شنبه، 20 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

مارسلو ویرا

مارسلو ویرا
مارسلو ویرا دا سیلوا جونیور، بازیکن برزیلی و دفاع چپ تیم فوتبال رئال مادرید است که از سال ۲۰۰۷ مشغول بازی در این تیم می باشد. مارسلو که در حال حاضر یکی از بهترین مدافعین چپ دنیا به حساب می آید همه ساله در لیست برترین بازیکنان یوفا قرار می گیرد و باشگاه های زیادی هم به دنبال جذب وی می باشند.

در همین فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ که کریس رونالدو به تیم یوونتوس منتقل شد، شایعه هایی نیز درباره انتقال مارسلو به جمع تیم ایتالیایی مطرح شد که در نهایت این مورد با پا در میانی پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید پایان یافت. این به خوبی نشان می دهد که هر تیم تا چه میزان به پست دفاع چپ تیم خود اهمیت می دهد و دوست دارد که از مارسلو ویرا برای این پست استفاده کند.


دوران کودکی و نوجوانی مارسلو ویرا

مارسلو ویرا در دوازدهم مه ۱۹۸۸ در نیو دو ژانیرو برزیل به دنیا آمد. مارسلو که در حال حاضر یکی از ستاره های برزیلی فوق العاده است، درست مانند بسیاری از هم وطنانش فقر و سختی زیادی را تحمل کرده است. بازیکنی که زمانی حتی از پرداخت کرایه ی تاکسی ناتوان بود، حالا نه تنها از نظر مالی به سطح قابل قبولی دست پیدا کرده، بلکه به یکی از فوتبالیست های مشهور دنیا نیز تبدیل شده است.

این بازیکن که فوتبال خود را از سن ۹ سالگی آغاز کرد، در سن ۱۳ سالگی به باشگاه نوجوانان فلومیننزه پیوست. در آن سال ها برزیل شرایط اقتصادی بسیار بدی را سپری می کرد و باشگاه های فوتبال نمی توانستند در قبال به خدمت گرفتن فوتبالیست های جوان به آن ها مبلغی ارائه دهند. مارسلو نیز هر طور که بود شرایط حضور در باشگاه فلومیننزه را پذیرفت و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا در آینده به یکی از بازیکنان مهم این تیم تبدیل شود.

در زمانی که او به این باشگاه راه پیدا کرد، مربی تیم به وی دستور داد که در پست دفاع چپ بازی کند و این در حالی بود که پست اصلی مارسلو، هافبک دفاعی بود؛ این چنین بود که در نهایت مارسلو ویرا به یک دفاع چپ قابل تبدیل شد و شاید اگر دستور این مربی نبود او هم در حال حاضر به جایگاه کنونی اش در فوتبال نرسیده بود.

شرایط بد اقتصادی و عدم پرداخت پول از سوی باشگاه، خانواده ی مارسلو ویرا را در اوضاع بسیار بدی قرار داده بود. به طوری که شرایط به قدری پیش می رفت که پدرش دیگر پولی برای پرداخت کرایه ی او که به باشگاه می آمد، نداشت. مارسلو ویرا که چند روزی به باشگاه نرفته بود، روزی متوجه شد که یکی از سران باشگاه به خانه ی آن ها آمده و دلیل نیامدن این بازیکن خلاق را جویا شد و متوجه شد که خانواده ی مارسلو، حتی از پرداخت کرایه ی اتوبوس فرزند خود برای آمدن به باشگاه ناتوان هستند.

باشگاه فلومیننزه که می دانست مارسلو یکی از بازیکنان آینده دار فوتبال جهان است، کلیه هزینه های رفت و آمد او را متقبل شد و مبلغی را هم به عنوان پیش قرارداد به خانواده ی مارسلو پرداخت کرد و این گونه بود که وی توانست به فوتبال بازگردد و باز هم برای تبدیل به یک ستاره ی بزرگ در دنیای فوتبال تلاش کند.
 
