والیبال انتخابی المپیک 2020 ژاپن/

شکست بلندقامتان ایران در سن پترزبورگ مقابل روسیه/ صعود به المپیک به تاخیر افتاد!

تیم ملی والیبال ایران مقابل روسیه تن به شکست داد و از رسیدن به المپیک در انتخابی اول، بازماند اما این شانس را دارد تا در انتخابی دوم بتواند سهمیه بگیرد.
يکشنبه، 20 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
شکست بلندقامتان ایران در سن پترزبورگ مقابل روسیه/ صعود به المپیک به تاخیر افتاد!
تیم ملی والیبال ایران مقابل روسیه تن به شکست داد و از رسیدن به المپیک در انتخابی اول، بازماند اما این شانس را دارد تا در انتخابی دوم المپیک بتواند سهمیه بگیرد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، تیم ملی والیبال ایران که در مرحله ی اول انتخابی المپیک 2020 ژاپن، در گروه E، در بازی اول 3 بر 2 مقابل کوبا و 3 بر صفر مقابل مکزیک پیروز شده بود، در دیدار سوم مقابل روسیه میزبان قرار گرفت.
 
در شهر سن پترزبورگ اما میزبان با حمایت هواداران خود که نمی خواست فرصت المپیکی شدن را به زمان دیگری موکول کند، با بکاری گیری تمام پتانسیل خود مقابل ایران توانست در 3 ست متوالی و با نتایج (25 بر 19)، (25 بر 23) و (25 بر 23) به برتری برسد و جشن صعود بگیرد.
 
بلندقامتان ایران حالا باید برای المپیکی شدن شانس خود را در انتخابی دوم که قرار است در دی ماه سال جاری برگزار شود، جستجو کنند.
 
ست اول: ایران 19 – روسیه 25
ایران و روسیه مطابق انتظار در مقابل همدیگر با بازیکنان اصلی و تاثیرگذار خود صف آرایی کرده اند. میزبان اولین امتیاز را دشت کرد و دومین امتیاز را با ویدئوچک گرفت. ایران موفق شد اولین امتیاز را از آن خود کرد. روسیه 3 بر یک پیش افتاد اما 2 امتیاز متوالی بازیکنان ما کار را در امتیاز 3 به تساوی کشاند. بلندقامتان ایران موفق شدند با امتیاز سرویس غفور از حریف پیش بیافتند. در ادامه ایران اختلاف امتیازی را به عدد 2 رساند اما روسیه با کاهش این اختلاف، وقت استراحت فنی اول را 8 بر 7 از ایران عقب افتاد.
 
موزرسکی بازیکن باتجربه روسیه با سرویس های خوب خود ایران را در عقب زمین به زحمت و تیم خودش را جلو انداخت. بعد از آن نوبت به سرویس های عبادی پور رسید و این بازیکن توانست ایران را پیش بیاندازد. در حالی که داور امتیاز را به خاطر خطای 4 ضربه به روسیه داده بود، کولاکوویچ اعتراض کرد. این درخواست طولانی شد و در نهایت پس از چندبار بازبینی امتیاز به روسها داده شد. بعد از این اتفاقات بود که میزبان با سرویس های خوب، از ایران 3 امتیاز پیش افتاد و وقت استراحت فنی دوم را 16 بر 13 کرد.
 
روند امتیازگیری روس ها بعد از این وقفه هم قطع نشد چرا که امیر غفور توسط مدافعان حریف دفاع شد. امتیازگیری روس ها اختلاف را به 4 افزایش داد و کولاکوویچ درخواست وقت استراحت داد اما بازهم چاره ساز نشد و روس ها اختلاف را بیشتر کردند. بعد از ثبت نتیجه 22 بر 17 بازهم کادر فنی ایران درخواست استراحت داد. این وقفه هم کاری از پیش نبرد و موسوی توسط مدافعان روس دفاع شد. ایران دو امتیاز دیگر گرفت اما در نهایت روسها موفق شدند این ست را 25 بر 19 به سود خود رقم بزنند.
شکست بلندقامتان ایران در سن پترزبورگ مقابل روسیه/ صعود به المپیک به تاخیر افتاد! 
ست دوم: ایران 23 – روسیه 25
امتیازات اول این ست مساوی پیش رفت اما در ادامه موزرسکی بازهم مهاجمان ایران را دفاع کرد تا این تیم 4 بر 3 پیش بیافتد. برتری خفیف روس ها در وقت استراحت فنی اول 8 بر 6 شد. ایران بعد از این وقفه توانست عقب افتادگی خود را جبران و امتیازات را در عدد 8 برابر کند.
 
