زنجان مهد قایقرانی است

زینب نوروزی در گفتگو با راسخون:می توانستیم نقره ی روئینگ را هم بگیریم/کسی از ما توقع مدال آوری نداشت

بانوی روئینگ سوار کشورمان با بیان اینکه کسی روی مدال آوری ما حساب باز نکرده بود، گفت: ما با کره ی جنوبی تنها 2 ثانیه فاصله داشتیم و می توانستیم در روئینگ سبک وزن مدال نقره بگیریم.
شنبه، 11 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
زینب نوروزی در گفتگو با راسخون:می توانستیم نقره ی روئینگ را هم بگیریم/کسی از ما توقع مدال آوری نداشت
زینب نوروزی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا اظهار داشت: آخرین مسابقات قهرمانی آسیا در سال 98 بود که در کره ی جنوبی برگزار شد. سطح مسابقات خیلی بالا بود و همه ی رقبا برای ارزیابی خود آمده بودند. من در دوبل و 4 نفره شرکت کرده بودم که در دوبل به همراه خانم زارعی موفق شدم، مدال برنز بگیرم. ما ارنج المپیکی خود را در این مسابقات داشتیم و خدا را شکر توانستیم موفق باشیم. می توانستیم رتبه ی دومی را هم بگیریم و فاصله ی ما با پاروزنان کره ی جنوبی خیلی کم بود. فاصله ی زمانی ما تنها 2 ثانیه بود.
 
وی افزود: اولین بار بود که در تیم بزرگسالان بودم و در سطح آسیا رقابت می کردم. انشالله بتوانیم به همراه خانم زارعی سهمیه ی المپیک را بگیریم. نصف راه کسب سهمیه را رفته ایم و انشالله بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا که قرار است در فروردین ماه سال 99 در کره برگزار شود، سهمیه را قطعی کنیم. مسابقات آسیایی فقط تک نفره و دوبل می تواند سهمیه بگیرد و سهمیه 4 نفره و 8 نفره در مسابقات جهانی میسر می شود که ایران اصلا در جهانی شرکت نکرد. تنها شانسی که داریم، مسابقات آسیایی فروردین ماه سال آینده است.
 
بانوی روئینگ سوار تیم ملی ایران تصریح کرد: گرفتن سهمیه ی المپیک مشکل است. هر پاروزنی بتواند خوش رنگ ترین مدال را بگیرد، المپیکی می شود. در سبک وزن روئینگ که ما بودیم، همه ی رقبای ما آمده بودند. رنگ مدال مهم است و هر ورزشکاری بتواند به این مهم برسد، سهمیه می گیرد. از الان نمی شود چیزی را پیش بینی کرد. کسب سهمیه بستگی به روز مسابقه و شرایط جوی دارد.
 
زینب نوروزی گفت: اصلا کسی روی مدال آوری ما حساب نکرده بودند. ولی خودمان می دانستیم میتوانیم مدال بگیریم. حالا که نتیجه گرفتیم، ورق به نفع ما برگشت. هیچ کس روی مدال آوری ما حساب باز نکرده بود. با کسب برنز آسیایی نگاه ها را برگرداندیم. البته استقبال از ما خوب بود اما واقعا خیلی ناراحتم. رئیس فدراسیون ما سهرابیان خیلی زحمت کش و خوب است. چون از جنس قایقرانی هست، خوب ما را درک می کند. اطرافیان و برخی ها ورزشکاران دیگر را بزرگ می کنند و نگاهشان تبعیض آمیز بود. من از تبعیض صورت گرفته، ناراحتم.
 زینب نوروزی در گفتگو با راسخون:می توانستیم نقره ی روئینگ را هم بگیریم/کسی از ما توقع مدال آوری نداشت
وی خاطرنشان کرد: زنجان مهد روئینگ است. سرمربیان تیم ملی همه از این استان هستند. زنجان قایقران های سرشناسی دارد و قطب این رشته است. چطور کشتی برای مازندران است، زنجان هم استعداد قایقرانی زیاد دارد. خدا را شکر تیم ملی قایقرانی پشتوانه ی خیلی خوبی دارد. من و خانم زارعی کمترین سن را در بین شرکت کنندگان مسابقات آسیایی داشتیم.
 
بانوی روئینگ سوار تیم ملی ایران افزود: رئیس فدراسیون خیلی در حالا تلاش است و انشالله بتوانیم با کسب سهمیه جواب این زحمات را بدهیم. قایقرانی را نمی شود پیش بینی کرد. همه ی شرایط باید مهیا باشد تا بتوانیم مدال بگیریم. شرایط بدنی و آب و هوایی خیلی در رقم خوردن نتایج تاثیر دارد. ما اگر بتوانیم تمرینات منظم و خوب داشته باشیم، سهمیه را می گیریم. آرزوی من این است بتوانم سهمیه ی المپیک را بگیرم و در این رویداد بزرگ شرکت کنم. ما نصف لیوان را پر کردیم و کامل کردن آن بستگی به خودمان دارد که چه مدالی بگیریم. در قایقرانی آسیا، ایران حرف اول را می زند. کسب سهمیه ی ما هم در مسابقات آسیایی خواهد بود. ما شانس این را داریم که با مدال طلا سهمیه را بگیریم. آرزو دارم با بهترین مدال، سهمیه را بگیریم.
 
زینب نوروزی گفت: تمرینات شخصی ام را زیر نظر مهسا جاور انجام می دهم و از او برنامه می گیرم. انشالله از یک هفته ی دیگر تمرینات ما برای مسابقات آسیایی سال آینده شروع می شود. 9 ماه بود که در اردو بودیم. قایقرانی شرایطی دارد که فقط باید تمرین مستمر داشت. امیدوارم تمام تلاش ما و مجموعه ی قایقرانی منجر به کسب سهمیه المپیک شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.