لیگ ملت های والیبال2019/

سربلندی بلندقامتان ایران در جدال حیثیتی/تداوم صدرنشینی شاگردان کولاکوویچ با شکست لهستان

تیم ملی والیبال ایران در دیداری نفسگیر و سخت با غلبه بر لهستان به صدرنشینی خود در هفته سوم لیگ ملت ها تداوم بخشید.
شنبه، 25 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
سربلندی بلندقامتان ایران در جدال حیثیتی/تداوم صدرنشینی شاگردان کولاکوویچ با شکست لهستان
تیم ملی والیبال ایران در دیداری نفسگیر و سخت با غلبه بر لهستان به صدرنشینی خود در هفته سوم لیگ ملت ها تداوم بخشید.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، عصر امروز ساعت 18:30 سالن غدیر ارومیه میزبان تیم های والیبال ایران و لهستان در هفته سوم لیگ ملت های 2019 بود که در نهایت شاگردان کولاکوویچ موفق شدند با پیروزی 3 بر 2 در یک ماراتن سخت و نفسگیر حریف خود را از پیش رو بردارند و به صدرنشینی خود تداوم ببخشند.

این دیدار علاوه بر حساسیت جدولی، به دلیل توهین کوبیاک بازیکن باتجربه ی لهستانی ها به مردم ایران، برای ما جدالی حیثیتی هم محسوب می شد.

پیش از این دو تیم در 19 دیدار مقابل هم قرار گرفته بودند که 11 برد سهم لهستان و 8 برد سهم ایران بود که شاگردان کولاکوویچ موفق شدند نهمین شکست را به این حریف قدرتمند تحمیل کنند.
 
ست اول: ایران 25- لهستان 20
 
شاگردان کولاکوویچ از همان ابتدا با اسپک شفیعی اولین امتیاز را دشت کردند اما در ادامه بازی پایاپای پیش رفت و لهستانی ها موفق شدند در اولین وقت استراحت از ایران پیشی بگیرند. عملکرد خوب تیم میهمان اختلاف را به عدد 4 هم رساند اما در ادامه درخواست وقت استراحت از سوی کادر فنی ایران، باعث شد تا بچه ها کمی به خود بیایند و رفته رفته با تمرکز بالا اختلاف را کم کنند.
 
بازهم لهستانی ها با امتیاز 16 بر 14 به وقت استراحت دوم رفتند. اینجا بود که در بازگشت بلندقامتان ایران با درخشش خود ضمن جبران امتیازات عقب افتاده، با دفاع های روی تور، ضربات سرویس و اسپک های عالی، حریف را در تنگنا قرار دادند و با نتیجه 20 بر 17 پیش افتادند. روند امتیازگیری ایران و لهستان بعد از این امتیازات، مساوی پیش رفت تا اینکه دفاع خوب سعید معروف و سرویس های عبادی پور فرهاد قائمی کار حریف را در ست اول یکسره کرد تا ایران با امتیاز 25 بر 20 پیروز شود.
 
ست دوم: ایران 21-لهستان 25

لهستانی ها که در ست اول مقهور قدرت والیبالیست های ایرانی شده بودند، در ست دوم کار را خیلی قدرتمند آغاز کردند و با دفاع های خوب توانستند، 4 امتیاز از ایران پیش بیافتند. درخواست وقت استراحت از سوی سرمربی ایران، بازهم چاره ساز نشد و حریف تا امتیاز 6 پیش رفت.
 
در ادامه غفور توانست این طلسم را بشکند و اولین امتیاز ایران را بگیرد. لهستانی ها اختلاف امتیاز را در همان عدد 5 حفظ کردند و بازی با نتیجه ی 12 بر 7 دنبال شد. در ادامه این بازیکنان ایران بودند که توانستند اختلاف را به عدد 2 برسانند اما بازهم لهستانی ها با نتیجه 16 بر 12 به وقت استراحت فنی دوم رسیدند.  
 
شاگردان کولاکوویچ بعد از وقت استراحت فنی دوم نتوانستند روند امتیازگیری حریف را متوقف کنند و این تیم تا امتیاز 19 بر 15 پیش رفت. در ادامه بازهم اختلاف امتیازی 4 تا نتیجه 25 بر 21 برقرار ماند و این ست به نفع لهستانی ها به اتمام رسید.
 
