والیبال انتتخابی المپیک 2020 ژاپن/

پیروزی آسان ذخیره های والیبال ایران مقابل مکزیک/شاگردان کولاکوویچ یک گام تا کسب سهمیه

سرمربی تیم ملی والیبال ایران مقابل مکزیک به تیم اصلی خود استراحت داد و با بازیکنان ذخیره موفق شد در 3 ست برد آسانی را مقابل این حریف کسب کند. حالا ایران برای کسب سهمیه المپیک 2020 باید روسیه میزبان را از پیش رو بردارد.
شنبه، 19 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پیروزی آسان ذخیره های والیبال ایران مقابل مکزیک/شاگردان کولاکوویچ یک گام تا کسب سهمیه
سرمربی تیم ملی والیبال ایران مقابل مکزیک به تیم اصلی خود استراحت داد و با بازیکنان ذخیره موفق شد در 3 ست برد آسانی را مقابل این حریف کسب کند. حالا ایران برای کسب سهمیه المپیک 2020 باید روسیه میزبان را از پیش رو بردارد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، دومین روز از مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2020 ژاپن، تیم ملی والیبال ایران از گروه E در دومین بازی خود ساعت 17:30 مقابل مکزیک صف آرایی کرد که در نهایت موفق شد در 3 ست پیاپی حریف خود را شکست دهد.
 
بلندقامتان ایران موفق شدند با نتیجه (25 بر18)، (25 بر 21) و (27 بر25 ) مکزیک را نیز از پیش رو بردارند.
 
کولاکوویچ برای دیدار با مکزیک، به تیم اصلی خود استراحت داد و از نفرات ذخیره بهره برد.
 
ست اول: ایران 25 – مکزیک 18
این ست با امتیازگیری ایران شروع شد و معنوی نژاد چراغ اول را روشن کرد. از همان ابتدا بلندقامتان ما توانستند با اقتدار پیش بروند و از حریف پیش بیافتند. مکزیکی ها بعد از آن نتوانستند اختلاف را جبران کنند و این ایران بود که در وقت استراحت فنی اول با اختلاف 4 امتیازی، 8 بر 4 برتری خود را به حریف دیکته کرد.
 
بعد از این استراحت بازهم اختلاف حفظ شد و دو تیم پیش رفتند اما نتیجه ی 14 بر 10 باعث شد تا سرمربی مکزیک درخواست وقت استراحت کند. این وقفه هم چاره ساز نبود و ایران توانست با عملکرد خوب خود، اختلاف را افزایش دهد و وقت استراحت فنی دوم را 16 بر 11 به نفع خود رقم بزند.
 
استراحت فنی دوم هم مانع امتیازگیری شاگردان کولاکوویچ نشد و سرویس های قائمی باعث شد تا توپگیری در زمین حریف با مشکل مواجه شود. اختلاف امتیازی به عدد 6 افزایش یافت و ایران 20 بر 14 پیش افتاد. این نتیجه باعث شد بازهم مکزیکی ها درخواست وقت استراحت کنند اما نتوانستند ترمز والیبالیست های کشورمان را بکشند و در نهایت ایران موفق شد با اختلاف 7 امتیازی، 25 بر 18 به برتری برسد.
 پیروزی آسان ذخیره های والیبال ایران مقابل مکزیک/شاگردان کولاکوویچ یک گام تا کسب سهمیه

ست دوم: ایران 25 – مکزیک 21
این ست با شروع طوفانی مکزیکی ها همراه بود و آنها توانستند 2 امتیاز پیش بیافتند. بعد از آن بازیکنان ایران به خود آمدند و امتیاز را در عدد 3 برابر کردند. اما بازهم حریف پا پس نکشید و با عملکرد خوب خود، 2 امتیاز از ما پیش افتاد و موفق شد وقت اول استراحت فنی را 8 بر 6 به سود خود کند.
 
بعد از این وقفه بازهم عملکرد مکزیکی ها خوب بود و امتیاز نهم را هم گرفتند تا 3 امتیاز از ایران پیش بیافتند. اینجا بود که بلندقامتان کشورمان به خود آمدند و توانستند ضمن جبران عقب افتادگی، با نتیجه 14 بر 13 پیش بیافتند. درخواست استراحت فنی از سوی سرمربی مکزیک که برتری را از دست داده بود هم فایده ای نداشت چرا که ایران موفق شد با امتیازگیری، 16 بر 13 به وقت استراحت فنی برود.
 
