دستگاه بیت کوین ماینینگ چگونه کار می کند؟ (بخش اول)

در ابتدا باید تعریف صحیح از ماینینگ بیت کوین را درک کرد، برای این منظور شما ابتدا باید اصول اولیه بلاکچین را بدانید که تکنولوژی زیربنایی برای ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، لیت کوین و اتریوم می باشد. این فناوری مانند یک لایسنس عمومی و دیجیتالی در تمام تراکنش های بیت کوین عمل می‌کند.
دوشنبه، 17 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید زهرا خرم شاهی
موارد بیشتر برای شما
دستگاه بیت کوین ماینینگ چگونه کار می کند؟ (بخش اول)

بیت کوین ماینینگ چیست؟

در ابتدا باید تعریف صحیح از ماینینگ بیت کوین را درک کرد، برای این منظور شما ابتدا باید اصول اولیه بلاکچین را بدانید که تکنولوژی زیربنایی برای ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، لیت کوین و اتریوم می باشد. این فناوری مانند یک لایسنس عمومی و دیجیتالی در تمام تراکنش های بیت کوین عمل می‌کند. عملکرد آن به این صورت است که هر تراکنش از ارزهای دیجیتالی در پایگاه ‌داده ثبت می شود و از این کپی پایگاه داده برای هر کامپیوتر یا هر گره در شبکه یک نسخه ارسال می شود.
 

برای اطمینان از صحت، تایید و به روزرسانی این لایسنس، هر گره در شبکه از منابع عبور می‌کند و گره ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کند تا ببیند همه نسخه‌ های آنها یکسان هستند. این اطلاع رسانی عمومی باعث می شود هر تراکنش در بیت کوین، تایید و اعتبارسنجی شود. همچنین متمرکز کردن رمزنگاری باعث می شود نیاز به یک واسطه مالی حذف شود تا تراکنش ها خود را تایید کنند، دقیقاً مانند یک بانک عمل می کند.

اگر یک‌گره متوجه یکسان نبودن یکی از کپی ‌های لیدر شود ، با توجه به دستکاری سوابق تراکنش ها پس از این اتفاق، این شبکه تراکنش را رد می‌کند. این پروتکل امنیتی، مردم را از تغییر لایسنس منع می‌کند تا بتوانند بیت کوین ها را بیش از یک ‌بار بفروشند و از انتقال پول دیجیتالی فرد دیگری به حساب خودشان جلوگیری کنند.

برای به روز رسانی یک بلاکچین با این تراکنش های جدید و تایید شده، یک بلوک جدید که یک بسته از این معاملات است، باید ایجاد شده و به زنجیره اضافه شود تا تمام بلوک ‌ها با هم مرتبط شوند. اما برای ایجاد و اضافه کردن یک بلوک به زنجیره، این بلوک باید با پاسخ به یک معمای پیچیده رمزنگاری تایید شود. بنابراین بیت کوین به افراد، گروه ها و یا کسب و کارهایی که برای رفع معضل پرداخت با کرتیوالاروسیک اقدام می کنند، پاداش می دهد.
 

این اعتبارسنجی ها که از نرم‌ افزار و سخت ‌افزار ماینینگ برای کسب درآمد بیت کوین استفاده می‌کنند، ماینرها نامیده می‌شوند. زمانی ماینر پاسخ صحیح به پازل رمزنگاری را می دهد که توسط هر گره در شبکه تأیید شود، پاداش بلوک را به دست می آورند و یک بلوک جدید ایجاد می شود و به بلاکچین اضافه می شود. هر بلوک دارای یک کد منحصر به فرد به نام هش در یک طرف آن و هش بلوک قبلی در زنجیره در طرف دیگر است که منجر به اتصال همزمان تمام بلوک ‌ها با هم و به طور پیوسته می شود. در ادامه می خواهیم هفت سخت افزار ماینینگ مورد استفاده در جهان را برای ماینینگ معرفی کنیم.


1. Bitmain Antminer S9i


از آنجا که این سخت افزار محبوب‌ ترین سخت‌ افزار ماینینگ بیت کوین در جهان به حساب می آید، به طور رسمی در وب سایت Bitmain  فروخته می‌شود. خوشبختانه این سخت افزار ماینینگ در ماه می تنها به قیمت ۴۹۹ دلار عرضه شد. S9i دارای نرخ 14 هش در ثانیه و مصرف انرژی 1320 وات است که به یکی از کارآمد ترین و موثرترین سخت ‌افزارهای ماینینگ بیت کوین در دنیا تبدیل شده است.

اگر یک ماینر با مهارت متوسط یا متخصص در تلاش برای کسب سود باشد، هزینه پیش‌ پرداخت کم و کارایی بالا S9i می‌تواند هزینه ‌های نسبتا بالای انرژی آن را جبران کرده و به او کمک کند تا کمی بیشتر پول به دست آورد.


