حماسه اربعین زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) است

حمیدرضا بهاری مداح اهل بیت که به شاه حسین مشهور است لزوم برنامه‌ریزی یک ساله سازمان‌ها برای حماسه عظیم اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: معتقدیم این رویداد زمینه ساز تمدن سازی شیعی است و می تواند ظهور حضرت حجت(عج) را تعجیل بخشد.
يکشنبه، 28 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حماسه اربعین زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) است

به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری اربعین پرس، حمیدرضا بهاری مداح اهل بیت با تاکید بر تاثیرپذیری کودکان از بزرگترها اظهار کرد: عشق به اباعبدالله سینه به سینه از پدران به ما رسیده و از ما به فرزندانمان می رسد.
وی افزود: کودکان، نوجوانان و جوانان به روش و شیوه بزرگترهایشان نگاه می کنند، همانگونه که مثلا خود من به پدرم که ذاکرالحسین بودند نگاه کردم و امروز افتخار روضه خوانی اباعبدالله را دارم؛ برای همین در شروع روضه خوانی هایم عموما یک غزل پند و اندرز می خوانم که تنها با اشک جوانان را به سوی حضرت اباعبدالله ترغیب نکنم بلکه ادب و اخلاق را به آنها بیاموزم.
این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به رویداد اربعین گفت: حضور در پیاده روی اربعین بسیار ارزشمند است اما نباید از برگزای مجالس روضه و سوگواری حضرت اباعبداالله در جای جای کشور غافل شد؛ همه در همه جای کشور باید بتوانند از موهبت روضه سیدالشهدا بهره مند شده و در مجالس سوگواری شرکت کنند، برای همین توصیه می کنم مداحان و ذاکران به این موضوع توجه کنند و مجالس را رونق دهند.
وی حضور سازمانها در رونق دهی به این رویداد را خوب ارزیابی کرد و افزود: سازمانهای بسیاری در کنار مردم در حمایت از این رویداد مهم حضور دارند؛ این امر بسیار خوبی ست؛ به‌هرحال مردم به تنهایی نمی توانند در ساماندهی و پذیرایی از حاضرین و زائرین عمل کنند و قطعا به کمک سازمانی نیاز هست.
این ذاکر آستان آل‌الله ادامه داد: توقع می رود که این سازمانها خصوصا سازمانهای متولی همچون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای این رویداد از یکسال قبل برنامه ریزی کند؛ یعنی از فردای اربعین ۹۸ برای برپایی اربعین ۹۹ برنامه ریزی کنند؛ نقاط ضعف و قوت را بشناسند و برای رفع یا تقویت آن برنامه ریزی کنند و بر همین اساس بر فرهنگسازی در طول این مسیر هم فکر کنند و برایش برنامه ریزی کنند.
بهاری تاکید کرد: معتقدیم این رویداد زمینه ساز تمدن سازی شیعی است و می تواند ظهور حضرت حجت(عج) را تعجیل بخشد.
وی با اشاره به تاثیر رویداد اربعین در تمامی زندگی افراد گفت: واقعه کربلا و قیام عاشورا انسان ساز است؛ زائر اربعین باید پس از پیاده روی و زیارت حرم مطهر حضرت اباعبدالله(ع) دچار تغییر و تحول شود؛ باید از بدی ها دور شود و دیگر اعمال بد زندگی اش را ادامه ندهد.
این مداح اهل‌بیت (ع) افزود: زیارت اربعین وقتی معنی پیدا می کند که فرد پس از بازگشت از تمامی خصایص بد گذشته رها شده و در مسیر درست گام بردارد و اگر غیر از این اتفاق بیفتد به آن معناست که درک درستی از قیام عاشورا و اربعین روی نداده و تنها یک حضور سیاحتی و بهره مندی از انواع لذایذ سفر است.
بهاری خاطرنشان کرد: چنانچه دیده می شود، افراد بسیاری پس از بازگشت تنها از انواع غذاها که توسط موکبها ارائه شده تعریف می کنند و هیچ بهره دیگری از سفر نبرده اند.

 

مرتبط

در مسیر باش | کمپین بین‌المللی اشتراک تصاویر ناب اربعین



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.