ست سوم: ایران 18-لهستان 25

در شروع ست سوم بازهم لهستانی ها توانستند بر میدان حاکم شوند. روند امتیازگیری شاگردان هنین باعث شد تا بازیکنان ایران نتوانند از فرصت های به دست آمده استفاده کنند. دفاع های روی تور لهستان به خوبی مقابل ضربه های اسپک پشت خط زن های ایران ایستادگی کردند تا از همان شروع بازی، اختلاف دو تیم زیاد شود. امتیاز 10 بر 6 باعث شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. بعد از این تایم بود که بلندقامتان ایران به خود آمدند و توانستند اختلاف را به عدد یک برسانند اما در وقت استراحت فنی دوم لهستانی ها 16 بر 15 پیش بودند.
 
بعد از وقت استراحت فنی دوم، بازهم لهستان با دریافت و دفاع های خوب روی تور توانست اختلاف امتیازی ایجاد کند. عملکرد پرنوسان شاگردان کولاکوویچ در این دقایق باعث شد تا لهستانی ها از این موقعیت به خوبی سود ببرند و بتوانند 25 بر 18 ایران را در ست سوم از پیش رو بردارند و در مجموع 2 بر یک پیش بیافتند.
 سربلندی بلندقامتان ایران در جدال حیثیتی/تداوم صدرنشینی شاگردان کولاکوویچ با شکست لهستان
ست چهارم: ایران 25- لهستان 17

والیبالیست های ایران توانستند در این ست با حمایت بی نظیر تماشاگران حاضر در سالن غدیر ارومیه، شروع طوفانی داشته باشند. امتیازهای پی در پی بلندقامتان ایران باعث شد تا بتوانیم در استراحت فنی اول 8 بر 7 از حریف پیش بیافتیم. دو تیم تا امتیاز 10 پایاپای پیش رفتند تا اینکه ایران با 2 دفاع جانانه توانست از حریف 13 بر 10 پیش بیافتد.
 
عملکرد خوب شاگردان کولاکوویچ باعث شد تا ایران در وقت استراحت فنی دوم هم 16 بر 11 از حریف پیش بیافتد. این اختلاف امتیازی مطمئن کمی خیال بازیکنان را راحت کرد و هرچقدر زمان پیش رفت، بلندقامتان ایران مسلط تر از قبل توانستند با حمایت از سکوها پیش بروند و نتیجه ی قاطع 25 بر 17 را رقم بزنند تا بازی به ست پنجم کشیده شود.
 
ست پنجم: ایران 15- لهستان 8

ست پنجم و پایانی خیلی حساس و سرنوشت ساز پیش رفت. با اینکه امتیاز اول را لهستانی ها دشت کردند اما ایران خیلی زود با اسپک امیر غفور جبران کرد. در ادامه بازهم این بازیکن با دفاع خوب خود ایران را پیش انداخت.
 
این روند امتیازگیری با نتیجه 8 بر 5 به سود ایران ادامه یافت تا دو تیم زمین خود را عوض کنند. تعویض زمین بازی هم نتوانست مانع امتیازگیری بلندقامتان ایران شود و این بار سرویس عالی عبادی پور اختلاف امتیاز را به 4 رساند.
 
روند امتیازگیری ایران تا نتیجه 11 بر 7 ادامه داشت که دفاع خوب موسوی باعث شد تا امتیاز 12 هم به تیم ملی کشورمان برسد. بعد از این امتیاز بود که سرمربی لهستان درخواست ویدئو چک داد. این تقاضای بازبینی با اتلاف وقت زیادی همراه شد و بعد از کش و قوس فراوان امتیاز به ایران رسید.
 
در ادامه لهستان تنها یک امتیاز گرفت و بلندقامتان ایران موفق شدند با نتیجه 15 بر 8 حریف خود را در یک ماراتن سخت و نفسگیر از پیش رو بردارند و در مجموع 3 بر 2 پیروز شوند تا به صدرنشینی خود تداوم بخشند.
 
تیم ملی والیبال ایران روز گذشته هم موفق شده بود، کانادا را در 3 ست شکست دهد و صدرنشینی را از آن خود کند.
 
فردا تیم ملی والیبال ایران ساعت 18:30 در سومین دیدار خود در هفته سوم لیگ ملت های 2019 به مصاف روسیه می رود.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.