آغاز روند استیضاح ترامپ از سوی مجلس نمایندگان / دلیل استیضاح رئیس جمهور آمریکا چیست؟

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه روند رسمی تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور این کشور را آغاز کرده است.
پنجشنبه، 4 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آغاز روند استیضاح ترامپ از سوی مجلس نمایندگان / دلیل استیضاح رئیس جمهور آمریکا چیست؟
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با متهم کردن دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به درخواست کمک از یک رهبر خارجی علیه جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2020 میلادی، رسما روند استیضاح وی را آغاز کرده‌اند.

این اقدام دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا می‌تواند یک منازعه بزرگ در کنگره و همچنین در رقابت‌های انتخاباتی 2020 را تضمین کند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از نشست پشت درهای بسته با نمایندگان دموکرات، رسما تحقیقات درباره استیضاح ترامپ را اعلام کرده است. وی در اظهاراتی تاکید کرد: اقدامات ترامپ به امنیت ملی لطمه وارد کرده و قانون اساسی ایالات متحده را نقض کرده است.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهور باید پاسخگو باشد، هیچ کسی فراتر از قانون نیست.

این در شرایطی است که پلوسی طی ماه‌های اخیر همواره نسبت به استیضاح ترامپ در آستانه رقابت‌های انتخاباتی 2020 میلادی ابراز بی تمایلی کرده است.
ترامپ نیز با انتشار توئیتی این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا را محکوم کرده است.

تغییر موضع پلوسی پس از آن انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌های خبری آمریکا درباره گفتگوی تلفنی 25 جولای ترامپ با رئیس جمهور اوکراین بوده است.

گفتگوی تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به جنجال بزرگ سیاسی در آمریکا تبدیل شده است.

وال استریت ژورنال و سایر رسانه‌های خبری آمریکا رو جمعه گزارش دادند که ترامپ بارها از رئیس جمهور اوکراین خواسته است تا درباره اتهاماتی که علیه بایدن و پسرش وجود دارد، تحقیق کند.

بر اساس اعلام رسانه‌های خبری آمریکا، بایدن زمانی که معاون رئیس جمهور ایالات متحده بوده است، تهدید به قطع کمک‌های آمریکا به اوکراین کرده است، مگر آنکه مقام‌های کی یف تحقیقات قضایی درباره یک شرکت گازی را که پسر بایدن در هیئت مدیره آن عضویت دارد، لغو کند.

ترامپ روز سه شنبه وعده داده است تا نسخه‌ای از گفتگوی تلفنی اش با رئیس جمهور اوکراین را منتشر کند. وی اذعان کرده است که در این گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین درباره بایدن صحبت کرده ولی این مساله را انکار کرده است که از کمک مالی 400 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین به عنوان اهرم فشاری بر کی یف برای تحقیقات درباره بایدن استفاده کرده باشد.

پلوسی افزود: اکنون 6 کمیته کنگره در حال تحقیق درباره ترامپ هستند. پس از پایان تحقیقات، کمیته‌های کنگره درباره این مساله تصمیم گیری خواهند کرد که آیا کمیته قضایی مجلس نمایندگان باید پیش نویس‌های قانونی برای استیضاح را آماده کند یا نه.

پلوسی افزود: اقدامات ترامپ نشانگر یک واقعیت درباره رفتار خائنانه وی است، خیانت به امنیت ملی و خیانت به روند انتخابات ما.

البته متحدان ترامپ در کنگره آمریکا نیز پلوسی را به سیاسی بازی با اتخاذ این تصمیم متهم کرده‌اند.

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا در این باره گفت: تصمیم پلوسی یک قضاوت عجولانه بوده است. باید منتظر می‌شدند تا جزئیات گفتگوی تلفنی ترامپ منتشر شود.
 

حمایت 2 نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا از روند استیضاح ترامپ

این در شرایطی است که 2 نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نیز از آغاز روند استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند.

جو والش و بیل ویلد رسما حمایت خود را از استیضاح رئیس جمهور آمریکا به خاطر رسوایی گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده‌اند.

والش در این باره گفت: دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری مناسب نیست. رئیس جمهور ایالات متحده مستحق آن است که خیلی زود استیضاح شود.

از سوی دیگر جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات 2020 میلادی نیز تاکید کرد: اگر ترامپ حاضر به همکاری با کنگره درباره اطلاعات مربوط به گفتگوی تلفنی اش با رئیس جمهور اوکراین نشود، من هم از آغاز روند استیضاح وی حمایت می‌کنم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.