آیا iMassage آیفون قابل هک کردن است؟

زمانی که فکر می کنید چگونه ممکن است هکرها وارد گوشی هوشمند شما شوند، احتمالا این راه ها به ذهنتان خطور می کند: کلیک کردن روی لینک مخرب در متن یا دانلود نرم افزار کلاه برداری یا روش های دیگری که به صورت تصادفی راه دسترسی آن ها به اطلاعات گوشی شما را هموار می کند. بااین حال، روند کار لزوما این گونه نیست و حتی در گوشی های آیفون، دریافت پیام در iMessage نیز می تواند به هک شدن تلفنتان منجر شود.
چهارشنبه، 8 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا iMassage آیفون قابل هک کردن است؟

هک iMassage آیفون

ارسال پیام در iMassage با شاخص Property و مقدار کلیدی، در گوشی های آیفون بارگذاری شده و دوباره خود پیام خود را بارگذاری می کند. در صورتی که گوشی تلفن همراه کاربر دارای یکی از نسخه های قدیمی تر iOS 12.3 باشد، رشته بودن پیام وارده به iMassage ردیابی نشده و مشخص نمی گردد که این پیام از نوع Property می باشد و به همین راحتی نفوذ به دستگاه ممکن می شود.

جالب است بدانید که خودبارگذاری پیام فوق، تا آن جایی پیش می رود که کاربر دیگر تسلطی بر تلفن همراه خود نداشته و ناچار به پاک کردن تمامی اطلاعات و به نوعی بازگشت به تنظیمات کارخانه خواهد بود.

در غیر این صورت کاربر باید سیم کارت خود را از گوشی بیرون آورده و اتصال به اینترنت را قطع کرده و کلیه اطلاعات موجود خود در منو را پاک نماید.

راه دیگری نیز در شمار اقدامات لازم پس از هک شدن، پیش روی فرد وجود خواهد داشت؛ این راه با قرار دادن گوشی در فرمت ریکاوری و به روز رسانی کردن آن به کمک آیتونز پیش می رود.

به هر صورت کاربر چاره ای جز پاک کردن اطلاعات خود و بازگشت به مدت ها قبل در تلفن همراه نخواهد داشت. به نوعی هک از طریق آی مسیج، گوشی را به طور کلی قفل کرده و لوپ ایجاد شده توسط پیام property دریافتی، تا بی انتها پیش رفته و به شکل یک ویروس خود مولد ادامه می یابد.

البته اپل با ارائه به روزی رسانی iOS 12.3 مشکل فوق را حل کرده و رشته بودن پیام دریافتی در این نسخه از آی او اس بررسی می شود.

تیم پروژه صفر به عنوان یک گروه محقق در زمینه کشف باگ های امنیتی فضای مجازی و اپلیکیشن ها، فعالیت داشته و برای حفظ امنیت کاربران تا زمان ارائه راه حل آن از سوی شرکت مادر، دست به افشای روش هک نمی زند.

با این حساب تمامی کاربران گوشی های اپل، باید به روز رسانی به نسخه جدید iOS 12.3 برای حفظ امنیت دستگاه خود، انجام دهند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.