تعهد اخلاقی دو همسر (قسمت دوم)

یک سوم جمعیت جهان را افراد زیر پانزده سال تشکیل می دهند. در کشور ما نیز بیش از سی میلیون نوجوان زیر شانزده سال وجود دارد که نیمی از آنها را دختران تشکیل می دهند.
دوشنبه، 8 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تعهد اخلاقی دو همسر (قسمت دوم)
جنسیت زنان باید از نگاه چشمهای هرزه دور نگاه داشته شود، چون این جنسیت هدیه شما به مردی است که به شما عشق می ورزد؛ عشق همراه با احترامی که مقدمه ازدواج است و برای آن کافی است. از آنجا که مردان شما همچنان مردانه در برابر تجاوزهای دشمن مقاومت می کنند، سزاوار بهترین هدیه شما هستند. برای مردان آمریکایی عفت و پاکدامنی زن مهم نیست؛ آنها به این مروارید ارزشمند اعتنا نمی کنند، در عوض به دنبال سنگ‌های مصنوعی براق می روند تا بعدا بتوانند به راحتی آنها را رها کنند! با ارزش ترین دارایی شما زیبایی درونی و عفت شماست که در واقع همه چیز شماست. اما من می بینم که متأسفانه برخی زنان مسلمان سعی میکنند در پوشش خود مثل غربی ها باشند. حتی هنگامی هم که چادر می پوشند، مقداری از موهای خود را بیرون می گذارند! چرا از زنانی تقلید می کنید که برای از دست دادن فضیلت و عفتشان پشیمان شده اند؟! و یا به زودی پشیمان خواهند شد؟ زنانی که عفت شان از دست رفته است و دیگر باز نمی گردد.
 
از نظر ما، شما الماس‌های بی عیب و نقص هستید. اجازه ندهید به سنگهای مصنوعی براق تبدیل تان کنند. همه چیزهایی که در مجلات مد و تلویزیون های غربی می بینید، دروغ است. اینها همه دام های شیطان است که برای فریب دیگران چیده اند. اجازه دهید محض احتیاط از پشت پرده نیز چیزهایی بگویم، چون می دانم خیلی کنجکاو هستید. بدانید که روابط جنسی پیش از ازدواج نیز تحفه ای نیست. ما متأسفانه جسمهایمان را در اختیار مردانی قرار دادیم که به آنها علاقه ورزیدیم، چون خیال می کردیم با این کار می توانیم نظر آنها را به خود جلب کنیم، تا با ما ازدواج کنند، این را از فیلم ها یاد گرفته بودیم. اما فریب خوردیم و تنها خود را تباه کردیم. من می دانم که تو به عنوان یک زن، حتما مرا درک می کنی، چون تو هم یک زنی. تنها زنان هم دیگر را می فهمند. ما زنان صرف نظر از نژاد، ملیت و دینمان، یکی هستیم. هر جای دنیا که باشیم، تفاوتی نمی کند.

ما عشق می ورزیم و در این راه همه تلاش خود را انجام می دهیم. فرزندان خود را بزرگ میکنیم و آسودگی مردانی که ما را دوست داشته باشند در خانه فراهم می کنیم. اما ما زنان آمریکایی در این باورها با داشتن شغل و خانه ای برای خودمان که در آن به تنهایی زندگی کنیم و با آزادی تمام عشق مان را به هر کسی که خواستیم ابراز کنیم، فریب خوردیم. این آزادی و آن عشق نیست. تنها در سایه بهشت زناشویی امن، می توان با آسودگی خاطر عشق ورزید. به کمتر از آن راضی نشوید. در غیر این صورت فریب خورده و تنها رها خواهید شد. ما زنان آمریکایی را شست و شوی مغزی داده اند تا در مورد زنان مسلمانان به عنوان زنانی بیندیشیم که مظلوم و ستم دیده اند. اما در واقع، آن که مظلوم شده، ما زنان امریکایی هستیم، بردگانی هستیم که ارزشمان تنزل یافته است. با تمام تلاش به دنبال مردانی هستیم که ما را دوست داشته باشند. اما بی فایده است. ما خوب می دانیم که گول خوردیم و این دانستن است که در ما عقدة روحی به وجود آورده است. ما در نهان خود به شما حسودی می کنیم و شما را تحسین می کنیم. گرچه برخی زنان آمریکایی ممکن است نظر مرا نپذیرند. اما خواهش میکنم ما را تحقیر نکنید و در مورد ما مثل کسانی نیندیشید که این شیوه زندگی را دوست داریم. اما تقصیر ما نیست؛ بیشتر ما از کودکی از حضور پدر محروم بودیم تا مراقب ما باشد. خانواده های ما از هم فرو پاشیده است و شما خوب می دانید که چه کسانی این وضعیت را به وجود آورده اند. به آنها اجازه ندهید شما را نیز فریب داده و مانند ما پست و حقیر کنند. عفت و پاکدامنی خود را حفظ کنید. ما زنان غربی راه زندگی را گم کرده ایم، و به شما زنان مسلمان نیاز داریم که در زندگی، شما را اسوه خود سازیم. چون ما به هر حال زندگی را باختیم. عفت و پاکدامنی خود را با چنگ و دندان حفظ کنید و آن را قدر بدانید.
 

سلامت دختران

یک سوم جمعیت جهان را افراد زیر پانزده سال تشکیل می دهند. در کشور ما نیز بیش از سی میلیون نوجوان زیر شانزده سال وجود دارد که نیمی از آنها را دختران تشکیل می دهند. اگر چه پرداختن و توجه به تأمین بهداشت و سلامت برای دختران و پسران هر دو لازم است ولی دختران به دلیل های متعدد اجتماعی و فرهنگی اهمیت بیشتری در مقایسه با پسران دارند. تغییرات ظاهری بارزتر، بینش فرهنگی هر جامعه به دختران، حساسیت عاطفی و روانی دختران، نیاز به تغذیه بهتر و سالم تر به دلیل از دست دادن ذخایر بدنی آنان و از همه مهم تر نقش اساسی که در باروری و تولید مثل دارند، اهمیت و نقش توجه به مسائل دختران را روشن می سازد. اگر چه دوره نوجوانی زمان کوتاهی است، زیربنا و سرآغاز دوره های بعدی زندگی برای دختران است. با توجه به جمعیت دختران جوان در ایران، رسیدگی به سلامت و بهداشت آنان تضمینی برای نسل های سالم تر و سازنده تر خواهد بود. به همین دلیل در برنامه ریزی های بهداشتی برای زنان، تأمین سلامت و بهداشت برای دختران را باید در اولویت قرار داد تا مادرانی سالم برای نسل های سالم پرورش داده و جامعه کشوری توسعه یافته را پایه گذاری کنند.
 
زنان در ایفای نقش های متنوع خود سهم تعیین کننده ای در بهزیستی و رفاه کودکان دارند. ارتقای موقعیت زنان و دسترسی آنان به امکانات برابر تحصیلی، آموزشی، کسب اعتبار مالی و سایر خدمات اجتماعی، تأثیر به سزایی در توسعه اجتماعی و اقتصادی هر ملتی دارد. لازم است فرصت های برابر برای دختران مهیا شود تا از بهداشت تغذیه، آموزش و سایر خدمات اولیه بهره گیرند و بدین ترتیب بتوانند تا بالاترین حد استعداد خویش شکوفا شوند.
 
منبع: دخترانه، مهدی نیک خو، مؤسسه بوستان کتاب،چاپ اول،قم 1393


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.