رتبه سومی تور بلغارستان سخت بود

نیما عالمیان در گفتگو با راسخون: تیم ملی پینگ پنگ می تواند برای اولین بار المپیکی شود/حضور در لیگ فرانسه باعث پیشرفتم می شود

پینگ پنگ باز ملی پوش ایران با بیان اینکه تیم ملی می تواند برای اولین بار سهمیه المپیک را بگیرد، گفت: این شانس را داریم تا با کسب سهمیه ی تیمی، با یک تیر دو نشان بزنیم.
شنبه، 9 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
نیما عالمیان در گفتگو با راسخون: تیم ملی پینگ پنگ می تواند برای اولین بار المپیکی شود/حضور در لیگ فرانسه باعث پیشرفتم می شود
پینگ پنگ باز ملی پوش ایران با بیان اینکه تیم ملی می تواند برای اولین بار سهمیه المپیک را بگیرد، گفت: این شانس را داریم تا با کسب سهمیه ی تیمی، با یک تیر دو نشان بزنیم.
 
نیما عالمیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به تور جهانی پینگ پنگ بلغارستان و چک، اظهار داشت: این مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود چون از تورهای مهم پینگ پنگ است که فدراسیون جهانی هر سال آن را برگزار می کند. چون نزدیک مسابقات مهم و کسب سهمیه المپیک قرار داریم، اکثر بازیکنان آسیایی و جهان با تمام قدرت در این رقابت ها می آیند تا تدارک خوبی برای آن مسابقات مهم داشته باشند و با آمادگی کامل بتوانند برای بدست آوردن مقام و کسب سهمیه المپیک تلاش کنند.
 
وی افزود: ما در دوره ی تمرینات حضور داریم و هنوز به  آمادگی صددرصد نرسیدیم. هدف از دوره های تمرینی، برای مسابقاتی است که بازیکن می خواهد در آن نتیجه بگیرد. در مسابقاتی که نقش رقابت تدارکاتی دارند، شاید یک پینگ پنگ باز نتواند نتیجه بگیرد اما خدا را شکر ما توانستیم خوب نتیجه بگیریم. در تور جهانی بلغارستان و در دوبل توانستیم رتبه سومی را بدست بیاوریم که خودش یک مقام حائز اهمیت و سختی بود. اگر دقت کنید کل رقبای آسیایی و اروپایی و رنک های بالاتر از دوبل حذف شده بودند. با اینکه ما صددرصد آمادگی را نداشتیم و در اردوهای تدارکاتی قبل از مسابقات آسیایی بودیم اما مقام سوم را کسب کردیم.
 
پینگ پنگ باز ملی پوش کشورمان با بیان اینکه نتیجه گیری در این دو تور جهانی برای ما مهم نبود، تصریح کرد: لطف الله نسب مربی تیم ملی هم گفته بودند که این مسابقات بیشتر جنبه ی آمادگی برای مسابقات آسیایی دارد و ما باید صددرصد آمادگی خود را برای این مسابقه ی مهم داشته باشیم. ما صددرصد توان خود را گذاشتیم اما هدف اصلی ما مسابقات آسیایی است. البته امتیاز این تورها در رنکینگ تاثیر دارد و این مسابقات را فدراسیون جهانی برای تعیین رنکینگ پینگ پنگ بازان برگزار می کند.
 
نیما عالمیان گفت: مهمترین رقابتی که در پیش داریم، ابتدا مسابقات آسیایی است و سپس کسب سهمیه المپیک که در پرتغال برگزار می شود. امسال در این مسابقات به صورت تیمی شرکت می کنیم و شانس این را را داریم تا با کسب سهمیه، برای اولین بار تیم ملی پینگ پنگ ایران در المپیک حضور داشته باشد. قبل از این فقط من و نوشاد توانسته بودیم در المپیک باشیم و در المپیک لندن هم فقط نوشاد بود که حضور داشت. در المپیک های قبلی هم پینگ پنگ باز داشتیم اما فقط یک نفر بودند. این بار اگر خدا بخواهد می توانیم سهمیه ی تیمی بگیریم.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر ما انشالله بتوانیم سهمیه ی تیمی را بگیریم، نیازی نیست در مسابقات کسب سهمیه ی انفرادی شرکت کنیم. اگر این اتفاق بیافتد، سهمیه ی انفرادی ما هم بدست می آید و با یک تیر دو نشان می زنیم. امسال افشین نوروزی کاپیتان تیم ملی پینگ پنگ که بازیکن خیلی خوب و باتجربه ای است، مصدوم بود و نتوانست در انتخابی سهمیه بگیرد و این ما را نگران کرد. تا اینکه دو بازیکن آینده دار ما امیر حسین هدایی که رنک پنج امیدهای دنیا و امین احمدیان که رنک چهار جوانان جهان هستند، درخشش خوبی داشتند، یک جورایی توانستند خیال ما را راحت کنند. اینها در کنار من و نوشاد، می توانند کمک کنند تا انشالله سهمیه ی تیمی را بگیریم. رنکینگ جهانی خیلی در کسب سهمیه تاثیر دارد و در سید بندی به ورزشکار کمک می کند. رنک من 75 و رنک نوشاد 76 جهان است.
 
پینگ پنگ باز تیم ملی ایران در خصوص اینکه آیا افشین نوروزی به مسابقات کسب سهمیه نمی رسد؟ افزود: نوروزی متاسفانه آسیبی که در دستش داشت، به کسب سهمیه نمی رسد. او بازیکن مهمی برای تیم ملی بود و زحمت زیادی کشید. افشین لطف زیادی به پینگ پنگ کرده و نتایج خیلی خوبی گرفته است. با آسیبی که داشتند نتوانستند در کسب سهمیه شرکت کنند. البته شاید به مسابقات جهانی برسد و بتواند مسابقه بدهد.
 
نیما عالمیان در خصوص حضور خود در لیگ پینگ پنگ فرانسه نیز گفت: از سال گذشته من در لیگ فرانسه و برای تیم "ویلنووا" بازی می کنم و نیم فصل نتایج خیلی خوبی هم گرفتم. امسال هم نوشاد به این لیگ خواهد آمد و در تیم دیگری عضویت دارد. لیگ فرانسه از اواسط مهر شروع می شود و تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد. این لیگ تدارک خیلی خوبی برای من و نوشاد می تواند باشد. 50 درصد آمادگی فعلی خود را مدیون لیگ فرانسه هستم. چون در آنجا خیلی از بازیکنان بزرگ دنیا شرکت می کنند و مسابقه دادن با آنها برای من خیلی خوب است و باعث پیشرفتم می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.