ناگفته‌هایی از دستگیری روح الله زم

روح الله زم تا آن جا برای سرویس های اطلاعاتی غرب اهمیت داشت که همواره از لحاظ جانی و مالی مورد حمایت چند لایه و گسترده آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان قرار داشت و پس از دستگیری توسط نیروهای اطلاعاتی سپاه، به خبر اصلی و فوری انواع رسانه های دیداری و شنیداری این قدرت ها تبدیل شد که نشان از نگرانی و دستپاچگی آن ها داشت.
دوشنبه، 6 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: آزاده مرنی
موارد بیشتر برای شما
ناگفته‌هایی از دستگیری روح الله زم
پیام رسان تلگرام که در سال 2013 راه اندازی شده بود از نخستین روزهای آغاز به کار در ایران با بایدها و نبایدهای بسیاری همراه بود. بایدها و نبایدهایی که گاه رنگ و بوی خشونت و خصومت می داد و گاه اخلاقیات و اعتقادات را زیر پا می گذاشت. حائز اهمیت آن که این شبکه هم، مانند دیگر پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی به سرعت مورد استقبال گسترده اکثریت مردم قرار گرفت تا جایی که بر اساس آمار منتشر شده در اردیبهشت ماه سال گذشته، بیش از 40 میلیون کاربر ایرانی این پیام رسان را نصب و مورد استفاده قرار داده اند.

یکی از بزرگ ترین معضلاتی که باعث شد پیام رسان تلگرام در ایران با مشکلات و حواشی امنیتی فراوانی همراه شود، موضوع حمایت از تروریست ها و اجازه انتقال پیام و هماهنگی حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) و در ادامه آن ماجرای دراویش گنابادی و درگیری های خیابان پاسداران بود که که با اعتراض شدید مسئولین کشور بالاخص وزیر ارتباطات و ارسال نامه به رئیس این پیام رسان شد که ترتیب اثری بر آن نگذاشته و روند حمایت از خضونت و به مخاطره انداختن امنیت ملی در این پیام رسان ادامه دار و در نهایت به فیلتر شدن آن انجامید.

در این میان باید توجه داشت که در تمامی موارد ذکر شده و ده ها مورد دیگر، کانالی تلگرامی با راه اندازی موج گسترده خبری به تشویش اذهان عمومی و ملتهب کردن فضای جامعه می پرداخت. کانال تلگرامی آمد نیوز یکی از کانال های خبر پراکنی بر علیه جمهوری اسلامی ایران است که توسط روح الله زم، معروف به نیما زم از سال 2015 فعالیت خود را آغاز کرد و در کمتر از 1 سال بیش از 500 هزار عضو را جذب نمود.

روح الله زم متولد 1352 تهران و فرزند محمد علی زم است که در جریان فتنه انتخاباتی سال 88 دستگیری و در دوران مرخصی به فرانسه گریخت. این کانال با انتشار اخباری دست اول و محرمانه اعتماد اکثریت را به خود جلب و به سرعت توانست به تعداد ممبر میلیونی دست یابد اما در دی ماه سال 96 و در پی تحریک عموم مردم برای اعتراض و به خیابان ریختن، توسط وزارت ارتباطات مسدود و فیلتر شد. اما زم از پای ننشست و در کمتر از چند هفته کانال جدید با عنوان صدای مرم را راه اندازی و همام روند پیشین را با شدت و حدت بیشتری در پیش گرفت.
 

پیوند معاندان خارجی با نقابداران داخلی

مدیر کانال تلگرامی آمد نیوز به اخبار و اطلاعات محرمانه و بعضا فوق محرمانه ای دسترسی داشت که جای هزاران سوال دارد. اطلاع از جزئیات حساب های قوه قضاییه، تخلفات مسئولین، خروج برخی ممنوع الخروج ها از کشور و... موضوعی است که نشان از در کار بودن برخی دست های پنهان داخلی دارد. البته نمی توان منکر برنامه ریزی و سرمایه گذاری غربی در این شبکه شد چرا که سردمداران کاخ سفید بارها اذعان داشته اند که برای انتخابات سال 88 و اعتراضات پس از آن قریب به 20 سال برنامه ریزی و طراحی نقشه داشته اند و اینک با گذشت 1 دهه از آن وقایع کشتی آمد نیوز به گِل نشست.دستگیری روح الله زم از آن جهت اهمیت ویژه ای دارد که وی حلقه وصل معاندان داخلی و خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که با هدف براندازی نظام سعی در راه اندازی موج گسترده ای از ناامنی ها، تفرقه افکنی ها و ناامیدی ها داشتند و با استفاده از بروزترین و پیچیده ترین ترفندها و شگردهای خبری و رسانه ای در برهه هایی خاص، موفقیت هایی را نیز کسب کرده اند.در آخرین روزهای سال 97 بود که وزارت اطلاعات کشور خبر از نفوذ در کانال تلگرامی آمد نیوز و برقراری ارتباط با نیما زم را اعلام کرد. نفوذی که توسط یکی از اعضای وزارت اطلاعات انجام و به صورت کاملا پنهان اطلاعات و اخبار حائز اهمیتی را از مدیر این کانال استخراج کرده است. این فرد با انتقال اخبار جعلی و کذب به زم وی را به سخره گرفته و اثبات کرد که این کانال نه تنها اعتبار خاصی ندارد که تنها یک منتشر کننده صرف به دور از بررسی صدق و کذب اخبار است.

