راهنمای سفرهای طولانی با هواپیما

یکی از موضوعاتی که معمولا بسیاری از افراد از آن رنج می برند، نشستن در هواپیما و انجام سفرهای طولانی است. ممکن است در برخی از موارد سفر کردن با هواپیما از سفرهای زمینی و رانندگی های طولانی مدت هم دردسرهای بیشتری داشته باشد. اما معمولا برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد و شما می توانید در سفرهای طولانی با هواپیما ترفندهایی را به کار بگیرید که سختی های آن برایتان از بین برود و بتوانید به آسانی سفرهای خود را به پایان برسانید. پس بهتر است با ما همراه باشید:
شنبه، 20 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
راهنمای سفرهای طولانی با هواپیما

یکی از موضوعاتی که معمولا بسیاری از افراد از آن رنج می برند، نشستن در هواپیما و انجام سفرهای طولانی است. ممکن است در برخی از موارد سفر کردن با هواپیما از سفرهای زمینی و رانندگی های طولانی مدت هم دردسرهای بیشتری داشته باشد. اما معمولا برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد و شما می توانید در سفرهای طولانی با هواپیما ترفندهایی را به کار بگیرید که سختی های آن برایتان از بین برود و بتوانید به آسانی سفرهای خود را به پایان برسانید.
پس بهتر است با ما همراه باشید:

پوشیدن لباس های راحت
یکی از اصلی ترین موارد در پروازهای طولانی، پوشیدن لباس های راحت است. اگر قرار است 7 – 8 ساعت و یا حتی بیشتر در هواپیما باشید، بهتر است لباسی را بر تن کنید که بعد از گذشت ساعت ها، کماکان از پوشیدن آن احساس راحتی بکنید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که در کنار سیستم قدرتمند تهویه قرار داشتن در هواپیما، می تواند احساس سرما را به شما منتقل کند. پس بهتر است چند لایه لباس نازک بپوشید تا بتوانید دمای بدن خود را به حالت تعادل درآورید. همچنین سعی کنید کفش های خیلی گرم و سنگین نیز نپوشید، چرا که پاهایتان در ارتفاعات بالا تاول خواهد زد. حتی اگر با پوشیدن چکمه های بزرگ سعی دارید که در چمدان خود فضای بیشتری را ذخیره کنید، می توانید در طول پرواز آن ها را از پا در بیاورید و به جایش کفش راحتی بپوشید.

رزرو کردن صندلی مناسب
یک توصیه مفید برای رفتن به سفرهای طولانی، رزرو صندلی مناسب در این گونه از سفرهاست. حتما می دانید که دلایل علمی مختلفی پشت این کار نهفته است؛ کافی است به موارد زیر توجه کنید: اگر فضای بیشتری برای پاهایتان می خواهید، از صندلی هایی استفاده کنید که در کنار خروجی اضطراری قرار دارند. اگر حوصله سر و صدا و گریه کودکان را ندارید، از صندلی های قسمت جلویی هواپیما دوری کنید؛ چرا که معمولا در این قسمت امکانات و تدارک خاصی برای نوزادان در پروازهای بین المللی فراهم شده است. اگر دوست دارید در راهرو هواپیما حرکت کنید و دسترسی راحتی به سرویس بهداشتی داشته باشید، صندلی های کنار راهرو گزینه مناسبی برای شماست. پس بهترین کار برای شما آن است که بلیط هواپیما خود را از سامانه فروش آنلاین بلیط هواپیما سیمرغ 24 رزرو کنید تا صندلی راحتی در اختیار شما قرار بگیرد.

 

راهنمای سفرهای طولانی با هواپیما


آمادگی برای خوابیدن
در پروازهای طولانی معمولا یک روز کامل و یا یک شب کامل در هواپیما خواهید بود. پس بهتر است یک پکیج از ملزومات سفرهای طولانی هوایی را در اختیار داشته باشید. برای مثال یک پتوی سبک وزن و یا یک بالش کوچک و راحت مسافرتی می تواند خواب را برای شما آسان تر کند. در کنار این ها می توانید از یک ماسک خواب و یک جفت گوش گیر هم برای خوابیدن خود بهره ببرید. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که به جز شما افراد دیگری هم در هواپیما هستند که در هنگام خواب نباید برای آن ها مزاحمت ایجاد کنید. کمی خواب مناسب در هواپیما می تواند شما را هنگام پیاده شدن از پرواز سرحال نگه دارد.

