مقدار ذخایر بیت کوین جهان

بیت‌کوین یک رمزارز و نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه است، ولی از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته‌است.از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال غیرمتمرکز است.
يکشنبه، 5 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مقدار ذخایر بیت کوین جهان

ذخایر بیت کوین دنیا چقدر است و چه میزان از آن استخراج شده است؟

جالب است بدانید که در حال حاضر تنها 3 میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده است.

به این معنا که تمام ماینرهایی که در سراسر جهان با دستگاه های ماین، مشغول استخراج بیت کوین هستند، برای به دست آوردن 3 میلیون بیت کوین با یکدیگر رقابت می کنند. این 3 میلیون بیت کوین نیز به اندازه 15 درصد از ذخایر بیت کوین دنیا را به خود اختصاص می دهد. با این حساب ما تا به حال 85 درصد از ذخایر بیت کوین را استخراج کرده ایم که معادل 17850000 بیت کوین می شود.

اگر به خاطر داشته باشید ساتوشی ناکاموتو، سقف حداکثری بیت کوین موجود در شبکه را 21 میلیون بیت کوین تعریف کرده بوده و اگر این محاسبات را دنبال کنیم، با احتساب 17850000 بیت کوین استخراج شده، در حدود 85 درصد را بیرون آورده و تنها 15 درصد بیت کوین دیگر برای استخراج کردن، باقی مانده است.
 

اما قاعده ساخت بیت کوین ها چطور پیش می رود؟

وقتی که به اندازه تعداد مشخص، قطعی و معینی از نودهای استخراج شده ی بیت کوین در شکل تجمع یافته یک بلوک از تراکنش ها را تأیید کنند، انتظار می رود که در پس آن شاهد ساخته شدن بیت کوین های جدید باشیم و به واقع این اتفاق می افتد.

از آن گذشته زمانی که استخراج کنندگان یا همان ماینرهای بیت کوین، هر بلوک بیت کوین را استخراج کنند، بالطبع آن پاداش دریافت کرده وبیت کوین های بیشتری وارد گردش می شوند. به علاوه در هر ۲۱۰۰۰۰ بلوک نیز پاداش استخراج به یک دوم میزان خود خواهد رسید.

گفتنی است که در وضعیت فعلی ماینرها به ازای هر بلوک بیت کوینی که استخراج می نمایند، به اندازه معادل ۱۲.۵ بیت کوین را به عنوان پاداش استخراج قبلی خود دریافت خواهند کرد.

اگر با همین ریتم پیش برویم؛ پیش بینی شده است که در ماه می سال ۲۰۲۰ میلادی با نصف شدن پاداش استخراج روبرو شویم.

در صورتی که این اتفاق رخ دهد، از آن زمان به بعد هر یک از ماینرها یا استخراج کنندگان به ازای هر بلوک بیت کوین استخراجی خود، به اندازه ۶.۲۵ بیت کوین پاداش می گیرند.

از آن گذشته، چیز دیگری نیز در انتظار دنیای بیت کوین و ماینرها خواهد بود؛ در نهایت با رسیدن به سقف ۲۱ میلیونی تعیین شده، استخراج کنندگان دیگر هیچ پاداشی نخواهند گرفت و این را باید یک پایان تلخ قلمداد کنیم.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.