چگونی مراقبت از دختران در شبکه های اجتماعی

برخی از والدین به دنبال روشی برای برقراری رابطه‌ای مناسب با دختران خود هستند. آگاهی از نحوه رفتار صحیح با نوجوان اهمیت بسیار دارد. در این مقاله راهکارهایی برای برقراری ارتباط درست و سالم و مراقبت از دختران را در زندگی و شبکه اجتماعی مطرح می‌کنیم.
پنجشنبه، 9 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونی مراقبت از دختران در شبکه های اجتماعی

مراقبت از دختران در شبکه های اجتماعی

گاهی شما به عنوان یک پدر و مادر، فکر می کنید که همه چیز را درباره کودک و نوجوان خود می دانید. اما حقیقت این است که جذابیت های فضای مجازی می تواند شما را از واقعیت ها دور سازد.

اینترنت در حال توسعه دنیای هیجان انگیز و مملو از اطلاعات بود، اما در آن زمان بسیاری از پدر و مادرها مراحل بزرگ شدنشان را می گذراندند و با این ابزار فوق العاده بیگانه بودند.

وبسایت های بی شماری وجود دارند که می توانند بستری را برای آموزش های فرزندان شما ایجاد کنند، و دسترسی آنها به منابع را فراهم سازند که ذهن آنها را گسترش می دهد.

اما اینترنت بازتابی از دنیای ما است، هم خوب و هم بد. اینترنت می تواند به اندازه رها کردن کودکان و نوجوانان در یک میدان بسیار بزرگ ترسناک و آسیب رسان باشد.اما چگونه می توانید به فرزند خود برای بهره گیری از جنبه های مثبت اینترنت، کمک کنید ضمن آنکه او را در فضای به این وسعت محافظت نمایید.

به خصوص زمان های که شما در کنار آن ها حضور ندارید و یا اصلا زمان هایی که خانه و تمام امکانات استفاده از اینترنت تمام و کمال در اختیار آن هاست؟

گام های ساده ای برای مراقبت از دختران در شبکه های اجتماعی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها، آرامش را به روح و روان خود بازگردانید و خطرات را به حداقل برسانید.

لیستی از سایتهای توصیه شده را از مدرسه دریافت کنید

هم خود به تنهایی و هم با فرزندتان در این سایت ها جست و جو کنید.

با آنها درباره آنچه که دیده اند و کجا رفته اند صحبت کنید.

بایدها و نبایدهای استفاده از شبکه های اجتماعی را تعیین کنید.

از آن ها بخواهید تا حساب های کاربریشان را در شبکه های اجتماعی به شما نشان دهند.

به طور آشکارا درباره خطراتی که ممکن است آن ها را تهدید کند، صحبت نمایید.

به یاد داشته باشید که دو دسته خطرات در فضای مجازی وجود دارد: تهدیدات روحی و تهدیدات جسمی که هر دو این خطرات می توانند تاثیرات گسترده ای را روی نوجوان شما داشته باشد.

این بدان معناست که جایگزین های مناسبی برای قوانین هزاران ساله والدین خوب وجود ندارد: با فرزندانتان (مخصوصا نوجوانان خود) صحبت کنید، با دوستان آنها ملاقات کنید، بدانید که در حال رفتن به کجا هستند و چه کاری انجام می دهند.

اینترنت عمدتا دنیایی از شگفتی ها و لذت هایی است که هر کودک و نوجوانی باید کشف کند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.