نهمین مساوی در دیداری دوستانه؛

ناکامی مجدد کره ای ها مقابل ایران/تساوی شاگردان ویلموتس و بنتو در سئول

کره ی جنوبی بازهم موفق به شکست ایران نشد و شاگردان ویلموتس در دومین دیدار دوستانه ی خود مقابل میزبان در سئول به تساوی رسیدند تا نهمین مساوی تاریخ این دو تیم رقم بخورد.
سه‌شنبه، 21 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
ناکامی مجدد کره ای ها مقابل ایران/تساوی شاگردان ویلموتس و بنتو در سئول
کره ی جنوبی بازهم موفق به شکست ایران نشد و شاگردان ویلموتس در دومین دیدار دوستانه ی خود مقابل میزبان در سئول به تساوی رسیدند تا نهمین مساوی تاریخ این دو تیم رقم بخورد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار دوستانه ی خود با سرمربیگری ویلموتس بلژیکی ساعت 15:30 امروز(سه شنبه) در سئول، با قضاوت ریوجی ساتوی ژاپنی میهمان کره جنوبی بود که در پایان دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.
 
این نتیجه نهمین تساوی تاریخ رویارویی دو تیم بود.
 
اوی جو هوانگ برای کره و کیم یونگ وون (گل به خودی) برای ایران گلزنی کردند.
 
تیم ملی ایران برخلاف بازی با سوریه دو تغییر در ترکیب خود داشت. کنعانی زادگان جانشین مجید حسینی مصدوم شده بود و مهدی ترابی به جای وحید امیری به میدان رفت. روند حرکتی شاگردان ویلموتس مقابل کره، محتاطانه بود و ایران سعی داشت با تجمع بیشتر در زمین خودی، ابتدا گلی دریافت نکنند و سپس روی ضد حملات بتوانند به گل برسند.
 
نکته ی مهمی که در تیم ویلموتس در دیدار با کره ی جنوبی ملموس بود، هدف ایران مقابل این حریف تنها دفاع و ضدحمله نبود و وقتی بازیکنان کشورمان صاحب توپ می شدند، سعی داشتند با پاس های متعدد و کوتاه، ایجاد موقعیت کنند که در برخی دقایق موفق هم بودند.
 
ترکیب تیم ملی کره:
جوو هیون وو، هانگ چول، کیم یانگ کون، کیم مین جا، لی یانگ(77-جو سی جونگ)، پائک سئونگ هو(78-لی سئونگ وو)، نا سانگ هو، هوانگ اینبو، لی جائه سونگ(68-هوانگ هی چان)، سون هیون مین و اوی جو هوانگ
سرمربی: پائولو بنتو
 
ترکیب تیم ملی ایران:
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، محمدحسین کنعانی زادگان، احسان حاج صفی(76-سعید عزت الهی)، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم انصاریفرد(80-علی علیپور)، علیرضا جهانبخش(46-احمد نورالهی)، مهدی ترابی(61-وحید امیری)، رامین رضائیان و مهدی طارمی(90-مسعود شجاعی)
سرمربی: مارک ویلموتس
 
شرح بازی:
نیمه ی اول را تیم میزبان هجومی آغاز کرد و دنبال این بود تا بتواند در همان دقایق اول دروازه ی ایران را باز کند. دقیقه 6 موقعیت خطرناکی را کره روی دروازه ی بیرانوند ایجاد کرد که ارسال توپ بلند آنها با حضور به موقع جهانبخش به کرنر تبدیل شد.
 
دقیقه 15 ارسال کرنر بازیکن کره جنوبی با ضربه ی سر مهاجم این تیم همراه شد که بیرانوند با واکنشی عالی توپ را به کرنر فرستاد و اجازه ی باز شدن دروازه ی ایران را نداد.
 
رفته رفته بازیکنان ایران خود را در زمین پیدا کردند و توانستند خود را از زیر فشار حریف رها کنند. اولین موقعیت ایران دقیقه 18 روی حرکت یک و دوی انصاریفرد با طارمی بدست آمد که ضربه ی فنی طارمی را دروازه بان کره مهار کرد.
 
در ادامه بازهم شاگردان ویلموتس موقعیت گل ایجاد کردند. دقیقه 21 شوت فنی مهدی ترابی با اختلاف کمی از کنار دروازه کره به بیرون رفت.
 
دقیقه 22 کره ی جنوبی بازهم در محوطه ی ایران صاحب موقعیت شد که ضربه ی فنی مهاجم این تیم را بیرانوند بازهم با واکنشی عالی به کرنر فرستاد.
 
