در مسابقات شیکاگو نشاط لازم را نداشتیم

رضا تندروان در گفتگو با راسخون: عملکرد کولاکوویچ مثبت بوده است/تیم ملی والیبال با بدشانسی روی سکو نرفت

کارشناس والیبال و مربی پیشین تیم ملی زیر 23 سال ایران با بیان اینکه عملکرد ایگور کولاکوویچ جدا از نتیجه، مثبت بوده است، گفت: اگر کمی خوش شانس بودیم می توانستیم جزو 4 تیم و روی سکو برویم.
سه‌شنبه، 25 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
رضا تندروان در گفتگو با راسخون: عملکرد کولاکوویچ مثبت بوده است/تیم ملی والیبال با بدشانسی روی سکو نرفت
کارشناس والیبال و مربی پیشین تیم ملی زیر 23 سال ایران با بیان اینکه عملکرد ایگور کولاکوویچ جدا از نتیجه، مثبت بوده است، گفت: اگر کمی خوش شانس بودیم می توانستیم جزو 4 تیم و روی سکو برویم.
 
رضا تندروان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به عملکرد تیم ملی والیبال ایران در مرحله ی نهایی لیگ ملت های 2019 اظهار داشت: عملکرد مرحله ی نهایی این رقابت ها خیلی وابسته بود به مرحله ی مقدماتی. به این دلیل که در 5 هفته ی اول با تمام توان شرکت کردیم و به نتیجه و رفتن روی سکو فکر می کردیم. بخاطر سفرهای طولانی و مسابقات زیاد لیگ ملت ها مورد استقبال بازیکنان سرشناس و ستاره های والیبال قرار نمی گیرد. به دلیل اینکه مسابقات باشگاهی و شروع لیگ جهانی کوتاه است، بازیکنان بزرگ به ندرت شرکت می کنند یا بعضی از آنها اصلا نمی آیند. هرساله در والیبال یک رویدادی مهمتر از لیگ ملت ها مثل انتخابی المپیک یا مسابقات جهانی یا خود المپیک هست. بازیکنان اهم و مهم و طبق اولویت بندی خودشان بازی می کنند.
 
وی ادامه داد: برنامه ی تیم ملی ایران در این تورنمنت طوری طرح ریزی شده بود که نتیجه بگیریم اما شرایط طوری رقم خورد که شاید آن نشاطی که باید را در مسابقات شیکاگو نداشتیم. فشردگی بازی ها و مسافرتها برای بازیکنان ما خسته کننده بود. اتفاقاتی که مخصوصا در بازی با برزیل افتاد، چیزی را از تیم ملی دیدیم که ما را به آینده ی تیم ملی امیدوار کرد. با تمام کاستی ها و مسائلی از جمله خستگی و فشار، بعد از 2 ست باختن از برزیل  ، 2 ست جانانه بازی کردیم و برگشتیم. بازیکنان سنگ تمام گذاشتند.
 
