بازار سرمایه و صندوق های سرمایه گذاری، جایگزین بانکها

بازار سرمایه و صندوق های سرمایه گذاری، جایگزین بانکها
رحمانی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما افزود: نبود نقدینگی، بی ثباتی رویه ها و بی ثباتی قیمت مواد اولیه از جمله مشکلات بر سر راه تولید کنندگان است ولی متاسفانه نظام تامین مالی تولیدکنندگان ما حدود 90 درصد وابسته به بانک است و می توان این مشکل را بزرگترین تفاوت ایران و دنیا بر شمرد زیرا دیگر کشورها از طریق بازار سرمایه در رفع نیازهای مالی تولید کنندگان گام بر می دارند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دنبال یافتن و یا ایجاد منابع مالی دیگری به غیر از بانکها، برای تامین مالی تولید کنندگان هستیم و از آن میان می توان به بازار سرمایه و صندوق های سرمایه گذاری اشاره کرد.
او ادامه داد: یکی از معضلات بازارهای مالی و اقتصاد کلان ما حجم بالای نقدینگی است رقمی حدود دو هزار یا هزار میلیارد تومان در جامعه موجود است اگر این نقدینگی درست هدایت نشود آثار ویرانگری خواهد گذاشت بهتر است این نقدینگی به سمت تولید سوق داده شود.
رحمانی افزود: از آنجا که رونق تولید، بدون تقویت منابع مالی فراهم نمی شود، اقدام به ایجاد صندوق های توسعه ای در شهرهای مختلف کردیم اما نتیجه عملکرد این صندوق ها در سال جاری حاصل نمی شود و امسال هم تامین مالی باید از طریق بانک ها صورت گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جهت گیری کلی وزارت صمت، محدود کردن واردات و تقویت ظرفیت های تولید است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.