حتما در هواپیما حرکت کنید

همان طور که تا این قسمت از مطلب «راهنمای سفرهای طولانی با هواپیما» اشاره کردیم، راه های مختلفی برای رفع خستگی ناشی از پروازهای طولانی وجود دارد. مثلا همیشه در پروازهای طولانی این نکته را به یاد داشته باشید که بدن خود را کمی کشش دهید تا به مشکلات عروقی و خشکی عضله دچار نشوید. خون را در پاها و عضلاتتان با انجام حرکات کششی ساده و ملایم در حرکت نگه دارید. بهتر است هر دو ساعت از روی صندلی بلند شوید و کمی حرکت کنید. درست است که هیچ مسیر دیگری به جز راهروهای طولانی هواپیما برای قدم زدن وجود ندارد، ولی هر از گاهی برای آن که خواب راحت تری هم داشته باشید، کمی در راهرو ها قدم بزنید. هر بار که برای رفتن به دستشویی از جای خود بلند می شوید، کمی بیشتر راه بروید و تحرک داشته باشید و حتی چند حرکت کششی ساده انجام دهید. حتی زمانی که سر جای خود نشسته اید می‌توانید با حرکات ساده‌ نرمشی، از بروز مشکلات بیشتر پیشگیری کنید. انگشت های پای خود را حرکت دهید، پاهایتان را بکشید و کمی تحرک داشته باشید. این کار باعث می شود که خون به راحتی در پاهای شما جریان پیدا کند.

انتخاب ایرلاین مناسب برای سفرهای طولانی
اگر مسافر حرفه ای هواپیما باشید و با خرید تور مسافرتی از آژانس مسافرتی تکتازان پرواز عرش سفر خود را آغاز کرده باشید، حتما به این نکته واقف هستید که تفاوت های زیادی بین ایرلاین های مختلف وجود دارد. قبل از خرید تور مسافرتی و یا خرید بلیط هواپیما حتما کمی تحقیق کنید تا بتوانید یک ایرلاین مناسب را برای سفر طولانی خود با هواپیما انتخاب نمایید. باید بدانید که بهترین خطوط هوایی برای پروازهای طولانی مدت آن هایی هستند که صندلی هایی با عرض بیشتر از 43 سانتی متر و غذایی بیشتر از یک بسته بادام زمینی دارند! اما بهتر است شما به دنبال ویژگی هایی باشید که بیشتر برایتان اهمیت دارند.

فیلم و سریال تماشا کنید
پروازهای طولانی بهترین فرصت برای شماست تا بتوانید فیلم های مورد علاقه و یا چند قسمت از سریالی را که مدت هاست از دیدن آن محروم بودید، تماشا کنید. در این بین عذاب وجدان از دست دادن زمان را هم نخواهید داشت. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که ممکن است شارژ تلفن همراه، تبلت، لبت تاپ و... شما تمام شود و این امکان در تمامی هواپیماها وجود ندارد که شما دیوایس خود را شارژ کنید. پس حتما شارژ وسیله الکترونیکی خود را تا پایان سفر مدیریت کنید. علاوه بر فیلم و سریال، شما می توانید برنامه تلویزیونی مورد علاقه، موسیقی، بازی های مختلف و بسیار از موارد دیگر را برای خود تدارک ببینید و از دیدن آن لذت ببرید. سعی کنید یک پاور بانک هم همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

نوشیدن آب را فراموش نکنید
هوای داخل هواپیما خشک است و همین امر باعث می شود تا سینوس ها و پوست شما هم خشک شود. بنابراین این امر طبیعی است که در پروازهای طولانی احساس خوشایندی نداشته باشید. بهتر است در این شرایط حتما آب کافی بنوشید و برای چشم های خود نیز قطره مناسب و اشک مصنوعی تهیه کنید. در ضمن بهتر است از مصرف نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید؛ چرا که این کار کمبود آب بدن را تسریع می کند و مشکلات شما را افزایش می دهد.

