آیا در واتس آپ میتوان از خدمات الکترونیکی استفاده کرد؟

پیام‌رسان واتساپ یک برنامه پیام‌رسان رایگان برای اندروید و سایر گوشی‌های هوشمند است. واتساپ برای تبادل پیام و تماس با دوستان و خانواده از ارتباط اینترنت گوشی شما (4G/3G/2G/EDGE یا Wi-Fi، هرکدام که موجود باشد) استفاده می‌کند.
شنبه، 4 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا در واتس آپ میتوان از خدمات الکترونیکی استفاده کرد؟

خدمات الکترونیکی در واتس اپ

همان طور که می دانید، پیام رسان واتس اپ متعلق به فیسبوک است و مدیران این مجموعه هم اکنون در حال مذاکره با تعدادی از شرکت های پرداخت دیجیتال اندونزی می باشند تا امکان افزودن خدمات الکترونیکی در این پیام رسان را فراهم سازند و بتوانند بخش تجارت سریع الکترونیکی این کشور را با تحول روبرو کند.

بنا بر اطلاعات منتشر شده، اندونزی احتمالا دومین کشور بعد از هند در جهان است که سرویس های مختلف الکترونیکی را از این پیام رسان را دریافت می کنند اما اندونزی قصد دارد برخلاف هند، از خدمات الکترونیکی در این بستر استفاده کرده و امکان پرداخت دیجیتال مستقیم را برای کاربرانش فراهم آورد.

این کشور 260 میلیون نفر جمعیت دارد و با بیش از 100 میلیون کاربر، یکی از پنج بازار جهان برای واتس اپ را می سازد. گفته می شود که صنعت تجارت الکترونیکی در این کشور تا سال 2025 میلادی به چیزی حدود 100 میلیون دلار برسد چرا که یکی از دقیق ترین سیستم های پرداخت دیجیتال در منطقه، متعلق به اندونزی می باشد.

بنا بر اخبار منتشر شده، مسئولان این اپلیکیشن هم اکنون با شرکت خدمات پرداخت موبایل Dana و همچنین شرکت خدمات حمل و نقل Guo Jake در حال مذاکره است که این ها متعلق به سرکت مالی چینی است و توسط UFO راه اندازه گشته و به گروه Libo اندونزی تعلق دارد.

این در حالی است که سخنگوی فیس بوک پیش تر اعلام کرده بود که قرار است از امکان خدمات الکترونیکی در واتس اپ در کشورهای بیشتری استفاده شود.

مارک زاکربرگ اعلام کرده بود که خدمات پرداخت الکترونیکی در این پیام رسان، به زودی در بسیاری از کشورها وارد خواهد شد. قرار بود راه اندازی این سرویس از سال 2019 شروع شود اما افزوده شدن آن به این پیام رسان ماه ها تعویق افتاد چرا که واتس اپ قصد ندارد این سرویس را زودتر از هند در اندونزی راه اندازی شود.

به نظر می رسد که به زودی می توانیم خود را برای افزوده شدن این سرویس به این پیام رسان آماده کنیم چرا که رفته رفته این سرویس در سایر کشورها نیز فعال می شود تا کاربران بتوانند از خدمات الکترونیکی استفاده نمایند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.