چهارشنبه، 24 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سید محمد حسینی شاهرودی

سید محمد حسینی شاهرودی
آیت الله سید محمد حسینی معروف به حسینی شاهرودی فرزند سید علی متولد 1337 از خاندان مرجع بزرگ حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی است.
 

سوابق علمی

- تحصیل دروس مقدماتی در شاهرود در محضر اساتید آن حوزه آقایان الهی، اشرفی و نجفی.
- دروس سطح در محضر آیات یزدی، محمدی ری شهری، اشتهاردی، موسوی تهرانی و بوشهری.
- دروس خارج در محضر آیات عظام مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی، شیخ جواد تبریزی، وحید خراسانی، هاشمی شاهرودی و از سال ۸۱ به مدت ۶ سال در درس رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌­ای.
-  دارای مدرک سطح 4 حوزه و عضو هیئت علمی پژوهشکده تحقیقات اسلامی و هم اکنون عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی. تدریس در حوزه و دانشگاه.

وی ضمن داشتن آثار مستقل، هدایت تحقیق و تدوین بیش از ۳۰۰ اثر علمی و مدیریت پروژهای بزرگ نظام دفاعی اسلام، فرهنگ سازمانی، فرهنگ عاشورا، نظام تعلیم و تربیت اسلامی، فرهنگ اهل بیت و فقه سازمانی را به عهده داشته است.

همچنین مسؤولیت گروه فرهنگ فقه اهل بیت را نیز از سال ۱۳۷۸ در مؤسسه دائرة المعارف فقه اهل بیت زیر نظر حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی را به عهده داشته که بیش از شش هزار مقاله فقهی در آن تدوین شده است و تاکنون ۴ جلد آن به چاپ رسیده است و نیز مدیر مسؤولی و سردبیری چندین نشریه علمی و فرهنگی چون حصون، مربیان، پیام، مکتب جبهه و بصیرت را به عهده داشته و مقالات بسیاری از ایشان در این مجلات و نشریات دیگر به چاپ رسیده است.
 

مسؤولیت‌­ها و سوابق اجرایی

- امور اجرایی مدرسه رسالت
- نماینده ولی فقیه در استان کردستان و رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور
- مسؤول مصاحبه نهایی در گزینش قم سال ۶۰
- مسؤول پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه
- مسؤول آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
- مسؤول مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی
- مسؤول شورای مجمع طلاب و فضلای شاهرودی و نماینده آنان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در دوره چهارم، پنجم و ششم.
 

انتصاب به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کردستان

مقام معظم رهبری در حکمی آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی را در تاریخ 12 دی 1389 به سمت نماینده خود در استان کردستان و مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور منصوب کردند. متن حکم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت الاسلام آقای حاج سید محمّد حسینی شاهرودی دامت توفیقاته
اکنون که جناب حجت الاسلام آقای حاج سیّدموسی موسوی در سنگر دیگری مشغول به خدمت شده اند، ضمن تشکر از ایشان که در سالهای طولانی بار سنگین مسئولیت را بر دوش داشته و خدمات کم نظیر خود را شجاعانه و همراه با بردباری و حکمت به انجام رسانیده اند، جنابعالی را به سمت نماینده خود در استان کردستان و مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور منصوب می کنم.
ایمان عمیق به اسلام و وفاداری جوانمردانه و فداکارانه به ایران و نظام جمهوری اسلامی و عشق به اهل بیت علیهم السلام از جمله صفات برجسته یی است که مردم شریف کردستان در دوران های گوناگون بدان شناخته شده اند. دوران سخت جنگ تحمیلی و تهاجم گروههای ضدانقلاب، میدان آزمون افتخارآمیزی برای آن مردم غیور و مؤمن و علمای مبارز و نجیب آن دیار بود. امیدوارم با توفیق الهی، جناب عالی که بحمدالله به زیور علم و عمل آراسته و از درایت و روحیه ی ابتکار برخوردار می باشید، از عهده ی کلیه ی امور شرعی، اجتماعی و سیاسی که مربوط به نمایندگان ولی فقیه است، به خوبی برآیید و نسبت به علمای محترم محلی و بخصوص مدارس علمیه و مراکز دینی و تبلیغی اهل سنّت و شیعه کمال رعایت را مبذول دارید و با هدایت فعالیتهای دینی، فرهنگی و اجتماعی و هماهنگ ساختن نهادهای مسئول در رفع نیازمندیهای مذهبی و مشکلات اساسی و دینی اهالی آن سامان موفق باشید.
بدیهی است که کلیه ی دستگاههای مسئول در آن استان و کشور موظف اند جنابعالی را در انجام این مسئولیت کمک و همکاری نمایند.
سیدعلی خامنه ای
۱۲/دی/۱۳۸۹  
 

منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری (۱۳۹۴)، در حوزه استان کردستان با کسب ۱۳۳۳۷۶ رای از مجموع ۶۲۰۴۵۸ رای برابر با ۲1٫50٪ در جایگاه دوم وارد دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری شد.

منابع:
1. پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
2. دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری
3. ویکی پدیا



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.