آشنایی با آبشار نیاسر کاشان


منبع: سایت ستاره


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.