مارسلو ویرا

آغاز فعالیت حرفه ای

باشگاه فلومیننزه که یکی از باشگاه های مستقر در ریو دو ژانیرو است، از جمله تیم های ورزشی قدیمی حاضر در برزیل می باشد؛ اما این باشگاه نیز درست مانند سایر تیم های ورزشی آن زمان و به علت شرایط اقتصادی بسیار بد برزیل اوضاع سختی را متحمل بود. مارسلو ویرا نیز که در این باشگاه مشغول به فعالیت بود از وضعیت خودش راضی نبود، اما چاره ای جز پذیرش آن چه که در حال رخ دادن برایش بود نداشت و امیدوار بود که یکی از باشگاه های اروپایی فوتبال او را زیر نظر بگیرد تا بتواند از شرایط اقتصادی سخت کشورش رها شود. او که در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ برای تیم فلومیننزه به میدان رفت، در مجموع برای این تیم ۳۰ بازی انجام داد و ۶ گل را هم به ثمر رساند و با عملکرد خوب توانست نظر باشگاه های بسیاری را به سوی خودش جلب کند.

در بین همه ی باشگاه هایی که به مارسلو پیشنهاد داده بودند، وی تصمیم گرفت تا رئال مادرید را انتخاب کند؛ وقتی دلیل این انتخاب را از او پرسیدند، توضیح داد که در آن زمان هم پیشنهاد مالی رئال مادرید بهتر بود و هم این تیم از اوضاع بسیار خوبی بهره مند بود و از سویی دیگر بازیکنانی بسیار بزرگ در این تیم مشغول بازی بودند و من هم تصمیم گرفتم تا بازی در این تیم باشگاهی را انتخاب کنم.

مارسلو که می خواست به یک روبرتو کارلوس دیگر در باشگاه رئال و هم چنین تیم ملی کشورش تبدیل شود، تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفت تا در ترکیب اصلی تیم رئال مادرید قرار بگیرد و سرانجام به این خواسته ی خود دست پیدا کرد.

مارسلو که از سال ۲۰۰۶ در حال بازی در رئال مادرید می باشد، با گذشت زمان و با تلاش خود توانست به یکی از بازیکنان اصلی این تیم تبدیل شود؛ به گونه ای که تا به امروز در ۳۲۰ بازی برای این تیم به میدان رفته است و ۲۳ گل را هم وارد دروازه حریفان کرده است. مارسلو همواره در زمان حضور مربیان بزرگی چون کارلو آنچلوتی، زیدان و رافا بنیتز از جمله بازیکنان مورد اعتماد این مربیان بزرگ بوده و همه ی این افراد وی را یکی از بهترین و با ثبات ترین دفاع چپ های دنیا معرفی کرده اند.

امسال دوازدهمین سال حضور مارسلو ویرا در باشگاه رئال مادرید می باشد و وی امیدوار است که با مساعد بودن شرایط رکوردی را در این زمینه از خود به جا گذارد. شماره ۱۲ رئال که قدی ۱۷۴ سانتی متری دارد، از سرعتی بسیار بالا برخوردار است و معمولا در کورس هایی که بازیکنان حریف دارد، آن ها را به راحتی جا می گذارد و توپ را سانتر می کند. شاید تنها ضعف او را باید عدم تمایلش به باز کردن دروازه ی حریفان عنوان کرد؛ به گونه ای که مارسلو به دفعات فراوان در موقعیت گلزنی قرار گرفته ولی سعی کرده با از خود گذشتگی بیجا توپ را به هم تیمی خود پاس دهد و در نهایت موقعیت را از دست داده است.

مارسلو ویرا که سابقه ی بازی در تیم های پایه ملی برزیل را در کارنامه ی خود دارد، از سال ۲۰۰۶ به تیم ملی کشورش دعوت شده و چند سالی است که از بازیکنان ثابت ترکیب اصلی تیمش می باشد. او تا به امروز در ۵۸ بازی برای تیم ملی فوتبال برزیل به میدان رفته و ۶ گل را هم برای تیمش به ثمر رسانده است.
 
مارسلو ویرا

عناوین و افتخارات مارسلو ویرا

۱ – کسب عنوان قهرمانی در لالیگا اسپانیا در سال های ۲۰۰۷ ،۲۰۰۸ ، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ میلادی
۲ – قهرمانی در مسابقات جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپا دل ری در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ میلادی
۳ – قهرمانی سوپر جام فوتبال اسپانیا در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ میلادی
۴ – کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال های ۲۰۱۴ ، ۲۰۱۵ ، ۲۰۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی
۵ – کسب مقام قهرمانی در سوپرجام باشگاه های اروپا در سال های ۲۰۱۴ ، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی
۶ – کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی

منبع: پرورش افکار


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.