عواملی که سبب بدبو شدن بوی دهان در کودکان می شود.

گاهی اوقات کودکان هم مانند بزرگسالان دهان شان بوی بد می دهد. بوی بد دهان می تواند نشانه بیماری های دهان و دندان، بیماری های مختلف یا حتی عفونت باشد.بنابراین خیلی مهم است که پدر و مادرها حواسشان به این موضوع باشد.
سه‌شنبه، 7 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عواملی که سبب بدبو شدن بوی دهان در کودکان می شود.

خشکی دهان

یکی از علل بوی نامطبوع، خشکی دهان است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که کودک دلبند شما از طریق دهان نفس می کشد و دهان او خشک می شود.

در این حالت که اغلب به دلیل گرفتگی بینی رخ می دهد، باکتری ها به راحتی رشد می کنند و سبب ایجاد بوی نامطبوع می شوند.
 

وجود جسم خارجی یا خوراکی باقی مانده

گاهی ممکن است کودکان یک شی کوچک را درون دهان خود نگه دارند و یا اینکه باقی مانده غذا درون دهان آن ها مانده باشد. در این حالت دهان آن ها بو می گیرد که می بایست با شناسایی آن، سریعا اقدام به خارج نمودن شی و یا تمیز کردن دهان او نمایید.
 

بهداشت نامناسب دهان و دندان از علل بوی بد دهان کودکان

باقی مانده غذاها در دهان و میان دندان ها، در خلط لثه ها، روی زبان و حتی روی سطح لوزه در پشت گلوی کودکان می تواند سبب بروز بوی بد در دهان آن ها شود. بوی دهان می تواند با طولانی شدن باقی ماندن این ذرات در دهان بیشتر و شدیدتر شود.
 

غذاهای تند

گاهی ممکن است که کودکتان از شما طلب غذاهای تند و حتی سبزیجاتی تند مانند سیر و پیاز کند.خوردن این غذاها سبب بوی بدن دهان در آن ها می شود و تا زمانی که دفع نشده باشند، تنفس آن ها بد بو خواهد بود.
 

کرم خوردگی و جرم دندانی

کرم خودرگی، جرم دندانی و حتی آبسه ها در هر سنی می تواند سبب بروز بوی بد در دهان شود. در این حالت بعد از شناخت این مشکل، می بایست به سرعت نسبت به رفع آن اقدام نمایید تا مشکلات بزرگ تری برای کودک شما به وجود نیاید و در نهایت به پوسیدگی دندان مبتلا نشوند.
 

بیماری های خاص از علل بوی بد دهان کودکان

برخی از بیماری ها مانند ورم لوزه ها، عفونت سینوزیت آلرژی ها می تواند به ایجاد بوی بد دهان نه تنها در کودکان بلکه در بزرگسالان شود. حتی در مواردی ریفلاکس معده به مری هم می تواند تنفس را بد بود کند.

همان طور که خواندید، بوی بد دهان در افراد کوچک مانند بزرگسالان نیز امری شایع است که می توانید با شناخت علل آن اقدام به رفع آن نمایید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.