جام جهانی بسکتبال-چین؛

شکست آسمانخراش های ایران مقابل تونس/المپیک 2020 از دست رفت

تیم ملی بسکتبال ایران دومین دیدار خود را هم در مرحله ی گروهی جام جهانی چین مقابل تونس واگذار کرد تا هم رویای صعود به دور دوم و هم رسیدن به المپیک 2020 از دست برود.
دوشنبه، 11 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
شکست آسمانخراش های ایران مقابل تونس/المپیک 2020 از دست رفت
تیم ملی بسکتبال ایران دومین دیدار خود را هم در مرحله ی گروهی جام جهانی چین مقابل تونس واگذار کرد تا هم رویای صعود به دور دوم و هم رسیدن به المپیک 2020 از دست برود.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، ساعت 13 امروز و از گروه سوم جام جهانی بسکتبال چین، تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود از مرحله ی گروهی مقابل تونس صف آرایی کرد که در نهایت با نتیجه 79 بر 67 مغلوب حریف شد و هم شانس صعود به دور دوم را از دست داد و هم رویای المپیکی شدن بر باد رفت.
مهران شاهین طبع برای دیداری با تونس حامد حدادی،  محمد جمشیدی، محمد حسن‌زاده، بهنام یخچالی و صمد نیکخواه‌بهرامی (کاپیتان) را در ترکیب اولیه راهی میدان کرد.

کوارتر اول: ایران 19– تونس 29
بسکتبالیست های ایران در کوارتر اول پراشتباه کار را آغاز کردند و این عملکرد باعث شد تا خیلی زود تونسی ها از ما پیشی بگیرند. پرتاب های 3 امتیازی و دقیق مِجری نفس تیم ما را برید. هرچند در اواسط این کوارتر شاگردان شاهین طبع توانستند کمی بر اوضاع مسلط شوند اما این تیم حریف بود که با درخشش گارد راس خود فاصله ی 10 امتیازی ایجاد کرد و 29 بر 19 برنده شد.

کوارتر دوم: ایران 35- تونس 44
آسمانخراش های ایران در کوارتر دوم با امتیاز کار را شروع کردند. تلاش ملی پوشان ما در این کوارتر بهتر از تایم اول بود و اختلاف در این کوارتر حتی به 8 امتیاز نیز کاهش یافت. شاگردان شاهین طبع کمی در دفاع سختگیرانه تر عمل کردند و توانستند اوضاع را کنترل داشته باشند و بازی پایاپایی از خود نمایش دهند اما بازهم پرتاب های 3 امتیازی بلای جان تیم ملی شد و نیمه ی اول تونس موفق شد 44 بر 35 پیروز شود.

کوارتر سوم: ایران 48- تونس 59
در شروع این کوارتر تونسی ها بازهم به امتیازات خود اضافه کردند. مجری ستاره ی حریف بازهم با پرتاب های 3 امتیازی خود توانست برتری 14 امتیازی ایجاد کند. تیم ایران که ناامیدانه در زمین حرکت می کرد، با درخواست وقت استراحت فنی از سوی شاهین طبع همراه شد. این وقفه هم کارساز نشد و تونس اختلاف 17 امتیازی ایجاد کرد. در ادامه روند حرکتی بسکتبالیست های ما کمی بهتر شد و در پایان کوارتر سوم ایران توانست اختلاف را به 11 کاهش دهد.

شکست آسمانخراش های ایران مقابل تونس/المپیک 2020 از دست رفت
کوارتر چهارم: ایران 67 – تونس 79
ایران در کوارتر آخر توانست اختلاف را با درخشش حامد حدادی کاهش دهد. نزدیکی ایران به تونس باعث شد تا مربی حریف درخواست استراحت کند و تیمش را از شرایط خطرناک کمی دور نگه دارد. بعد از این وقفه بود که عملکرد بازیکنان تونس باعث شد تا حدادی هم با 4 خطای انفرادی، روی نیمکت برود و آنها راحت تر زیر سبد کار کنند. بعد از خروج حدادی، تیم ایران آشفته تر از قبل کار کرد و در نهایت تونسی ها با استفاده از این شرایط توانستند اختلاف ایجاد کنند و در نهایت 79 بر 67 ایران را شکست دهند.
 
در پایان این دیدار صلاح مجری ستاره ی تونس با کسب 22 امتیاز و 15 ریباند سهم بسزایی در پیروزی تیمش داشت و حامد حدادی نیز با کسب 13 امتیاز و 11 ریباند بهترین بازیکن ایران بود.
 
بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال ایران که در بازی اول خود مقابل پورتوریکو 83 بر 81 تن به شکست داده بود، با قبول شکست مقابل تونس هم رویای صعود به دور دوم جام جهانی و هم صعود به المپیک 2020 را از دست داد اما در گروه بازنده ها به رقابت با رقبا ادامه خواهد داد.
 
سومین دیدار مرحله ی گروهی تیم ملی بسکتبال ایران روز چهارشنبه مقابل اسپانیا خواهد بود.

بسکتبال ایران در دو دوره ی قبلی جام جهانی هم موفق نشده بود به دور دوم صعود کند اما امیدوار بود که با شکست پورتوریکو و تونس به این مهم برسد که مقابل هر دو رقیب تن به شکست داد.
 
جام جهانی بسکتبال چین تا 24 شهریور ادامه دارد و 7 تیم به المپیک صعود می کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.