هفته دوم لیگ برتر فوتبال/

اولین شکست پرسپولیس را تراکتور رقم زد/پیکان سواری شاگردان مهاجری در قائمشهر

تیم تراکتورسازی تبریز موفق شد 3 امتیاز حساس ترین دیدار هفته ی دوم را از پرسپولیس بگیرد و در دومین گام اولین شکست سرخپوشان پایتخت را رقم بزند.
جمعه، 8 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
اولین شکست پرسپولیس را تراکتور رقم زد/پیکان سواری شاگردان مهاجری در قائمشهر
تیم تراکتورسازی تبریز موفق شد 3 امتیاز حساس ترین دیدار هفته ی دوم را از پرسپولیس بگیرد و در دومین گام اولین شکست سرخپوشان پایتخت را رقم بزند.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، عصر امروز هفته ی دوم لیگ برتر فوتبال با انجام 4 دیدار به پایان رسید.
 
ساعت 17:50 در ورزشگاه یادگار امام تبریز تیم تراکتور میزبان پرسپولیس بود که در پایان موفق شد با تک گل دقیقه 1+45 حاج صفی حریف قدرتمند خود را از پیش رو بردارد و 3 امتیاز حساس ترین جدال هفته را از آن خود کند.
 
ترکیب تراکتور:
رشید مظاهری، ایمان سلیمی، محمدرضا خانزاده، مهدی تیکدری، میثم تیموری، رضا اسدی، مسعود شجاعی، ویلیان میمبلا(80 - ساسان انصاری)، اشکان دژاگه( 71 - سوگیتا)، احسان حاج صفی(90 - سعید مهری) و کوین فورچونه
 
ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد نادری(78-براندائو)، مهدی شیری(67-امیر روستایی)، احمد نورالهی، وحید امیری، مهدی ترابی، امید عالیشاه(46- بشار رسن)، علی علیپور و سیامک نعمتی
 
اخطار: سلیمی، احسان حاج صفی و دژاگه از تراکتور و سیامک نعمتی و بیرانوند از پرسپولیس
 
شرح بازی:
در نیمه ی اول دو تیم هجومی کار را آغاز کردند. اولین فرصت بازی با اشتباه رشید مظاهری برای پرسپولیس رقم خورد. دروازه بان تراکتور به اشتباه توپ را به علیپور سپرد اما مهاجم پرسپولیس با تعلل زیاد این فرصت را هدر داد.
 
بیشتر دقایق بازی جنگ دوتیم در میانه ی میدان بین هافبک ها رقم خورد جایی که هیچ کدام از تیم ها اجازه ی خود نمایی به حریف را نمی دادند و بازی کسل کننده و کم رمق از سوی دو تیم دنبال شد. زمین ورزشگاه یادگار هم آن طور که باید مناسب نبود و بازی روی زمین را برای دو تیم دشوار کرده بود.
 
بیژن حیدری برای نیمه ی اول یک دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد و اینجا بود که تراکتور صاحب یک ضربه ی کرنر شد. ارسال شجاعی به پشت محوطه ی پرسپولیس، به احسان حاج صفی رسید و این بازیکن با استفاده از سهل انگاری امید عالیشاه، توپ را در اختیار گرفت و با شوت دیدنی پای چپ دروازه ی بیرانوند را فرو ریخت تا قرمزپوشان تبریزی با برتری راهی رختکن شوند.
 
در نیمه ی دوم بلافاصله پرسپولیس برای جبران نتیجه، رسن را جای عالیشاه به میدان فرستاد. فشار سفیدپوشان در همان ابتدای نیمه یکی دو موقعیت نصف و نیمه را نصیب این تیم کرد اما راه گشا نبود. در ادامه تراکتور دقیقه 58 یک ضربه ی آزاد به دست آورد که ضربه ی پای چپ سرکش میمبلا را بیرانوند راهی کرنر کرد. این کرنر هم موقعیت گلزنی برای تراکتور فراهم کرد اما ضربه ی سر خطرناک شجاعی در موقعیتی عالی به بیرون رفت.
 
پرسپولیس بعد از رهایی از خطر، توانست نبض بازی را در دست بگیرد. دقیقه 65 سفیدپوشان پرسپولیس یک ضربه ی آزاد به دست آوردند که ضربه ی فنی و زیبای بشار رسن را که داشت زیر طاق جای می گرفت، رشید مظاهری با عکس العملی عالی به بیرون فرستاد. در ادامه بازهم شاگردان کالدرون فرصت به تساوی کشاندن بازی را داشتند اما دقیقه 76 ضربه ی سر وحید امیری را بازهم مظاهری راهی کرنر کرد.
 
در ادامه تلاش پرسپولیس برای گشودن دروازه ی پرشورها کافی نبود تا مصطفی دنیزلی در تقابل با تیم سابق خود، 3 امتیاز حساس را بگیرد و اولین شکست پرسپولیس را در دومین گام رقم بزند.
 