ادعا وزارت اطلاعات با انتشار تصاویر ویدئویی (مستند ایستگاه پایانی دروغ) از صحبت های میان فرد نفوذی و نیما زم به اثبات و معاندان و سلطنت طلبان را با شوک عظیمی مواجه ساخت. اما تیر خلاص به این تار عنکبوتی در 22 مهر ماه سال 98 و با دستگیری نیما زم توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ایران اسلامی، شلیک شد.

وی که همواره از حلقه حفاظتی ویژه خود در فرانسه با افتخار سخن می گفت، در نخستین اعترافات خود پرده از اسامی اشخاصی برداشت که وی را تغذیه خبری می کردند. محمد حسین رستمی، مدیر سایت عماریون که چندی پیش به جرم جاسوسی برای سرویس های صهیونیستی بازداشت شده بود یکی از این اسامی بود که به عنوان مدافع حرم به سوریه رفته و از آن جا اطلاعات محرمانه ای را برای صهیونیست ها مخابره می کرد.

برخی دیگر از افرادی که روح الله زم نقاب از چهره شان برداشت، سردمداران فتنه 88 بودند که ادعا می کردند از رفتار آن سال پشیمان و به دامان نظام بازگشته اند. البته ناگفته نماند برخی از اسامی که در لیست زم مشاهده می شوند، خود را درون نظام و پایبند به آن می دانند که تنها در راستای تخریب رقبای انتخاباتی به ترفندهای خبری آمدنیوز متوسل شده اند.
 

چرایی اهمیت دستگیری مدیر شبکه خبری آمد نیوز

دستگیری روح الله زم از آن جهت اهمیت ویژه ای دارد که وی حلقه وصل معاندان داخلی و خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که با هدف براندازی نظام سعی در راه اندازی موج گسترده ای از ناامنی ها، تفرقه افکنی ها و ناامیدی ها داشتند و با استفاده از بروزترین و پیچیده ترین ترفندها و شگردهای خبری و رسانه ای در برهه هایی خاص، موفقیت هایی را نیز کسب کرده اند.

روح الله زم تا آن جا برای سرویس های اطلاعاتی غرب اهمیت داشت که همواره از لحاظ جانی و مالی مورد حمایت چند لایه و گسترده آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان قرار داشت و پس از دستگیری توسط نیروهای اطلاعاتی سپاه، به خبر اصلی و فوری انواع رسانه های دیداری و شنیداری این قدرت ها تبدیل شد که نشان از نگرانی و دستپاچگی آن ها داشت. بی تردید هراس عمده غربی ها از دستگیری مدیر آمد نیوز، افشای اطلاعات و سوخت مهره هایی است که خوراک خبری آن ها را تامین و در ناامن سازی ایران اسلامی نقش اساسی را ایفا می کردند، است. چرا که گرد هم آوردن چنین تیم بزرگ و خبره ای سال ها زمان می برد و این موضوع برای سردمداران غربی شکستی مفتضحانه قلمداد می شود که پیش از این نیز بارها شاهد امثال آن بوده ایم که ملموس ترین و مشهودترین آن شکست در پروژه براندازی 88 بود.
 

پی‌نوشت:

1. بازگویی بخش‌‌هایی از فعالیت روح الله زم و شبکه معاند آمدنیوز، شبکه العالم
2. جزئیات اولیه از شکار سرشبکه جنگ روانی ضدانقلاب، جهان نیوز
3. روح الله زم عامل سپاه بود؟!، مشرق نیوز
4. محمدحسین رستمی کیست؟ ، فرارو
5. ارتباط عماریون با آمد نیوز چه بود؟، رویداد 24


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.