دقیقه 25 ضد حمله ی بازیکنان ایران را بازهم دروازه بان کره ناکام گذاشت. حرکت خوب جهانبخش از میانه ی میدان و ضربه ی این بازیکن را گلر حریف دفع کرد.

دقیقه 28 مهدی طارمی در محوطه جریمه کره ی جنوی صاحب توپ شد اما مدافع حریف او را سرنگون کرد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
 
دقیقه 32 ایران با پاس های متعدد و کوتاه به دروازه کره رسید اما ضربه ی جهانبخش را گلر حریف مهار کرد.
 
دقیقه 34 ارسال حاج صفی با ضربه ی کریم انصاریفرد همراه شد که دروازه بان کره روی خط توپ را گرفت و بازهم مانع گلزنی بازیکنان ایران شد.
 
دقیقه 36 بازهم ملی پوشان ایران با پاس های خوب و نزدیک به هم، به دروازه ی حریف رسیدند اما ضربه ی آخر انصاریفرد سرعت کافی را نداشت و گلر کره توپ را مهار کرد.
 
دقیقه 37 حرکت بازیکنان کره از سمت راست زمین ایران، با ارسال پاس به جلو همراه شد که بیرانوند در دو مرحله توپ را به آغوش کشید.
 
دقیقه 41 ضربه ی پای چپ سون هیون مین ستاره ی کره را بیرانوند با واکنشی عالی به کرنر فرستاد.
 
دقیقه 43 این بار تیر دروازه مانع گلزنی کره ای ها شد. ارسال بازیکنان حریف از سمت چپ زمین ایران با ضربه ی مهاجم کره همراه بود که توپ این بار به تیر افقی دروازه ی بیرانوند برخورد کرد.
 
تلاش دو تیم در 45 دقیقه ی اول گلی در پی نداشت تا آنها بدون گل به رختکن بروند.
 ناکامی مجدد کره ای ها مقابل ایران/تساوی شاگردان ویلموتس و بنتو در سئول
ایران نیمه ی دوم را با یک تعویض شروع کرد. احمد نورالهی به جای علیرضا جهانبخش به میدان آمد.
 
در نیمه ی دوم دو تیم سعی داشتند تا با حفظ توپ و پاس های کوتاه به دروازه ی هم برسند اما پرس شدید حریف باعث شد تا دقایق اولیه در میانه ی میدان دنبال شود.
 
بهترین فرصت در این نیمه را بازیکنان ایران دقیقه 54 به دست آوردند. بعد از اینکه ملی پوشان ما توانستند از پرس شدید بازیکنان کره رها شوند، در یک حرکتی زیبا وارد محوطه ی جریمه شدند. پاس به عقب ترابی با ضربه ی شوت نورالهی همراه شد که توپ به تیر افقی دروازه ی کره برخورد کرد.
 
دقیقه 57 کره ای ها به گل رسیدند. ارسال پاس بلند پشت مدافعان ایران، با ناهماهنگی کنعانی زادگان و پورعلی گنجی، "اوی جو هوانگ" را با بیرانوند تک به تک کرد و مهاجم کره با ضربه ای نرم دروازه ی ایران را باز کرد.
 
ایران بعد از 4 دقیقه موفق شد گل خورده را جبران کند. دقیقه 61 ارسال کرنر از سوی رامین رضائیان با دخالت مرتضی پورعلی گنجی همراه شد که توپ پس از برخورد با "کیم یونگ وون "مدافع کره جنوبی، به گل تساوی ایران تبدیل شد.
 
بعد از گل تساوی ایران، کره ای ها بازهم سعی داشتند با پاس های بلند موقعیت ایجاد کنند اما باهوشیاری مدافعان این حربه ی حریف ناکام ماند.
 
بازیکنان ایران نیز سعی در حفظ توپ کردند تا کمی از فشار حریف را روی دروازه کم کنند. بازی درگیرانه و پرسهافبک های دو تیم باعث شد تا بیشتر اوقات بازی در میانه ی میدان سپری شود.
 
دقیقه 85 حرکت خوب بازیکنان ایران از سمت چپ دروازه ی کره با ارسال خوب رضائیان همراه بود که مدافعان کره این موقعیت را دفع کردند تا مهاجمان ما به توپ نرسند.
 
دقیقه 92 موقعیت خطرناک کره ی جنوبی را علیرضا بیرانوند با واکنشی عالی مهار کرد و مانع به ثمر رسیدن گل حریف شد تا مانع شکست ایران شود.
 
تلاش بازیکنان دو تیم در این دیدار دوستانه باتساوی یک بر یک به پایان رسید.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.