آخرین توسعه‌ها در فناوری

فناوری باعث می‌شود که روزگار جهان بچرخد و با گذشت هر سال، آخرین تحولات فناوری روز به روز گسترده‌تر می‌شود. این‌ها ابزارهایی برای آسان‌تر کردن زندگی ما است، اما بسیاری نیز معتقدند که این فناوری همچنین تأثیری بسیار منفی بر روی سبک زندگی ما دارد. پیامدهای این امر برای تفسیر باز است و همه این‌ها یک انتخاب است.
دوشنبه، 8 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی رضایی میر قائد
موارد بیشتر برای شما
آخرین توسعه‌ها در فناوری
برای برخی از افراد، فناوری و آخرین ابزارها، نشانه‌ی چیزی بسیار مهم‌تر از خرید محصولات برای بهبود تصویر و عزت نفس خودشان است. در بین ما، عاشقان واقعی فناوری وجود دارند که نمی‌توانند فقط صبر کنند تا بهترین اسبابک بعدی را که به بازار عرضه می‌شود، دست بگیرند. نیازی به گفتن نیست که برای برخی، این اسباب بازیها به اندازه یک مینی ثروت می‌ارزد، در حالی که برای برخی دیگر، غیرقابل درک است که چرا کسی این قدر پول را صرف چنین خریدهایی می‌کند. وقتی امروز به اطرافمان نگاه می کنیم، تکنولوژی را در همه جا مشاهده می‌کنیم. زندگی‌های ما توسط این ابزارها و اسباب بازی‌های مدرن کنترل می‌شود، اما ما باید کمی چاشنی نمک به این وضعیت اضافه کنیم.  تحولات جدید در فناوری و لوازم الکترونیکی مصرفی تنها با هدف ساده کردن زندگی ما ایجاد می‌شود و این کاملاً در دست ماست که تصمیم بگیریم که با این محصولات چه کاری انجام دهیم. اجازه دهید نگاهی به برخی تحولات جدید در یکی دو تا از زمینه‌های علم و فناوری بیندازیم.
 
 آخرین توسعه‌ها در فناوری
 
توضیح تصویر: نسل فعلی و قدیمی
 
فن آوری به معنای چیزهای مختلفی برای افراد مختلف است و هرکسی وقتی صحبت از چنین چیزهایی می‌شود مجموعه ترجیحات خود را دارد. زمینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان آنها را به دنبال جدیدترین وسایل جستجو کرد و در این جا، ما سعی داریم تجزیه و تحلیلی را در دو تا از این زمینه‌ها ارائه دهیم.
 

فناوری موبایل

به نظر می‌رسد آخرین تب و تاب بین مردم در سراسر جهان، تلفن‌های هوشمند است. تلفن‌های همراه که ما از آنها استفاده می‌کنیم مسلماً راهی طولانی از اولین مدل‌های بی سیم که در دهه 1980 شروع به ورود به مغازه‌ها کردند پیموده‌اند. با گذشت زمان، این تلفن‌ها کوچکتر شده‌اند و اکنون ناگهان به نظر می‌رسد آنها دوباره بزرگ می‌شوند. تلفن‌های هوشمند وظایف محاسباتی متنوعی را انجام می‌دهند و علاوه بر سرویس‌های تلفنی معمولی شما، آنها مینی کامپیوترهایی هستند که امروزه بسیار پیشرفته هستند. تمام وظایفی که در رایانه شخصی خود انجام می‌دادید را هم اکنون می‌توانید بر روی تلفن همراه خود انجام دهید. امروزه تقریباً همه در جهان نیاز به تلفن هوشمند را احساس می‌کنند.
 
در 5 سال گذشته یا بیشتر، این تلفن ها فناوری‌های جدید و فوق العاده در حال توسعه‌ای را به دست آورده‌اند و برای دریافت این مطلب شما فقط باید به چند مدل جدید مانند Apple iPhone 4s ، Samsung Galaxy S3 ، HTC One X و Blackberry Bold 9780 نگاهی بیندازید تا بدانید که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم.  امروز، شما می‌توانید ایمیل خود را در این دستگاه‌ها چک کنید، در اینترنت گشت و گذار داشته باشید، با افرادی از سراسر جهان گپ بزنید، به برخی از بازی‌های باورنکردنی موبایل بپردازید، و فیلم‌هایی را روی صفحه‌هایی بسیار واضح تماشا کنید. برای درک این موضوع به صفحه نمایش Retina-Eye آیفون 4G  و صفحه Super Amoled در سامسونگ Galaxy مراجعه کنید.
 
