لیگ ملت های والیبال 2019/

بلغارستانِ میزبان هم حریف ایران نشد/دوازدهمین پیروزی بلندقامتان ایران راحت به دست آمد

تیم ملی والیبال ایران در چهاردهمین دیدار لیگ ملت های 2019، مقابل بلغارستان میزبان به دوازدهمین پیروزی خود دست یافت.
يکشنبه، 9 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
بلغارستانِ میزبان هم حریف ایران نشد/دوازدهمین پیروزی بلندقامتان ایران راحت به دست آمد
تیم ملی والیبال ایران در چهاردهمین دیدار لیگ ملت های 2019، مقابل بلغارستان میزبان به دوازدهمین پیروزی خود دست یافت.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، تیم ملی والیبال ایران در بازی دوم خود از هفته پنجم و پایانی لیگ ملت های والیبال 2019، ساعت 22:20 مقابل بلغارستان قرار گرفت که در 3 ست متوالی موفق شد میزبان را به راحتی از پیش رو بردارد.
 
ایران با نتایج (25 بر 23)، (25 بر 23) و (25 بر 21 ) به برتری رسید.
 
شاگردان کولاکوویچ که با پیروزی دیشب خود مقابل صربستان صعود خود را به مرحله ی نهایی مسجل کرده بودند، با شکست بلغارستان به دوازدهمین پیروزی خود دست یافتند و 36 امتیازی شدند.
 
ست اول: ایران 25 – بلغارستان 23
 
کولاکوویچ گرچه دو ستاره ی اصلی تیم خود یعنی محمد موسوی و امیر غفور را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما در این دیدار به دلیل مسجل شدن صعود ایران، از ترکیب دوم و بازیکنان جوان خود سود برده است.
 
جوان شدن ترکیب تیم ایران مقابل میزبان، باعث شد تا بلغارها از این فرصت به خوبی سود ببرند و 3 امتیاز پیاپی بگیرند. سرمربی ایران بلافاصله برای خروج تیم از این شرایط، درخواست وقت استراحت کرد. بعد از این وقفه بلندقامتان ایران با عملکرد خوب خود ضمن جبران اختلاف، در امتیاز 4 با حریف مساوی شدند. اما در ادامه، میزبان برتری خود را دوباره به دست آورد و با نتیجه 8 بر 5 و با اختلاف 3 امتیاز بیشتر به وقت استراحت فنی اول رفت.
 
این اختلاف امتیاز در ادامه حفظ شد و تابلو نتیجه ی 11 بر 8 را نشان می داد. بعد از این نتیجه بود که بازیکنان ایران به خود آمدند و توانستند با دفاع روی تور و اسپک های موفق اختلاف امتیاز را جبران کنند و در امتیاز 13 با حریف برابر شوند. دو تیم پایاپای پیش رفتند اما بلغارها در وقت استراحت فنی دوم با نتیجه 16 بر 15 از ایران جلو افتادند.
 
عملکرد دو تیم بعد از این وقفه بازهم پایاپای بود و امتیازات یکی در میان رد و بدل شد. تابلو امتیاز دو تیم را 20 نشان می داد که بلندقامتان ایران موفق شدند امتیاز 21 را بگیرند و از حریف پیش بیافتند. تک دفاع مجرد باعث شد تا ایران اختلاف امتیاز را به 2 برساند. در ادامه این اختلاف حفظ شد و نتیجه 24 بر 22 بود. با اشتباه بازیکن پشت خط زن ما، بلغارها به امتیاز 23 رسیدند. در این لحظه کولاکوویچ درخواست استراحت فنی کرد. این وقفه باعث شد ضربه ی سرویس بازیکن بلغار به تور بخورد و امتیاز پایانی ایران به دست آمد تا این ست با برتری 25 بر 23 ایران به پایان برسد.
 بلغارستانِ میزبان هم حریف ایران نشد/دوازدهمین پیروزی بلندقامتان ایران راحت به دست آمد

ست دوم: ایران 25 – بلغارستان 23
 
ست دوم با امتیازگیری ایران همراه بود. عملکرد دو تیم در این ست پایاپای دنبال شد و نتیجه 5 بر 5 برابر بود. در ادامه امتیازها یکی درمیان به تیم ها رسید اما بلغارها 8 بر7 در وقت استراحت فنی اول پیش افتادند. بعد از این وقفه ایران بازی را به تساوی کشاند و امتیاز نهم هم با تک دفاع معنوی نژاد به دست آمد تا ایران یک امتیاز پیش بیافتد.
 