2. Halong minning DragonMint T1


از میان تمام سخت‌ افزارهای ماینینگ بیت کوین در بازار، T1 بالاترین نرخ هش در هر ثانیه را دارد که با مصرف انرژی ۱۴۸۰ وات نسبت به ژول در هر گیگاهش به عنوان قدرتمند ترین و کارآمد ترین سخت ‌افزار ماینینگ  است که در خارج از کشور شناخته شده است.

طبیعتاً با توجه به کارایی آن تقاضای زیادی برای آن وجود دارد، بنابراین برای خرید آن باید بهای سنگینی به مبلغ ۲،۷۲۹ دلار پرداخت کنید اما اگر شما یک ماینر ماهر با هزینه‌ های پایین برق هستید، متوجه خواهید شد که قدرت و کارایی سیستم T1 می‌تواند هزینه های اولیه را افزایش دهد و به سود شما کار کند.
 

دستگاه بیت کوین ماینینگ چگونه کار می کند؟ (بخش اول)

3. Bitmain Antminer T9


این سخت افزار با نرخ ۱۲.۵ درصد هش در ثانیه و مصرف انرژی 1.576وات، به عنوان قدرتمند ترین و کارآمد ترین سخت افزار ماینینگ Antminer می باشد که با قابلیت اطمینان بیشتری در نظر گرفته شده است. این شرکت تراشه ‌های با کیفیت بالاتری در مقایسه با S9i دارد که از ثبات و پایداری بیشتری برخوردار است و به سرعت از بین نمی‌روند.

انتظار می رود که قیمت ۵۰۰ دلار برای Antminer T9 در نظر گرفته شود. اگر شما یک ماینر ماهر هستید که می خواهد یک سخت ‌افزار ماینینگ بادوام داشته باشد، این سخت افزار می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.


4. Pangolin Whatsminer M3X


Whatsminer M3X یکی از قدرتمند ترین سخت افزارهای ماینینگ با نرخ 12 مگاپیکسل بر ثانیه است. اگر چه Whatsminer  از برق بیشتری نسبت به دیگر تجهیزات استفاده می‌کند، تنها نیازمند 2050وات انرژی است.

این سخت افزار نسبت به سایر سخت افزارهای دیگر کشورها مقرون ‌به ‌صرفه می باشد و چیزی معادل ۱،۰۲۲ دلار هزینه دارد که می‌تواند هزینه‌ های بالای انرژی خود را جبران کرده و به شما کمک کند سود خود را به دست آورید. اگر شما یک ماینر متخصص ماینینگ بیت کوین با هزینه متوسط برق هستید، این سخت افزار می‌تواند بهترین سخت ‌افزار برای شما باشد.


5. Bitmain Antminer R4


این سخت افزار با نرخ ۸.۷ درصد در ثانیه و مصرف انرژی اندک در حدود ۸۴۵ وات، در لیست سخت افزارهای ماینینگ، درست پس از  S9i  قرار می‌گیرد. یکی دیگر از بهترین ویژگی‌های R4 این است که تقریبا بی‌صدا کار می کند و این ویژگی ُآن را به سخت ‌افزار ایده ‌آلی برای استخراج بیت کوین تبدیل می‌کند.

با این حال، راحتی و کارایی R4 یک هزینه ای دارد. شما باید ۲،۹۹۹ دلار خرج کنید تا آن را از آمازون بخرید. دقت کنید که اگر شما یک ماینر متوسط هستید و یا این کا را با هدف سرگرمی دنبال می کنید، سعی کنید در خانه به کمکR4 پول استخراج کنید.


6. Avalon6


Avalon6 در لیست آمازون به مبلغ ۳۰۰ دلار ثبت شده‌است و یکی از ارزان ترین سخت‌ افزارهای ماینینگ بیت کوین و راحت‌ ترین راه برای راه‌ اندازی آن می باشد. همچنین این سخت افزار بازده کمی دارد و نرخ هش آن ۳.۵ درصد در ثانیه و مصرف انرژی آن نسبتا بالای ۱۰۵۰ وات است.

شما در صورتی می توانید عمل ماینینگ را با این سخت افزار انجام دهید که هزینه ‌های برق شما بسیار ارزان باشد و استفاده از آن برای ماینینگ بیت کوین با بیشترین هزینه‌ ممکن است تقریبا غیر ممکن باشد. این سخت افزار می تواند برای مبتدیان و یا علاقه مندان مناسب باشد، زیرا به احتمال زیاد آنها هرگز از سخت ‌افزار سود نخواهند کرد.
 


7. Bitmain Antminer S7


Antminer S7 یکی دیگر از سخت‌ افزار های ماینینگ بیت کوین برای مبتدیان و یا علاقه مندان می باشد که به عنوان یکی از رقبای اصلی در زمینه استخراج بیت کوین شناخته می شود. هزینه پایین ۲۰۰ دلاری آن با راندمان و کارایی پایین آن همراه است. نرخ هش آن ۴.۷۳ در هر ثانیه و مصرف انرژی  آن 1293 وات می باشد در صورتی که  قیمت بیت کوین بالا برود، می توانید با استفاده از برق بسیار ارزان از این سخت افزار برای ماینینگ بیت کوین استفاده کنید.

منبع: blog.hubspot.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما