فلفل کاین در طب سنتی

فلفل کاین یک ادویه پرکاربرد با سابقه طولانی است که در این مقاله به برخی خواص آن میپردازیم.
پنجشنبه، 28 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فلفل کاین در طب سنتی

خواص ضد قارچی

فلفل کاین شامل یک ترکیب شناخته شده به عنوان CAY-1، است که یک ترکیب ضد قارچی جدید به شمار می رود. مطالعات نشان داده اند که این ترکیب باعث جلوگیری از رشد قارچ می شود.


تسکین درد

کاپسیکوم، که به عنوان کپسایسین نیز شناخته میشود، در فلفل های کاین یافت می شود و اغلب به صورت موضعی برای کاهش درد استفاده می شود.

مطالعات نشان داده اند که پچ های کپسایسین می توانند درد عضلانی را کاهش دهند. کرم کپسایسین نیز در درمان درد مزمن موثر است.
 

بهبود سلامت قلب

مقاله ای که اخیرا در مجله بررسی های انتقادی علوم غذایی منتشر شده است در مورد توانایی کلسیم برای داشتن خواص محافظتی قلب بحث کرده است.
 

ضد التهاب

ثاب شده است کپسایسین اثر ضد التهابی بر التهاب ناشی از آنتی ژن دارد.
 

تقویت کننده متابولیسم

طبق یک مطالعه روی زنان تایلندی که در سال ۲۰۰۳ انجام شد، فلفل کاین ممکن است میزان متابولیسم شما را نیز افزایش دهد، و ابزاری مهم برای کاهش وزن به شمار می رود.
 

پیشگیری از عوارض دیابت

مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ در مجله علوم دارویی پاکستان نشان داد که فلفل کاین ممکن است نقش مهمی در جلوگیری از عوارض ناشی از دیابت به دلیل اثرات ضد اکسیداسیون خود داشته باشد.
 

پیشگیری از سرطان

مطالعه ای روی موش ها در سال ۲۰۰۱ نشان داد که فلفل کاین ممکن است دارای خواص ضد سرطانی باشد، و مانع از رشد تومورها در موش های آزمایشگاهی و مهار اثرات ویروس اپستین-بار شود.
 

کاهش فشار اکسیداتیو

مطالعه ای در سال ۲۰۱۳ نشان داد ترکیبی از کنسانتره چای سبز و کاپسیکوم می تواند به شدت استرس اکسیداتیو را که یکی از مهمترین عوامل ایجاد سرطان است، کاهش دهد.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.