دو باشگاه ایرانی دنبال جذب اوساگونا هستند

سعید آذری در گفتگو با راسخون: منصوریان را دارم، خیالم راحت است/به اسم سربازی، بازیکن ما را حبس کرده اند!

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه بابت حضور منصوریان خیالش از درون زمین و بستن تیم راحت است، گفت: متاسفانه به اسم سربازی، بازیکنان ما را حبس کرده اند و اگر شرایط این طور پیش برود باید در سیاست جذب بازیکن بازنگری کنیم چون بیشترین ضربه را در بحث سربازی باشگاه ما متحمل شده است.
دوشنبه، 17 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
سعید آذری در گفتگو با راسخون: منصوریان را دارم، خیالم راحت است/به اسم سربازی، بازیکن ما را حبس کرده اند!
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه بابت حضور منصوریان خیالش از درون زمین و بستن تیم راحت است، گفت: متاسفانه به اسم سربازی، بازیکنان ما را حبس کرده اند و اگر شرایط این طور پیش برود باید در سیاست جذب بازیکن بازنگری کنیم چون بیشترین ضربه را در بحث سربازی باشگاه ما متحمل شده است.
 
سعید آذری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به فعالیت اندک ذوب آهن در بازار نقل و انتقالات تابستانی، اظهار داشت: نیازی نداشتیم فعالیتی کنیم. ما 35 بازیکن داریم که فقط 2 نفر(رشید مظاهری و محمدرضاحسینی) جدا شده اند. بازیکنان سرباز ما هم برمی گردند. لیست بزرگسالان ما هم که بیش از 18 بازیکن جا ندارد. نمی توانیم 50 بازیکن بگیریم. تقریبا جنس تیم ما جور است. اوساگونا هم با رقم نجومی که پیشنهاد داده اگر نیاید، ما فقط دنبال یک سنتر فوروارد خواهیم بود.
 
وی افزود: رقم پیشنهادی اوساگونا 500 هزار دلار است. شنیدم که یکی دو باشگاه ایرانی می خواهند این رقم را به او بدهند. ما که از این پولها نداریم و تازه داشتیم هم نمی دادیم. اصول ما اجازه نمی دهد. آقای یزدی زاده مدیرعامل شرکت و عباسی رئیس هیات مدیره استراتژی هایی که تدوین کرده اند، می توانیم براساس بودجه، قیمت های متعادل و متعارفی به بازیکن بدهیم ولی پرداخت این قیمت ها نه در برنامه ی باشگاه است و نه شرکت. در تاریخ لیگ نگاه کنید باشگاه ما بازیکنان گرانقیمت جذب نکرده اما از لحاظ کیفیت همگی عالی بوده اند. من نمی توانم به اوساگونایی که سال قبل 90 هزار دلار گرفته، امسال 500 هزار دلار بدهم. دور از انصاف و عدالت است. آن موقع هم خیلی اصرار داشتیم قرارداد دوساله ببندیم. یک مدیربرنامه ی بلژیکی-مراکشی داشت به نام محمد عزتی که اجازه نداد. ما مجبور شدیم یک نیم فصل ببندیم.
 
مدیرعامل ذوب آهن ادامه داد: برای ما مهم نیست که اوساگونا در تیم نماند. برای اینکه منصوریان و تیم آنالیز او روی تیم به خوبی کار می کنند. خیال ما بابت تیم بستن و مسائل داخل زمین راحت است. مخصوصا از وقتی که منصوریان به ما اضافه شده، تمام توانم را روی کار مدیریتی و حمایت لجستیکی گذاشتم. خود علی آقا در انتخاب بازیکن قدرتمند است و معمولا اشتباه نمی کند. بچه ها دارند تلاش می کنند یک فوروارد خوب جای اوساگونا جذب کنند. اوساگونا جایی می رود که آن پولها را دارند. او در ام صلال قطر در لیست خروجی قرار گرفته بود اما منصوریان او را آورد و احیا کرد. ما کمکش کردیم و تلاش خودش هم بود. البته من به اوساگونا حق می دهم که دنبال پول خوب باشد. به هرحال بازیکنان شغل و درآمدی جز فوتبال ندارند. فرصت زیادی برای پول جمع کردن ندارند. این بچه ها باید دنبال پول بهتری باشند.
 