کارشناس والیبال و مربی پیشین تیم ملی زیر 23 سال ایران تصریح کرد: ضعف کلی که والیبال ما دارد، اصلا مربوط به کولاکوویچ نمی شود. از زمان ولاسکو، کواچ هم بوده است. ما در دریافت سرویس های پرشی رنج می بریم اما امسال خیلی بهتر شده بود. آن هم به خاطر حضور میلاد عبادی پور بود که در اروپا بازی می کند. برای آینده و مسابقات المپیک باید نقص ها و ضعف ها را پیدا و روی آن کار کنیم تا دچار مشکل نشویم. باید از لیگ ملت ها درس بگیریم. مدل ریکاوری بازیکنان خیلی مهم است. چون هدف ما المپیک است، این بازیکنان و تیمی که بازی کرد، خیلی ما را امیدوار کرد تا نتایج خوبی بگیریم.
رضا تندروان در گفتگو با راسخون: عملکرد کولاکوویچ مثبت بوده است/تیم ملی والیبال با بدشانسی روی سکو نرفت 
رضا تندروان گفت: در هیچ تیمی نمی بینید که سال المپیک مربیان دست به جوانگرایی بزنند. مربیان از 4 سالی که تا المپیک فرصت دارند، بازیکنان مد نظر را آزمون و خطا می کنند تا بازیکنانی که از هر لحاظ به درد تیم می خورند، فارغ از شرایط سنی به المپیک می برند. بعد از المپیک است که هر تیمی دنبال جوانگرایی می رود. تیم ملی ما با موجودیتی که دارد، با اضافه شدن یکی دو بازیکن از جمله شهرام محمودی که به خاطر مصدومیت نتوانست تیم ملی را همراهی کند، تیم کامل می شود. با آمدن محمودی وزن تیم بالا می رود. فکر می کنم اضافه هم بشود. خیلی به تیم ملی خوش بین وامیدوارم. خیلی زود فکر می کنم به المپیک راه پیدا کنیم و در المپیک هم نتایج خوبی رقم بزنیم. شاید نگرانی های ما به خاطر رفتن برخی ستاره ها، برای بعد از المپیک باشد. امیدوارم که جوان ها طوری کار کنند که این نگرانی ها از بین برود. ما پتانسیل بالایی داریم. هر کشوری بعد از رفتن ستاره ها دچار چالش می شود تا بتواند جایگزین مناسبی برای آنها پیدا کند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی می توانست روی سکو برود؟ خاطرنشان کرد: تیم ملی ما می توانست بهتر از این در لیگ ملت ها نتیجه بگیرد. ما در بازی با لهستان باید بهتر عمل می کردیم. در بازی با برزیل تیم ما تمام توان خود را گذاشت و اگر داور در ست پنجم آن اشتباه را مرتکب نمی شد، می توانستیم به جمع 4 تیم برویم. البته موافقم که اعتراض سعید معروف به عنوان کاپیتان به داور خیلی بد بود و تمرکز بازیکنان را گرفت اما ما بعد از آن اتفاق ما جایی لطمه خوردیم که در ست های اول و دوم خوردیم. "لوکارلی" امتیازسرویس های زیادی از ما گرفت. بازیکنان ما کمی از لحاظ روانی روی این بازیکن حساس شده بودند و روی دریافت سرویس های لوکارلی خوب کار نمی کردند. ما باید روی بازی با لهستان بیشتر برنامه ریزی می کردیم. ما باید از دریافت کننده های خوب خود بیشتر در بازی لهستان استفاده می کردیم.
 رضا تندروان در گفتگو با راسخون: عملکرد کولاکوویچ مثبت بوده است/تیم ملی والیبال با بدشانسی روی سکو نرفت

کارشناس والیبال ایران افزود: اینها همه نظر و پیش بینی است و این مربیان هستند که باید در لحظه تصمیم بگیرند. شاید اگر ما جای کولاکوویچ بودیم هم این ترکیب را می گذاشتیم. ما اگر بخواهیم عملکرد این مربی را بررسی کنیم، باید سال های قبل را نگاه کنیم. اندازه گیری عملکرد مربیان با نتایج است. شاید اگر ریز شویم و بخواهیم نمره بدهیم، باید در تمرینات و سفرها و ریز جریانات باشیم تا نظر بدهیم. تنها چیزی که می توانیم نظر دهیم، به عملکرد تیم است. امسال تا اینجای کار کولاکوویچ نمره ی قبولی داشته است. عملکرد ما در لیگ جهانی فارغ از نتیجه، عملکرد مثبتی داشتیم. جامعه نسبت به والیبال نظر مثبتی دارد. از الان به بعد باید منتظر باشیم که کولاکوویچ چه برنامه ای برای آینده و مسابقات مهم دارد. اگر شانس داشتیم، می توانستیم با یک ست این ور آن ور می توانستیم به جمع 4 تیم برویم.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.