تک دفاع موسوی ایران را یک امتیاز پیش انداخت. سرویس غفور در ادامه باعث شد تا موسوی اختلاف را به 2 برساند. ایران بازهم با درخشش موسوی در روی تور امتیاز گرفت و نتیجه را 13 بر 10 کرد. این روند باعث شد تا سرمربی روسها درخواست وقت استراحت کند. وقفه ی ایجاد شده باعث شد تا عقب افتادگی روس ها جبران شود و در نهایت وقت استراحت فنی دوم 16 بر 15 به نفع میزبان رقم بخورد.
 
ایران بعد از این وقفه، اختلاف را از بین برد و یک امتیاز هم پیشی گرفت. در ادامه دو تیم پایاپای تا امتیاز 20 پیش رفتند. امتیاز 21 را روس ها در حالی به نام خود ثبت کردند که بازیکنان کشورمان اعتقاد داشتند خطای دو ضرب اتفاق افتاده است اما داور اعتقادی به خطا نداشت.
 
بعد از این اتفاق کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی داد اما بعد از این وقفه بازهم روس ها امتیاز گرفتند. حریف یک امتیاز سرویس دیگر گرفت و 3 امتیاز پیش افتاد. عبادی پور و غفور 2 امتیاز گرفتند و اختلاف به یک امتیاز رسید اما این روس ها بودند که موفق شدند ست دوم را نیز این بار با نتیجه 25 بر 23 پیروز شوند.
شکست بلندقامتان ایران در سن پترزبورگ مقابل روسیه/ صعود به المپیک به تاخیر افتاد! 
ست سوم: ایران 23 – روسیه 25
ایران این ست را پیش افتاد اما چند اشتباه در زمین ما باعث شد بازهم روس ها اختلاف امتیازی ایجاد کنند و موفق شوند وقت استراحت فنی اول را 8 بر 5 پیش بیافتند. بعد از این وقفه ایران امتیاز 6 را گرفت اما روس ها بازهم با استفاده از اشتباهات سریالی بلندقامتان ما، اختلاف را به عدد 4 افزایش داد و 10 بر 6 پیش افتادند. بعد از ثبت این نتیجه، بازیکنان ایران به خود آمدند و با توپگیری در عقب زمین و اسپک های خوب اختلاف را به عدد 2 کاهش دادند. سرویس خوب غفور امتیاز را به حداقل رساند و تک دفاع موسوی باعث شد دو تیم در امتیاز 12 مساوی شوند. در ادامه بازهم غفور با سرویس خوب خود ایران را پیش انداخت و فیاضی اختلاف را به عدد 2 افزایش داد. روس ها اختلاف را جبران کردند و بازی در امتیاز 15 مساوی شد اما وقت استراحت فنی دوم را ایران 16 بر 15 برد.
 
بعد از این وقفه با تک دفاع شفیعی، ایران 18 بر 16 پیش افتاد. عملکرد خوب بازیکنان ما باعث شد تا اختلاف به 3 برسد و نتیجه 20 بر 17 ثبت شود. این نتیجه باعث شد تا سرمربی روس ها وقت استراحت درخواست کند. این وقفه باعث جبران اختلاف شد و دو تیم در امتیاز 21 به تساوی رسیدند. کولاکوویچ پس از به تساوی کشیده شدن بازی، وقت استراحت درخواست کرد اما فایده ای نداشت اسپک امیر غفور به بیرون رفت تا روس ها یک امتیاز پیش بیافتند. سرویس روس ها در زمین ایران جا گرفت و نتیجه 23 بر 21 شد. امتیازگیری دو تیم در ادامه یکی در میان پیش رفت و در نهایت روس ها این ست را نیز 25 بر 23 به نفع خود به پایان بردند.
 
بدین ترتیب روس ها با 3 برد 3 بر صفر مقابل کوبا، مکزیک و ایران موفق شدند در خانه جشن صعود به المپیک 2020 بگیرند و ایران باید برای رفتن به المپیک شانس خود را در دی ماه و انتخابی دوم جستجو کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.