توقف نارنجی پوشان مقابل گل گهر تازه وارد
تیم فوتبال سایپا ساعت 19 میزبان گل گهر سیرجان بود که در پایان با تساوی بدون گل مقابل این تیم تازه وارد متوقف شد. شاگردان ابراهیم صادقی که هفته ی اول 3 امتیاز خارج از خانه مهمی از ذوب آهن گرفته بودند، نتوانستند مقابل میهمان خود کاری از پیش ببرند و 2 امتیاز خانگی را از دست دادند.
 
سایپا با این تساوی 4 امتیازی شد و شاگردان وینگوبگوویچ دومین امتیاز لیگ برتری خود را گرفتند.
 
کمالوند و منصوریان امتیازات را تقسیم کردند
تیم پارس جنوبی جم در ورزشگاه خانگی خود ساعت 20 میزبان ذوب آهن بود که در نهایت تلاش دو تیم به گل منجر نشد و به تساوی بدون گل رضایت دادند.
 
شاگردان کمالوند که در بازی نخست مقابل پرسپولیس شکست خورده بودند، اولین امتیاز لیگ نوزدهم را در خانه به دست آورند و ذوب آهن منصوریان هم که در خانه به سایپا باخته بود، به اولین امتیاز فصل خود در جم رسید.
 
پیکان سواری نساجی در قائمشهر
آخرین بازی هفته دوم لیگ برتر را تیم های نساجی و پیکان ساعت 20 در قائمشهر برگزار کردند که در پایان تیم میزبان با نتیجه پرگل 4 بر 3 حریف خود را از پیش رو برداشت.
 
شاگردان مهاجری ابتدا با گل دقیقه 36 رضا علیاری از میهمان خود پیش افتادند اما شهریار مغانلو دقیقه 40 از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند. در حالی که بازی در نیمه ی اول داشت با تساوی به پایان می رسید این علی اصغر عاشوری بود که دقیقه 44 گل دوم نساجی را به ثمر رساند تا قرمزهای مازندران با برد راهی رختکن شوند.
 
در شروع نیمه ی دوم بازهم این تیم نساجی بود که صاحب توپ و میدان بود و توانست روی دروازه ی پیکان موقعیت ایجاد کند. اولین فرصت جدی میزبان دقیقه 48 به دست آمد که علی شجاعی روی پاس حامد شیری برای سومین بار دروازه ی شیخ ویسی را گشود. شاگردان حسین فرکی که هنوز از شوک گل سوم خارج نشده بودند، 3 دقیقه بعد یعنی دقیقه 51 توسط رضا دهقانی برای چهارمین بار دروازه ی خود را باز شده دیدند.
 
دریافت گل چهارم باعث شد تا حسین فرکی بلافاصله در اقدامی عجیب دست به تعویض وحید شیخ ویسی دروازه بان خود بزند و دقیقه 54 مهدی امینی را وارد زمین کند.
 
در ادامه شاگردان فرکی برای کم کردن تلخی شکست، حملات خود را روی دروازه ی میزبان تدارک دیدند و بالاخره موفق شدند دقیقه 72 با شوت پای چپ سعید واسعی دومین گل خود را به ثمر برسانند.
 
فشار تیم پیکان برای جبران نتیجه ادامه یافت و دقیقه 82 پس از اینکه امین رضایی ضربه ی سر سعید واسعی را مهار کرد در ادامه روی مهاجم پیکان مرتکب خطای پنالتی شد که بازهم مغانلو موفق شد خلاف جهت دروازه بان نساجی توپ را به گل دوم خود و سوم پیکان تبدیل کند تا اختلاف به حداقل برسد.
دقیقه 90 بهترین فرصت برای به تساوی کشاندن بازی نصیب پیکانی ها شد که مهاجم این تیم با بی دقتی تک به تک را به بیرون زد.
بازهم دقیقه 93 فرصت خوبی برای زدن گل چهارم پیکان به دست آمد اما فرصت تک به تک را مغانلو از دست داد و این بار رضایی گلر نساجی مانع به تساوی کشیدن بازی شد تا در نهایت نساجی با نتیجه ی پرگل 4 بر 3 میهمان خود را از پیش رو بردارد و دومین شکست حریف را رقم بزد.
 
نساجی با این برد 4 امتیازی شد و پیکان هم از دو هفته بدون امتیاز کار را دنبال می کند.  
 
نتایج کامل هفته ی دوم لیگ برتر فوتبال به شرح ذیل است:
پنج شنبه:
شهر خودرو 2.................شاهین شهرداری بوشهر یک
استقلال یک ..................فولاد یک
سپاهان یک...................ماشین سازی تبریز صفر
صنعت نفت آبادان یک......نفت مسجد سلیمان یک
 
جمعه:
تراکتور یک..................پرسپولیس صفر
سایپا صفر....................گل گهر سیرجان یک
پارس جنوبی صفر..........ذوب آهن صفر
نساجی مازندران 4.........پیکان 3
 
جدول رده بندی لیگ برتر پس از پایان هفته دوم
اولین شکست پرسپولیس را تراکتور رقم زد/پیکان سواری شاگردان مهاجری در قائمشهر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.