در پروازهای طولانی از تکنولوژی به دور هستید
در مدت زمان سفرهای طولانی با هواپیما، نمی توانید به راحتی ایمیل های خود را چک کنید؛ این امر دقیقا بر خلاف زمانی است که شما بلیط قطار و یا بلیط اتوبوس خریداری می کنید. همان طور که می دانید به سبب نزدیک بودن صندلی های هواپیما به یکدیگر، شما فضای کافی برای انجام امور شخصیتان را ندارید. حتی ممکن است نور لب تاپ، مسافر کنار دستی شما را اذیت کند. پس تا جایی که امکان دارد سعی کنید کارها و ایمیل های ضروری خود را قبل از آغاز سفرهای طولانی هوایی به پایان برسانید تا نگرانی خاصی از این بابت نداشته باشید. اگر نیاز شما به اینترنت در طول پرواز ضروری است، بهتر است پروازی را انتخاب کنید که اینترنت وای فای را در طول پرواز برای شما مهیا کرده باشد. اگر پرواز بیزنس و یا فرست کلاس تهیه کرده اید، به احتمال زیاد اینترنت وای فای در اختیار شما خواهد بود.

معاشرت با افراد جدید را فراموش نکنید
مسافرت طولانی با هواپیما یک فرصت عالی است تا به وسیله آن بتوانید با افراد تازه ای در طول سفر آشنا شوید و دوستان خوبی برای هم شوید. همه افرادی که در طول مسافرت همراه شما هستند، دلیل خاصی برای سفر خود دارند. سعی نکنید داستان آن ها را بفهمید؛ مگر آن که خود آن ها علاقمند باشند تا دلیل سفرشان را برای شما بگویند.

راهنمای سفرهای طولانی با هواپیما

وسیله های ضروری برای سفرهای طولانی مدت با هواپیما
این روزها نمی توانید برای تامین آسایش و رفاه خود در پروازهای طولانی، به وسایل ضروری در هواپیما تکیه کنید. برای آن که یک پرواز راحت را تجربه کنید همراه داشتن بیمه مسافرتی و این وسایل ضروری است. البته تعدادی از آن ها فقط برای پروازهای بسیار طولانی مناسب است:
در مسافرت های طولانی با هواپیما حتما یک بالش مسافرتی همراه با پتوی نازک همراه داشته باشید. گوش گیر هم وسیله ای است که در قسمت خارجی گوش قرار می دهند تا از رسیدن سر و صدای بلند جلوگیری کند. گوش گیر باعث می شود تا صدای گریه بچه ها، مسافران پر حرف و مخصوصا صدای ممتد موتور هواپیما باعث آزار شما نشود. اگر به غذای هواپیما علاقمند نیستید و از طعم و مزه آن خوشتان نمی آید، بهتر است غذای حاضری همراه خود داشته باشید تا گرسنه نمانید. داشتن یک چراغ قوه شاید ضروری به نظر نرسد؛ ولی زمانی که در تاریکی هواپیما چیزی از دستتان به زمین بیفتد، یک چراغ قوه به کار شما می آید. البته در این مواقع می توانید از چراغ قوه موبایلتان هم استفاده کنید.
در زمانی که چراغ های هواپیما روشن است و شما احتیاج به خواب دارید، بهتر است یک ماسک چشمی همراه خود داشته باشید تا از آن استفاده کنید. نیاز به هدفون هم که در تمامی سفرها ضروری است؛ چرا که باعث می شود تا از سر و صدای اطراف شما کاسته شود و آرامش بیشتری داشته باشید. بهتر است برخی از لوازم آرایشی و بهداشتی را هم با خود همراه داشته باشید؛ مثلا کرم های مرطوب کننده از خشکی پوست شما جلوگیری خواهند کرد. البته ممکن است شما به صلاح دید خود در سفرهای طولانی با هواپیما به وسایل دیگری هم احتیاج داشته باشید تا سفر راحتی را تجربه کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.