جام جهانی والیبال 2019-ژاپن/

شروع ناامید کننده بلندقامتان ایران مقابل روسیه

تیم ملی والیبال ایران جام جهانی 2019 را با شکست مقابل روسیه آغاز کرد و نتوانست امیدوار کننده ظاهر شود.
سه‌شنبه، 9 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
شروع ناامید کننده بلندقامتان ایران مقابل روسیه
تیم ملی والیبال ایران جام جهانی 2019 را با شکست مقابل روسیه آغاز کرد و نتوانست امیدوار کننده ظاهر شود.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، جام جهانی والیبال 2019 با شرکت 12 تیم به میزبانی ژاپن امروز آغاز شد که در یکی از دیدارها، تیم ملی والیبال کشورمان در اولین گام به مصاف روسیه رفت و در نهایت با نتیجه 3 بر یک شکست خورد.
 
شاگردان کولاکوویچ در این دیدار (25 بر 21)، (25 بر 18) و (25 بر 22) مغلوب حریف شدند و تنها ست سوم را (26 بر 24) توانستند از آن خود کنند.

ست اول: ایران 21 – روسیه 25
کولاکوویچ که در این رقابت ها با 13 بازیکن شرکت کرده و محمد موسوی را به دلیل مرخصی در اختیار ندارد، مقابل روسیه با ترکیب سعید معروف، علی شفیعی، علی اصغر مجرد، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، امیر غفور و محمدرضا حضرت پور کار را آغاز کرد.
امتیاز اول را ایران از آن خود کرد اما در ادامه دو تیم پایاپای پیش رفتند و 4 بر 4 مساوی شدند. شاگردان کولاکوویچ توانستند با دریافت های خوب و عملکرد خوب روی تور در زدن آبشار، 2 امتیاز از حریف پیش بیافتند. نمایش خوب ملی پوشان کشورمان نتیجه را 8 بر 5 به سود ایران رقم زد تا وقت استراحت فنی اول فرا برسد.

روسیه بعد از این وقفه به خود آمد و از اشتباه بازیکنان ما سود برد. عملکرد خوب این تیم باعث شد تا در امتیاز 10 با ایران مساوی شود و حتی 2 امتیاز پیش بیافتد. ثبت نتیجه 12 بر 10 باعث شد تا سرمربی ایران درخواست وقت استراحت کند. این وقفه گرچه روند امتیازگیری روس ها را قطع کرد اما نتوانست اختلاف امتیازی را از بین ببرد و وقت استراحت فنی دوم 16 بر 14 به سود حریف رقم خورد.

بعد از این وقفه هرچقدر بچه های ایران تلاش کردند تا این اختلاف از بین برود، موفق به این کار نشدند. حتی درخواست بازبینی در امتیاز 19 به کار ایران نیامد و روس ها 20 بر 18 برتری خود را حفظ کردند. بالاخره تلاش بلندقامتان ایران جواب داد و در امتیاز 20 با حریف برابر شدیم. در ادامه اما بازهم این روسها بودند که بار دیگر پیش افتادند. درخواست وقت استراحت از سوی کولاکوویچ هم سودی نداشت و دفاع روی تور روس ها توانست حرکات سرعتی ایران را خنثی کند و در نهایت ست اول با نتیجه 25 بر 21 به سود حریف رقم خورد.
 
ست دوم: ایران 18 - روسیه 25
اولین امتیاز این ست را روس ها گرفتند. دو تیم بازهم پایاپای پیش رفتند. بعد از تساوی دو تیم در امتیاز 6، این روسها بودند که توانستند با عملکرد بهتر روی تور و دریافت های عقب زمین، 2 اختلاف ایجاد کنند و 8 بر 6 وقت استراحت فنی اول را با برتری پشت سر بگذارند.  

این وقفه هم باعث نشد تا روند امتیازگیری روس ها قطع شود. چرا که امیر غفور با از دست دادن آبشار خود، امتیاز نهم را هم به حریف داد. اختلاف امتیازی دو تیم حفظ شد و تلاش بازیکنان ما باعث نشد تا تیم حریف مرتکب اشتباه شود. دو تیم در وقت استراحت فنی دوم با نتیجه 16 بر 13 به نیمکت رفتند.

در ادامه بازهم روس ها توانستند این اختلاف را حفظ کنند. ثبت نتیجه 19 بر 15 باعث شد تا کولاکوویچ برای قطع کردن روند بازی، درخواست وقت استراحت فنی کند. این وقفه اما فایده ای نداشت و بازهم روس ها به امتیاز رسیدند. ناتوانی بازیکنان ایران در زدن آبشار و گرفتن امتیاز و در مقابل عملکرد خوب حریف روی تور، باعث شد تا ست دوم با نتیجه 25 بر 18 به سود روسیه شود.
 شروع ناامید کننده بلندقامتان ایران مقابل روسیه
ست سوم: ایران 26 - روسیه 24
این ست نیز با امتیازگیری روس ها آغاز شد. برخلاف 2 ست قبلی، ایران نتوانست با حریف پابه پا پیش برود و آنها موفق شدند در همین امتیازهای ابتدایی 8 بر 4 پیش بیافتند و وقت اول استراحت فنی را با برتری به نیمکت بروند. در ادامه روس ها با روحیه بهتری کار کردند. اختلاف 6 امتیازی باعث شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. این وقفه باعث شد تا ایران به خود بیاید و با کم کردن اختلاف، نتیجه در وقت استراحت فنی دوم 16 بر 12 به نفع روس ها شد.

بعد از این وقفه بازیکنان ایران به خود آمدند و با عملکردی خوب، موفق شدند با امتیازهای پیاپی به 2 امتیازی حریف برسند و نتیجه 18 بر 16 شد. این عملکرد موفق بلندقامتان ایران ادامه پیدا کرد و ثبت نتیجه 18 بر 18 باعث شد تا این بار سرمربی روس ها برای قطع روند امتیازگیری ایران، درخواست وقت استراحت فنی کند. دو تیم پایاپای پیش رفتند و تا امتیاز 20 برابر شدند. ایران در ادامه یک امتیاز پیش افتاد و تا نتیجه 24 بر 23 نیز برتری خود را حفظ کرد. ثبت این نتیجه بازهم با درخواست وقت استراحت از سوی سرمربی روس همراه شد. در ادامه حریف در امتیاز 24 با ایران برابر شد اما 2 امتیاز بعدی را شاگردان کولاکوویچ گرفتند تا ضمن پیروزی در ست سوم با نتیجه 26 بر 24، یک ست را جبران کنند.
 
ست چهارم: ایران 22- روسیه 25
ایران با روحیه ای خوب این ست را با قدرت آغاز کرد و در همان ابتدا توانست توانایی های خود را بر حریف دیکته کند. تلاش روس ها برای کم کردن اختلاف امتیازی به جایی نرسید و وقت استراحت فنی اول با اختلاف 3 امتیازی و با نتیجه 8 بر 5 به سود ایران رقم خورد.
بعد از این وقفه اما روس ها توانستند روی عدم تمرکز بازیکنان ما، 3 امتیاز متوالی بگیرند و در امتیاز 8 با ایران برابر شوند.  دو تیم تا امتیاز 12 پایاپای پیش رفتند اما دفاع روس ها توپ یلی را بلاک کرد و یک امتیاز پیش افتادند. روس ها امتیاز 14 خود را بازهم با دفاع روی تور بدست آورند تا اختلاف 2 امتیازی باعث شود، کولاکوویچ وقت استراحت فنی بگیرد. این وقفه به کار ایران آمد و 2 امتیاز اختلاف جبران شد. وقت استراحت فنی دوم اما 16 بر 15 به سود روس رقم خورد.

بعد از ورود دو تیم به زمین، بلندقامتان ایران با جبران اختلاف، یک امتیاز از حریف پیش افتادند. دو تیم تا امتیاز 19 برابر پیش رفتند اما دفاع عالی مجرد امتیاز بیستم را برای ایران به ارمغان آورد تا سرمربی روس ها درخواست وقت استراحت کند. بعد از این وقفه روند امتیازگیری ایران قطع شد و روس ها با کسب 2 امتیاز پیاپی با نتیجه 21 بر 20 پیش افتادند. درخواست بازبینی توسط کولاکوویچ هم نتیجه ای نداشت تا روسها با امتیاز سرویس امتیاز 22 را بگیرند. درخواست استراحت فنی از سوی کولاکوویچ، یک امتیاز برای ایران در پی داشت. قائمی فرصت به تساوی کشاندن بازی را از دست داد و در ادامه پوریا یلی دفاع شد تا روسیه به امتیاز 24 برسد. ایران امتیاز 22 را گرفت اما روس ها توانستند این ست را 25 بر 22 به سود خود به اتمام برسانند و در مجموع 3 بر یک به پیروزی برسند.
 
تیم ملی والیبال ایران  فردا در دومین دیدار خود به مصاف تیم ملی مصر می رود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.