راهنمای خرید سوغات ترکیه

اگر شما نیز جز یکی از گردشگران بیشمار ایرانی در سفر به ترکیه هستید، می‌توانید یک سوغات خوب به عنوان یادگاری از این کشور به خانه بیاورید .
دوشنبه، 10 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهنمای خرید سوغات ترکیه
ترکیه یکی از مهم‌ترین کشورهای منطقه در صنعت گردشگری محسوب می‌شود و بخاطر داشتن جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی به اولین مقصد سفر ایرانیان تبدیل شده است. ترکیه کشوری است که آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل می‌کند. این کشور در مناطق مختلف خود دارای آب و هوای کاملاً متفاوتی است و قبل سفر بهتر است از هوای شهر مقصد خود کاملاً مطلع شوید. پیشینه تاریخی ترکیه بسیار غنی است و همین امر باعث ایجاد آثار دیدنی متفاوتی از فرهنگ‌ها و پادشاهی‌های مختلف در این کشور شده است و ادیان متفاوتی در این کشور فعالیت‌های فراوانی داشته‌اند.

از دیگر جاذبه‌های این کشور سواحل فوق‌العاده زیبای آن است که مردم از اروپا و آسیا برای گذراندن تعطیلات به آنجا مراجعه می‌کنند. برای رفتن به این کشور می‌توانید از پروازهای روزانه به مناطق مختلف ترکیه استفاده کنید، همچنین از طریق مسیر زمینی نیز می‌توانید وارد کشور شوید. در ترکیه شما می‌توانید به دیدن مسجد آبی، بازار استامبول، اسب تروآ، گالیپولی، پاموکاله و مکان‌های تاریخی دیگر بروید و همچنین سواحل زیبای این کشور و تفریحات مصنوعی آن لذت ببرید. اما اگر می‌خواهید از سفر خود به این کشور یک سوغات مناسب تهیه کنید ادامه مطلب را بخوانید.


پوشاک

مهم‌ترین سوغات ترکیه محصولات تولید شده در صنعت پوشاک این کشور است. معمولاً تمام کسانی که به ترکیه سفر می‌کنند با یک چمدان پر از لباس‌های ارزان ترکی برمی‌گردند. معروف‌ترین پوشاک در ترکیه شلوار جین است و در تمام مراکز خرید ترکیه می‌توانید از آن‌ها خرید کنید. همچنین خرید کیف، کفش و روسری و سایر پارچه‌ها را از شهرهای مختلف تهیه کنید.


ظروف مسی و سفالی

در ترکیه می‌توانید بهترین ظروف مسی، چینی و سرامیک را تهیه کنید. یکی از نمادهای مهم ترکیه ظروف سرامیکی آبی رنگ است که می‌توانید در بازهای سنتی آن‌ها را پیدا کنید. این ظروف شامل بشقاب، سینی، پارچ و ... است . همچنین معروف‌ترین سفال ترکیه را نیز می‌توانید در شهر کاپادوکیه بخرید.

راهنمای خرید سوغات ترکیه


چشم زخم

چشم زخم‌های آبی رنگ معروف که در جای جای ایران نیز دیده می‌شوند از جمله سوغات مهم ترکیه به شمار می‌روند. در بازارهای سنتی این شهر چشم زخم‌ها در مدل‌های مختلفی دیده می‌شود که با توجه به ارزان بودن آن می‌تواند یک محصولات مناسب برای خریدن سوغاتی باشد.

راهنمای خرید سوغات ترکیه


فرش و گلیم

فرش‌ها و گلیم‌های دست دوز ترکیه نیز جز سوغات مهم این کشور محسوب می‌شوند. البته ممکن است خرید این سوغات کمی برای شما هزینه‌بر باشد. مشخصه اصلی فرش و گلیم‌های این کشور را می‌توان در طرح‌های درشت و بزرگ روی آن‌ها دانست. البته اگر تخصص کافی در شناخت فرش ندارید بهتر است از خرید آن منصرف شوید.


جواهرات

طلا و نقره ترکیه نیز بسیار شهرت دارند. نقره دست‌ساز که خواستگاه آن در شهر ماردین ترکیه است معروف‌ترین نقره این شهر را به خود اختصاص داده. همچنین معاملات اجناس و جواهرات عتیقه در این کشور رواج فراوانی دارد و اگر به این فروشگاه‌ها سری بزنید شاید بتوانید اجناس جالبی را در آنجا پیدا کنید.

راهنمای خرید سوغات ترکیه


راحت الحلقوم

راحت الحلقوم یکی از شیرینی‌های معروف ترکیه است که تاریخچه تهیه آن به دوران عثمانی بازمی‌گردد و در طعم‌های متنوعی در تمام شهرهای ترکیه به راحتی یافت می‌شود.


باقلوا

باقلوای ترکی یک شیرینی فوق‌العاده خوشمزه است که بهترین مدل آن را می‌توانید در استانبول پیدا کنید. این شیرینی در بسته بندی‌های بسیار خوب عرضه می‌شود و برای بردن آن به کشور خود مشکلی نخواهید داشت.

راهنمای خرید سوغات ترکیه


قهوه ترک

بی‌شک می‌توان گفت که یکی از محبوب‌ترین قهوه‌های جهان، قهوه ترک است. به صورت سنتی در کناره قهوه ترک راحت‌الحلقوم و یک لیوان آب سرد نیز سرو می‌شود . پیشنهاد ما این است که خرید این قهوه می‌تواند یک سوغاتی خوب از سفر به ترکیه باشد.


پیپ

پیپ‌های خاصی با سرهای سنگی سفید و تراش‌های زیبا در ترکیه وجود دارد که ویژه "اسکی شهر" است. این پیپ‌ها بیشتر جنبه تزیینی دارد و می‌توانید یکی از آن‌ها را برای قرار دادن در دکور خانه خود تهیه کنید.

راهنمای خرید سوغات ترکیه



منبع: سایت ستاره


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.