 با استفاده از جدیدترین فناوری شبکه بی سیم 3G و 4G ، حتی میتوانیم فیلم‌های زنده را بر روی تلفن‌های همراه خود تماشا کنیم و فایل‌های رسانه‌ای را فوراً دان‌لود کنیم. اگر فکر می‌کردید که رایانه‌ها پادشاهان آسایش هستند، اکنون تلفن‌های همراه شاهزاده‌های بی تاجی هستند که به زودی کنترل جهان را به دست می‌گیرند. امروزه بازیگران اصلی بازار که آخرین پیشرفت‌ها را ارائه می‌دهند عبارتند از Symbian از نوکیا ،RIM  (سازندگان تلفن‌های بلک بری)، اندروید از گوگل و iOS از رایانه‌های اپل. قابل درک است که این وسایل ارزان قیمت نباشند در حالی که هدف نهایی آنها فراهم کردن همه چیز قابل تصور در جیب‌های ما است. هر ساله، فناوری جدیدی در این بخش معرفی می‌شود و مفهوم جدید "واقعیت افزوده" چیزی است که باید به دنبال آن باشیم.
 
برخی از نامزدهای بهترین تلفن در بازار امروز به شرح زیرند:
Apple iPhone 4s
سامسونگ گلکسی اس 3
HTC Evo 4G LTE
سونی اکسپریا اس
نوکیا لومیا 900
 

فناوری بازی ویدیویی

بازی‌های ویدئویی موضوعی است که مورد توجه افراد در هر سنی قرار می‌گیرد و این یک واقعیت است که توسط کلیه برنامه نویسان، که مرتباً از آخرین پیشرفت‌ها استفاده می‌کنند، مورد بهره برداری قرار گرفته است. گرافیکی که امروز ما در بازی‌های ویدئویی می بینیم مسلماً مسیری طولانی را طی کرده است. کیفیت و جزئیاتی که پیدا می‌کنیم باورنکردنی است و همین امر باعث افزایش گسترده تقاضا برای کنسول‌های خوب بازی‌های ویدیویی در بازار شده است. تلفن‌های هوشمند وظایف محاسباتی متنوعی را انجام می‌دهند و علاوه بر سرویس‌های تلفنی معمولی شما، آنها مینی کامپیوترهایی هستند که امروزه بسیار پیشرفته هستند. این که آیا شما در حال بازی‌های رایانه‌ای روی کامپیوتر شخصی هستید، یا روی  Sony PlayStation 3، Microsoft Xbox 360 ،Nintendo Wii  یا دستگاه‌های دستی مانند Sony PSP یا Nintendo DSi بازی می‌کنید فرقی نمی‌کند، به هر حال طیف وسیعی از بازی‌ها را پیدا خواهید کرد که شما را متحیر کرده و برای ساعت‌ها قلاب خود می‌کند.
 
 PS3 بازی‌های با کیفیت بالا را به خانه‌های ما آورد و ما از جلوه‌ایی که مشاهده کردیم شگفت زده شدیم. آخرین تکنولوژی قطعاً تکنیک بازی سازی احساس حرکت است که Wii با خود به ارمغان آورد. این، بخش جدید جمعیتی بزرگسالان را که بازی‌های ویدئویی می‌کنند افتتاح کرد و همین امر باعث افزایش فروش Wii و همچنین انقلابی گسترده در روند توسعه بازی‌های ویدئویی شد. سونی و مایکروسافت نیز با انتشار سیستم عامل‌های بازی حرکتی خود یعنی Move و Kinect روی این باند پرش کردند Wii .قطعاً از اولویت شروع کار این دسته برخوردار است، اما این کنسول‌ها اکنون به سرعت در حال جلب توجه هستند.
 
پیشرفت عالی دیگر در زمینه بازی‌های آنلاین بوده است. هر یک از این کنسول‌ها سیستم عامل بازی‌های آنلاین اختصاصی خود را دارند که می‌توانید در مقابل بهترین بازیکنان از سراسر جهان عزم خود را جزم کنید. تمام آنچه شما نیاز دارید یک روتور بی سیم برای ورود به این شبکه‌ها است. اکنون حتی می‌توانید فیلم های HD را نیز در کنار این ویژگی‌های معمول گشت و گذار در اینترنت تماشا کنید.
 
منبع: رحول تادانی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.