سعید آذری گفت: ما تیم پایه ی قوی داریم که در لیگ جدید از بازیکنانش خواهید شنید. ما به بازیکنان زیر 23 و 25 سال خود می بالیم. اینها سرمایه های تیم اصلی هستند. با بودن منصوریان خیالم از درون زمین، یارگیری و جذب بازیکن راحت است. امیدواریم که این فصل هم موفق عمل کند.
 سعید آذری در گفتگو با راسخون: منصوریان را دارم، خیالم راحت است/به اسم سربازی، بازیکن ما را حبس کرده اند!

وی با اشاره به بازگشت بازیکنان سرباز ذوب آهن از تراکتورسازی، خاطرنشان کرد: از روزی که بازیکنان لباس سربازی به تن می کنند، سرباز محسوب می شوند و قانون هم مشخص است. روزی که سربازی آنها تمام شود، باید به باشگاه برگردند. اولا که باشگاه تراکتور هیچ گونه حق انعقاد قرارداد با این بازیکنان ندارد چون یک سال و نیم دیگر با ما قرارداد دارند. اگر قرارداد ببندند تخلف کردند. نهایت اگر این بچه ها را الان به ما ندهند، باید 19 شهریور خود را به باشگاه ذوب آهن معرفی کنند. ما چند بازی را بدون این بازیکنان بازی می کنیم. اما آنچه مایه ی تاسف است، این که ما 14 مرداد باید در مقابل نماینده ی عربستان بازی کنیم. اینجا بحث ذوب آهن مطرح نیست. بحث ایران است که باید مقابل عربستانی قرار بگیرد که ما با آنها چالش سیاسی هم داریم. انتظار این بود که این بازیکنان را به ما بدهند. ما می گوئیم الان باید این بازیکنان را به ما می دادند ولی آنها می گویند تا 19 شهریور سرباز هستند.
 
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن افزود: ما از این به بعد مجبوریم سیاست های خود را تغییر دهیم. دنبال جذب بازیکنانی می رویم که سربازی رفته باشند. در تیم های پایه هم باید بازنگری کنیم. یک تیم بازیکن ما را می برد به اسم سربازی، رباط پایش را پاره می کند. یک تیم بازیکن ما را می برد، حبس می کند به اسم سربازی. هادی محمدی به اسم سرباز رفت با رباط پاره برگشت. سینا عشوری در تراکتور رباطش پاره شد. بیشترین ضرر را در ارتباط با سربازها باشگاه ما کرده است.
 
سعید آذری در خصوص هدف گذاری این تیم در لیگ نوزدهم، گفت: هدف ما این است که مبارزه ی آبرومندانه کنیم تا جایگاه خوب و مناسبی به دست بیاوریم. امسال قطعا لیگ سخت تر از سال گذشته خواهد بود. مسابقات مقدماتی جام جهانی شروع می شود و انتخابی تیم ملی هم هست. بازیکنان می خواهند خودشان را نشان دهند. رقابت بالاست و به نظرم لیگ جذابی در پیش خواهیم داشت.
 
مدیرعامل ذوب آهن در یک حرکت ارزشی و فرهنگی قابل تقدیر، بعد از رفتن برانکو از ایران، با انتشار پستی از او تشکر و خداحافظی کرد که کمتر مورد توجه قرار گرفت. وی در این خصوص تاکید کرد: کسی که برای مملکت ما تلاش کرده و باعث بوجود آمدن غرور ملی شده است، چرا نباید از او تشکر کرد؟ اگر مربی ایرانی هم بود این کار را می کردم. در فوتبال ملی برای ما افتخار آفریده و در پرسپولیس هم یک رقیب جدی و قابل احترام بود. به ما باخت، برد و مساوی کرد اما هیچ وقت پای خود را از دایره ادب خارج نکرد. سال قبل هم که پرسپولیس را به فینال آسیا برد. فرهنگ ورزش، دوستی و محبت و احترام است و وظیفه ی من بود که از برانکو تشکرکنم.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما