جام جهانی والیبال 2019/

زور سروقامتان ایران به ستاره های برزیل نرسید

تیم ملی والیبال ایران گرچه ست اول را از برزیل گرفت اما در نهایت زورش به ستاره های تیم حریف نرسید و شکست خورد.
يکشنبه، 14 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
زور سروقامتان ایران به ستاره های برزیل نرسید
تیم ملی والیبال ایران گرچه ست اول را از برزیل گرفت اما در نهایت زورش به ستاره های تیم حریف نرسید و شکست خورد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون،
تیم ملی والیبال ایران امروز در پنجمین بازی خود در جام جهانی والیبال 2019 ژاپن مقابل صدرنشین این رقابت ها صف آرایی کرد که در نهایت 3 بر یک مقابل حریف تن به شکست داد.
 
کولاکوویچ که بعد از 2 شکست ابتدایی مقابل روسیه و مصر، در 2 بازی اخیر به ستاره های خود استراحت داده بود، مقابل برزیل هم به جوان ها اعتماد کرد و ایران را با ترکیب جواد کریمی، پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار، پوریا فیاضی، علی شفیعی، مسعود غلامی و محمدرضا حضرت پور(لیبرو) به میدان فرستاد.
 
ست اول: ایران 27 – برزیل 25

ست اول با امتیازگیری برزیل شروع شد اما در ادامه دو تیم پایاپای پیش رفتند و در امتیاز 7 مساوی شدند. امتیاز هشتم را حریف گرفت تا وفت استراحت فنی اول با برتری به نیمکت برود. بعد از این وقفه والیبالیست های جوان ایران توانستند عملکرد موفق و عالی خود را مقابل ستاره های برزیل ادامه دهند. بلندقامتان ایران روی تور و در دفاع عقب زمین نمایشی فوق العاده داشتند و توانستند با برتری 16 بر 15 وقت استراحت فنی را به نام خود ثبت کنند. پس از ورود دو تیم به زمین، ایران با نمایشی عالی توانست نتیجه را 20 بر 17 به سود خود رقم بزند. اختلاف 3 امتیازی سرمربی برزیل را مجبور به گرفتن وقت استراحت کرد. این وقفه به کار حریف آمد و آنها توانستند ضمن جبران امتیازات عقب افتاده در امتیاز 21 با ایران برابر شوند. اینجا بود که کولاکوویچ درخواست وقت استراحت داد. دو تا امتیاز 23 مساوی پیش رفتند اما برزیل امتیاز 24 را گرفت و پیش افتاد. بازهم کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد تا ایران را از شکست نجات دهد. این وقفه به سود تیم ملی کشورمان رقم خورد و دو تیم تا امتیاز 25 مساوی پیش رفتند. خطای تور بازیکنان برزیل و امتیاز سرویس بازیکنان کشورمان باعث شد تا ست اول 27 بر 25 به سود ایران رقم بخورد.
 زور سروقامتان ایران به ستاره های برزیل نرسید
ست دوم: ایران21 – برزیل 25
شروع ست دوم بازهم با امتیازگیری حریف همراه بود اما ایران بود که با 2 امتیاز پیاپی 2 بر یک پیش افتاد. در ادامه اما برزیلی ها نبض بازی را در دست گرفتند و توانستند با استفاده از اشتباهات بازیکنان ایران در دریافت های عقب زمین، 2 امتیاز اختلاف ایجاد کنند و نتیجه 7 بر 5 شود. امتیاز هشتم به سود برزیل رقم خورد تا آنها با برتری به وقت استراحت فنی اول بروند. در ادامه حریف توانست اختلاف 4 امتیازی ایجاد کند. این اختلاف باعث شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. این وقفه هم به کار ایران نیامد و لوکارلی امتیازی دیگر به نام حریف ثبت کرد. اختلاف امتیازی ادامه یافت و وقت استراحت فنی دوم 16 بر 12 به نفع برزیل ثبت شد. بعد از این وقفه ایران اختلاف را کاهش داد. عملکرد خوب ایران در عقب زمین اجازه ی خودنمایی به حریف را نداد ولی تلاش بازیکنان ما برای جبران امتیازات عقب افتاده به جایی نرسید و در نهایت برزیل 25 بر 21 ست دوم را از آن خود کرد.

سوم: ایران 25 - برزیل 27
ست سوم با امتیازگیری ایران آغاز شد. دو تیم پایاپای پیش رفتند و در امتیاز 7 مساوی شدند اما سرویس فیاضی به بیرون رفت تا برزیل در وقت استراحت فنی اول به امتیاز 8 برسد. بعد از این وقفه حریف موفق شد اختلاف را به عدد 2 افزایش دهد اما رفته رفته بازیکنان ایران با عملکردی فوق العاده و بدون ترس از نام و آوازه ی ستاره های برزیل، بازی را در امتیاز 15 به تساوی کشاندند. حریف زودتر از ایران به امتیاز 16 رسید و وقت استراحت فنی دوم را با برتری به نیمکت رفت. دو تیم بعد از این وقفه پابه پای هم پیش رفتند و در امتیاز 22 مساوی شدند. اینجا بود که سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت کرد. این وقفه به کار آنها آمد و یک امتیاز پیش افتادند تا این بار کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. دو تیم در امتیاز 25 برابر شدند اما 2 امتیاز دیگر را برزیل گرفت تا 27 بر 25 ست سوم را هم از آن خود کنند.
 زور سروقامتان ایران به ستاره های برزیل نرسید
ست چهارم: ایران 22- برزیل 25
در این ست امتیازگیری با دفاع عالی شفیعی آغاز شد. عملکرد فوق العاده بازیکنان ایران باعث شد 3 امتیاز پیاپی بدست بیاید و ایران 4 بر یک پیش بیافتد. برزیل بالاخره روند امتیازگیری ایران را قطع کرد. در ادامه یلی نتیجه را 5 بر یک کرد. در ادامه عملکرد ضعیف بازیکنان ما در عقب زمین باعث شد تا اختلاف 5 امتیازی ایران از دست برود و به یک امتیاز کاهش یابد. ایران در وقت استراحت فنی اول با نتیجه 8 بر 6 به نیمکت رفت. در ادامه بازی دو تیم پایاپای پیش رفتند و این برزیل بود که با عملکردی بهتر توانست ضمن از بین بردن اختلاف 2 امتیازی، نتیجه را در عدد 13 برابر کند. این نتیجه باعث شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی دهد. در ادامه برزیل بازهم توانست امتیاز بگیرد و با اختلاف 2 امتیاز، 16 بر 14 به برتری به وقت استراحت فنی دوم برود. در ادامه ایران اختلاف امتیازی را از بین برد اما بازهم این تیم حریف بود که 2 امتیاز دیگر پیش افتاد. هرچقدر عملکرد ایران روی دریافت ها خوب بود اما در زدن اسپک زور ما به دفاع های روی تور حریف نرسید و اختلاف به عدد 3 رسید.در ادامه اما بازیکنان ایران به خود آمدند و با گرفتن 2 امتیاز متوالی، اختلاف را به یک امتیاز کاهش دادند تا سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت دهد. در ادامه اما عملکرد خوب تیم حریف بازهم اختلاف را به عدد 3 رساند و در نهایت ایران در عین شایستگی این ست را 25 بر 22 به حریف واگذار کرد تا در مجموع 3 بر یک مقابل این تیم پر ستاره بازنده شود.
 
تیم ملی والیبال ایران در ششمین جدال خود در جام جهانی ژاپن روز چهارشنبه به مصاف آمریکا خواهد رفت.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.