استراحت فنی هم مانع امتیازگیری ایران نشد و امتیاز 17 را یلی کسب کرد. مکزیکی ها اختلاف را به 3 کاهش دادند و دو تیم یکی در میان تا نتیجه 21 بر 18 پیش رفتند. اینجا بود که سرمربی مکزیک بازهم تقاضای وقت استراحت کرد اما بازهم سودی نداشت. ایران نتیجه را 24 بر 20 کرد و مکزیک توانست یک امتیاز دیگر هم بگیرد اما معنوی نژاد امتیاز 25 را برای ما گرفت تا ایران ست دوم را نیز 25 بر 21 برنده شود.
 پیروزی آسان ذخیره های والیبال ایران مقابل مکزیک/شاگردان کولاکوویچ یک گام تا کسب سهمیه

ست سوم: ایران 27 – مکزیک 25
در این ست هم مکزیکی ها شروع خوبی داشتند و توانستند بعد از تساوی یک بر یک، 3 امتیاز متوالی دشت کنند و اختلاف را به 3 برسانند. اینجا بود که کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد. این وقفه هم سودی برای ایران نداشت و مکزیکی ها توانستند نتیجه را 6 بر 2 کنند.  بعد از این نتیجه، بچه های ایران به خود آمدند و توانستند اختلاف را به حداقل برسانند اما در وقت استراحت فنی اول، مکزیک 8 بر 6 برتر بود.
 
بعد از این وقفه اما این ایران بود که با امتیازگیری شفیعی، توانست نتیجه را در عدد 8 مساوی کند. ایران بعد از یک رالی نسبتا طولانی موفق شد امتیاز بگیرد و از حریف در این ست برای اولین بار پیش بیافتد اما طولی نکشید که بازهم حریف 3 امتیاز متوالی گرفت و 13 بر 11 جلو افتاد. بعد از امتیازگیری مکزیکی ها بود که بلندقامتان ایران به خود آمدند و با عملکردی فوق العاده ضمن جبران عقب افتادگی، 16 بر 14 وقت استراحت فنی دوم را با برتری به پایان بردند.
 
این وقفه، باعث شد تا مکزیکی ها بازهم امتیاز بگیرند و در امتیاز 16 با ایران برابر شوند. حرکت دو تیم در زمین پایاپای بود تا اینکه ایران اختلاف را به 2 رساند و 20 بر 18 پیش افتاد. اشتباه در عقب زمین ایران، منجر به امتیازگیری حریف شد و آنها با دفاع روی تور بازی را در امتیاز 20 به تساوی کشاندند. بازهم مکزیکی ها امتیاز گرفتند و یک امتیاز پیش افتادند. در ادامه امتیازها بین دو تیم یکی در میان تقسیم شد تا اینکه ایران با تک دفاع یلی، 25 بر 24 از حریف پیش افتاد. مکزیکی ها بازهم در امتیاز 25 با ما مساوی شدند. ایران با اسپک قائمی امتیاز 26 را گرفت. در ادامه اسپک یلی توسط مدافعان مکزیک بلوکه شد اما درخواست ویدئو چک از سوی کولاکوویچ، باعث شد تا مشخص شود قبل از دفع توپ بلی، مدافعان حریف مرتکب خطای تور شده اند. بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران موفق شد 27 بر 25 در این ست به برتری برسد.
 
در پایان این دیدار، پوریا یلی با 20 امتیاز موفق شد امتیازآورترین بازیکن ایران لقب بگیرد.
 
روز گذشته ایران در اولین بازی خود مقابل کوبا پس از آن که 2 ست عقب افتاد، کامبک تماشایی زد و موفق شد به سختی 3 بر 2 پیروز شود.
 
تیم ملی والیبال ایران فردا در سومین دیدار خود ساعت 20:30 مقابل روسیه میزبان صف آرایی خواهد کرد و در صورت پیروزی می تواند سهمیه المپیک 2020 را کسب کند.
 
سهمیه المپیک 2020 به تیم صدرنشین گروه ها تعلق می گیرد و برنده دیدار ایران و روسیه می تواند به این مهم برسد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.