آیا غلط املایی در gmail تصحیح میشود؟

جی‌میل، یکی از سرویس‌های رایگان است که به کاربران فضای رایگان جهت ایمیل ارائه می‌دهد.نسخه آزمایشی گوگل در ۱ آوریل ۲۰۰۴ ارائه شد، به این صورت که هر کاربر می‌توانست با دریافت دعوت‌نامه از کاربری دیگر که دارای حساب جی‌میل بود دارای حساب ایمیل شود و از خدمات آن استفاده کند.این سرویس در ۷ فوریه ۲۰۰۷ برای عموم آزاد شد.
شنبه، 4 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا غلط املایی در gmail تصحیح میشود؟

تصحیح غلط های املایی در جیمیل

این کار به این شکل صورت می گیرد که به هنگام وجود اشتباهات، گزینه صحیح هویدا می شود و فرد می تواند این گزینه را انتخاب کند. علاوه بر آن برخی از لغات نیز به صورت پیش فرض به شکل صحیح در خواهند آمد.

تصحیح غلط های املایی در جیمیل سبب می شود کاستی های دانش ما در زمینه نوشتار و تایپ ایمیل ها به زبان لاتین، جبران شوند و برای نوشتن ایمیل ها به شیوه ای صحیح دچار مشکل نباشیم.

از آنجا که به وجود آمدن مکرر غلط های املایی و گرامری چهره ایمیل را نا خوشایند می کنند، فقدان علم کافی در نوشتار و سواد گزینش کلمات را نشان‌ می دهند و می توانند باعث شوند مفهوم اصلی ایمیل ما تغییر یابد و اشتباه جلوه کند؛ لذا برای جلوگیری از این مشکلات و انتقال متن صحیح می توانیم از این ویژگی گوگل که به زودی در اختیار ما قرار خواهد گرفت استفاده کنیم.

در واقع گوگل قصد دارد کاربران را در انتخاب کلمات، شیوه صحیح نوشتن آن ها و در نهایت ارسال ایمیلی بی نقص یاری کند، تا کاربران مختلف با هر زبان و الفبایی نگران نادرست بودن کلمات مورد استفاده خود نباشند و پس از ارسال ایمیل از درست بودن نوع کلمات استفاده شده آسوده خاطر باشند.

تصحیح غلط های املایی در جیمیل روند سخت انتخاب کلمات و دقت بر صحیح بودن آن ها را، آسان می کند و به هنگام نوشتن کلمات در فضای ایمیل می توانیم از کلمات کاملا صحیح استفاده کنیم.
 

تصحیح غلط های املایی در جیمیل چگونه صورت می گیرد؟

این قابلیت به گونه ای است که پس از تایپ کردن کلمات و عبارات نا درست، خطی آبی رنگ زیر آن ها کشیده می شود تا این لغات و جمله ها مورد توجه قرار ‌گیرند؛ سپس با انجام یک راست کلیک شکل درست این کلمات غلط نمایان می شود و می توانیم به راحتی گزینه ی صحیح را گزینش کنیم و سپس این کلمات درست جایگزین کلمات نادرست خواهند شد.
 

امکان تصحیح غلط های املایی در تلفن های همراه

فضای جیمیل موجود در تلفن های همراه نیز امکان تصحیح غلط های املایی را به همین صورت مهیا می کند؛ یعنی به صورت پیش فرض لغات صحیح را در خود ذخیره کرده است و با تایپ غلط های املایی، بلافاصله آن ها را تصحیح کرده و کلمه ی درست را ثبت می کند.

حالا قرار است جستجوگر گوگل این امکان را برای کامپیوترها نیز فراهم کند و در فضای جیمیل کامپیوتر نیز شاهد تصحیح اشتباهات املایی باشیم.
 

امکان تصحیح غلط های املایی در کامپیوتر

به هنگام تایپ کردن جملات در محیط جیمیل موجود در کامپیوتر، اگر لغات را به شیوه ای نا درست بنویسیم، این ویژگی مخصوص اضافه شده به جیمیل، کلمات نا درست را بلافاصله رصد کرده و بررسی می نماید و سپس در صدد تصحیح آن ها بر می آید.

البته لازم به ذکر است که این قابلیت تصحیح فعلا فقط شامل لغات انگلیسی خواهد بود و برای الفباهای دیگر این امکان قابل استفاده نیست.

با این وجود با توجه به اینکه زبان انگلیسی زبان واحد بین المللی می باشد و بسیاری از ایمیل ها با همین زبان و الفبا منتقل می شوند، تصحیح کلمات حتی اگر تنها شامل حال مجموعه کلمات انگلیسی شود نیز، می تواند بسیار مفید بوده و مشکلات زیادی را رفع کند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.