نتیجه 10 بر 9 به نفع ایران بود که بلغارها مساوی کردند. درخواست ویدئوچک از سوی کولاکوویچ باعث وقفه ی طولانی شد و بعد از اینکه داور موفق به دیدن صحنه ی مورد بحث نشد، سرویس را تکرار داد و بالاخره بلغارها امتیاز دهم را گرفتند. در ادامه دو تیم پایاپای پیش رفتند و این تیم ایران بود که با سرویس عالی فرهاد قائمی، 16 بر 15 پیش افتاد و با برتری به وقت استراحت فنی دوم رفت.
 
روند خوب شاگردان کولاکوویچ بعد از این وقفه بازهم ادامه پیدا کرد و با عملکرد خوب خود میزبان را تحت فشار قرار دادند و موفق شدند، اختلاف امتیاز را به عدد 2 افزایش دهند. برتری ایران در این ست ادامه پیدا کرد و بلغارها نتوانستند جلوی امتیازگیری ما را بگیرند. در نهایت ایران با همان 2 اختلاف امتیاز، این ست را نیز به مانند ست قبلی 25 بر 23 از آن خود کرد.
 بلغارستانِ میزبان هم حریف ایران نشد/دوازدهمین پیروزی بلندقامتان ایران راحت به دست آمد

ست سوم: ایران 25 – بلغارستان 21
 
این ست با شروع مقتدرانه ی ایران آغاز شد و بچه های والیبالیست ما توانستند 3 امتیاز پیاپی بگیرند. در ادامه بلغارها به خود آمدند و با عملکرد خوب خود ضمن جبران عقب افتادگی، یک امتیاز هم پیش بیافتند تا نتیجه 7 بر 6 شود. یلی با ضربه اسپک عالی امتیاز 7 را برای ایران گرفت اما این بلغارها بودند که با برتری 8 بر 7 به وقت استراحت فنی اول رفتند.
 
بلغارها بعد از این وقفه امتیاز نهم را گرفتند و اختلاف را به عدد 2 افزایش دادند. ایران فرصت داشت در امتیاز 10 با حریف برابر شود اما این موقعیت از دست رفت و حریف امتیاز یازدهم را دشت کرد. امتیاز دوازدهم حریف باعث شد تا کولاکوویچ بلافاصله درخواست وقت استراحت کند تا روند امتیازگیری حریف مختل شود. این وقفه اختلاف را کاهش نداد و امتیاز چهاردهم بلغارها هم به دست آمد. امتیاز 15 با سرویس بد غلامی به حریف رسید اما تک دفاع عالی مجرد اختلاف را به عدد 2 رساند و نتیجه 15 بر 13 شد. بلغارها به امتیاز 16 رسیدند و با 3 امتیاز اختلاف برتری به وقت استراحت فنی دوم رفتند.
 
بلندقامتان ایران بعد از این وقفه توانستند با گرفتن 2 امتیاز پیاپی، اختلاف را به حداقل برسانند. مربی بلغارها بلافاصله تقاضای وقت استراحت کرد تا ایران نتواند با آنها برابر شود. این وقفه باعث شد تا بازهم اختلاف حفظ شود. ایران می توانست در امتیاز 18 با حریف برابری کند اما اسپک معنوی نژاد دفاع شد تا حریف به امتیاز 19 برسد. عملکرد خوب بلندقامتان ایران و گرفتن 2 امتیاز پیاپی باعث شد تا دو تیم بالاخره در امتیاز 19 برابر شوند.
 
تلاش دو تیم پایاپای پیش می رفت که تک دفاع علی اصغر مجرد بالاخره ایران را به امتیاز 21 رساند تا ما یک امتیاز پیش بیافتیم. این عملکرد خوب بلندقامتان ایران، مربی بلغار را وادار به درخواست وقت استراحت کرد. این وقفه بازهم نتوانست روند امتیازگیری ایران را متوقف کند و اختلاف امتیاز به 2 رسید تا ایران 22 بر 20 پیش بیافتد.
 
میزبان امتیاز 21 را گرفت اما سرویس بلغارها بیرون رفت و امتیاز 23 به ایران رسید. سرویس خوب شفیعی، دریافت را برای حریف مشکل کرد و در ادامه دفاع روی تور خوب، ایران را به امتیاز 24 رساند. امتیاز پایانی هم برای ایران به دست آمد تا این ست با برتری 25 بر 21 بلدقامتان ما رقم بخورد.
 
تیم ملی والیبال ایران فردا ساعت 18:30 در سومین و آخرین دیدار خود از هفته پنجم لیگ ملت های والیبال به مصاف آمریکا می رود.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.