گرمای شدید هوا در اروپا

گرمای شدید هوا در اروپا
گرمای شدید هوا، مقامات مناطق جنوبی تر اروپا را به صدور هشدارهای پیاپی برای شهروندان وادار کرده است.

طبق پیش بینی ها این موج شدید و بی سابقه گرما که گفته می شود از صحرای آفریقا وارد اروپا شده احتمالا روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته به اوج خواهد رسید.

به گفته دانشمندان و پژوهشگران این پدیده آب و هوایی که تحت تاثیر گرمایش زمین ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای شکل گرفته است، تا چندی پیش امری استثنایی بود اما اکنون به امری رایج و تکراری تبدیل شده است.

سابین کروئگر، از مسئولان اداره هواشناسی آلمان با تاکید بر این که مناطق جنوبی اروپا به احتمال زیاد بیشتر از دیگر مناطق تحت تاثیر موج جدید گرمای شدید هوا قرار خواهد گرفت، تصریح کرد تابش آفتاب شدیدتر و مداومتر خواهد شد و هوای گرم بیشتر از آفریقا وارد سرزمین ما خواهد شد.

اداره هواشناسی فرانسه نیز روز دوشنبه برای بیش از نیمی از مناطق این کشور از جمله منطقه پاریس وضعیت هشدار "نارنجی" صادر کرد.

در حالی که مردم فرانسه هنوز موج شدید گرمای هوای سال 2003 را که به طور مستقیم یا غیرمستقیم موجب مرگ و میر نزدیک به 15 هزار نفر شد، از یادنبرده اند، امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور تاکید کرد، همه بخش های دولت برای مقابله با گرمای شدید هوا بسیج شده اند.

طبق اعلام اداره هواشناسی فرانسه، دیروز دوشنبه دمای هوا در پاریس به 31/3 در لیون واقع در جنوب شرقی فرانسه به 32/4 درجه سانتیگراد رسید.

پیش بینی می شود، دمای هوا فردا چهارشنبه در لیون و برخی شهرهای مرکز و شرق فرانسه به 40 درجه سانتیگراد افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، در فرانسه نیز اداره هواشناسی این کشور درباره ورود موج گرمای شدید از روز چهارشنبه هشدار داد و پیش بینی کرد دمای هوا در برخی مناطق شمال شرقی این کشور به 42 درجه سانتیگراد هم خواهد رسید.

اداره هواشناسی اسپانیا یک رشته توصیه ها برای شهروندان منتشر کرد( نوشیدن مایعات بیشتر، پوشاندن سر، خودداری از فعالیت های فیزیکی در اواسط روز ) و درباره افزایش خطر آتش سوزی در برخی مناطق کاتالونیا، آراگون، نابارا و اکسترمادورا هشدار داد.

گرمای شدید هوا در اسپانیا دست کم سه روز و سه شب ادامه خواهد یافت. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.