لیگ ملت های والیبال 2019/

روسیه هم مقابل بلندقامتان ایران زانو زد/ 3 پیروزی حاصل کار شاگردان کولاکوویچ در هفته سوم

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی قاطعانه مقابل روسیه موفق شد، هشتمین پیروزی خود را در لیگ ملت های والیبال 2019 بدست بیاورد و هفته سوم را با صدرنشینی به پایان برساند.
يکشنبه، 26 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
روسیه هم مقابل بلندقامتان ایران زانو زد/ 3 پیروزی حاصل کار شاگردان کولاکوویچ در هفته سوم
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی قاطعانه مقابل روسیه موفق شد، هشتمین پیروزی خود را در لیگ ملت های والیبال 2019 بدست بیاورد و هفته سوم را با صدرنشینی به پایان برساند.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، عصر امروز ساعت 18:30 سالن غدیر ارومیه میزبان دیدار سوم تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت های 2019 بود که شاگردان کولاکوویچ از تیم روسیه پذیرایی می کردند.
 
در حالی بلندقامتان ایران مقابل روسیه قرار گرفتند که دو تیم از 8 بازی قبلی خود 7 پیروزی کسب کرده بودند و این رویارویی از حساسیت خاص جدولی برخوردار بود که در نهایت والیبالیست های ایران موفق شدند با نتیجه ی قاطعانه 3 بر صفر حریف قدرتمند خود را از پیش رو بردارند.
 
شاگردان کولاکوویچ پیش از این موفق شده بودند، کانادا و لهستان را از پیش رو بردارند. این پیروزی هشتمین برد ایران بود که باعث شد تا تیم ملی کشورمان با صدرنشینی هفته ی سوم را پشت سر بگذارد.
 
ست اول: ایران 25 – روسیه 20
 
شروع این ست با امتیازگیری ایران همراه بود. خیلی زود بچه های ملی پوش ما توانستند قدرت خود را به حریف دیکته کنند و از حریف فاصله بگیرند. سرویس های اشتباه حریف، دریافت های خوب، اسپک های زیبا همراه با امتیاز باعث شد تا وقت استراحت فنی اول با نتیجه 8 بر 6 به سود ایران رقم بخورد.
 
بعد از این وقت استراحت، روس ها به خود آمدند و در تلاش برای جبران مافات بودند اما دفاع روی تور عالی موسوی و شفیعی مانع اوج گیری آنها شد. پاس های سرعتی سعید معروف برای سرعتی زن های ایران، اختلاف را به عدد 4 رساند و ایران در وقت استراحت فنی دوم زودتر از حریف به امتیاز 16 رسید.
 
اختلاف امتیاز ایران بعد از این تایم، به 5 رسید. این اختلاف امتیازی تا امتیاز 20 بر 15 برقرار بود که بلافاصله ایران به امتیاز 21 رسید. فاصله ی 6 پوئنی باعث شد تا بلافاصله مربی روس درخواست تایم کند. این وقفه در بازی باعث شد تا تیم حریف بتواند 3 امتیاز متوالی را بگیرد. بلافاصله نوبت به کولاکوویچ رسید که در بازی وقفه ایجاد کند. این تایم باعث شد تا شاگردان این مربی بتوانند با امتیازهای خوب، نتیجه را در ست اول 25 بر 20 به سود خود به پایان برسانند.
 روسیه هم مقابل بلندقامتان ایران زانو زد/ 3 پیروزی حاصل کار شاگردان کولاکوویچ در هفته سوم
ست دوم: ایران 25 – روسیه 23
 
روس ها در این ست بازی را پایاپای پیش بردند. این تیم به خوبی می دانست که شکست در این ست یعنی تمام شدن کار. تلاش حریف باعث شد تا آنها زودتر از ایران به امتیاز 8 برسند. ایران بعد از وقت استراحت فنی اول بازهم نتوانست امتیازهای عقب افتاده را جبران کند به طوری که اختلاف به عدد 5 رسید و روس ها 13 بر 8 پیش افتادند. بلافاصله مربی ایران تقاضای وقت استراحت کرد و بعد از این وقفه بود که 2 دفاع روی تور عالی از ملی پوشان ما باعث شد تا تیم ما با روحیه ی بهتری کار را دنبال کند. این تلاش بازیکنان ایران ادامه داشت و روس ها تنها با یک اختلاف بیشتر به امتیاز 16 رسیدند.
 
بعد از تایم استراحت فنی دوم بازهم فاصله ی امتیازی روس ها بیشتر شد و آنها توانستند 23 بر 20 از ایران پیش بیافتند. در حالی که همه منتظر بودند این ست را حریف راحت از ایران بگیرد، این بلندقامتان ما بودند که در میان تشویق بی امان تماشاگران سالن غدیر با روحیه ای مضاعف، و دو دفاع جانانه ضمن جبران اختلاف امتیاز، یک امتیاز از حریف پیش بیافتند. این هنگام بود که مربی روسیه درخواست بازبینی صحنه را داد. ابتدا داور خطای روی تور بازیکنان ایران را اعلام کرد اما پس از اعتراض سعید معروف، داور به درستی امتیاز را به ایران داد چرا که قبل از خطای تور، توپ بازیکن روسیه به تور برخورد کرده و راهی اوت شده بود. امتیاز آخر ایران هم با سرویس عالی و بدون نقص سعید معروف به دست آمد تا ایران 25 بر 23 یک ست سخت را از حریف ببرد.
 روسیه هم مقابل بلندقامتان ایران زانو زد/ 3 پیروزی حاصل کار شاگردان کولاکوویچ در هفته سوم
ست سوم: ایران 25 – روسیه 23
 
در این ست شاگردان کولاکوویچ توانستند از همان ابتدا بر بازی مسلط شوند. سرویس های عالی از فیاضی و آبشار های امیر غفور باعث شد تا ایران 5 بر 2 از حریف پیشی بگیرد. روند امتیاز گیری ایران با همین اختلاف تا نتیجه 8 بر 5 ادامه یافت و بعد از وقت استراحت فنی اول بازهم ایران فاصله ی امتیازی خود را در همان عدد 3 حفظ کرد و نتیجه 10 بر 7 شد.
 
ایران زودتر از حریف قدرتمند خود توانست به امتیاز 16 برسد اما بعد از این بود که روس ها با کسب 3 امتیاز متوالی موفق شدند به یک امتیازی ما برسند. فشار روس ها اما زیاد ادامه نداشت چرا که بلافاصله دفاع جانانه ی موسوی روی اسپک پشت خط زن حریف، باعث شد تا ایران در حاشیه امنی قرار بگیرد.
 
شاگردان کولاکوویچ فاصله ی 2 امتیازی خود را با حریف تا امتیاز 23 بر 21 حفظ کردند. روس ها به امتیاز 22 رسیدند. ایران توانست به امتیاز 24 برسد. روس ها توانستند از توپ برگشتی استفاده کنند و امتیاز 23 را بگیرند. سرویس زن روس پشت ضربه ایستاد اما ضربه ی پرقدرت او به بیرون رفت تا ایران به امتیاز 25 برسد و در مجموع بتواند در 3 ست متوالی حریف خود را با اقتدار از پیش رو بردارد.
 
هفته چهارم لیگ ملت های 2014 از روز جمعه استارت می خورد و ایران در اردبیل از حریفان خود میزبانی می کند.
 
ایران در هفته چهارم به ترتیب با تیم های ملی پرتغال، استرالیا و فرانسه دیدار خواهد کرد.
 
سید مجتبی سیدی  


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.