هفته دهم لیگ برتر فوتبال/

استقلال، نفت را به آتش کشید/نیروی هوایی ژنرال، تراکتور را زمین گیر کرد

هفته دهم لیگ برتر فوتبال با پیروزی پرگل استقلال و تثبیت صدرنشینی سپاهان با شکست تراکتورسازی ادامه پیدا کرد.
سه‌شنبه، 14 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
استقلال، نفت را به آتش کشید/نیروی هوایی ژنرال، تراکتور را زمین گیر کرد
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران با انجام دو دیدار امروز ادامه پیدا کرد که طی آن 7 گل از خط دروازه ها عبور کرد.
 
استقلال 5-نفت آبادان صفر؛ غوغای شاگردان استراماچونی در آزادی
ساعت 15:30 تیم استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان صنعت نفت آبادان بود که توانست با نتیجه پرگل 5 بر صفر میهمان خود را در هم بکوبد.
 
گل های این دیدار را محمد دانشگر(9)، شیخ دیاباته(20)، مهدی قائدی(26)، وریاغفوری(30)  و میلیچ (73) به ثمر رساندند.
 
ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، عارف غلامی، وریا غفوری، هرویه میلیچ، مسعود ریگی(80- رضا آذری)، علی کریمی، مهدی قائدی(54- آرش رضاوند)، فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته(69- سجاد آقایی)
 
ترکیب صنعت نفت آبادان:
ناصر سالاری، محمد اهل‌شاخه، سید محمد قریشی، عبدالله ناصری، عقیل کعبی، مصطفی احمدی، مسلم مجدمی، جعفر سلمانی، مهدی حنفی(46- طالب ریکانی)، محمدرضا غبیشاوی(46- رضا جبیره) و عیسی آل‌کثیر(66- سید فاخر تهامی)
 
شرح بازی:
استقلال کار را هجومی آغاز کرد. در حالی که نفت آبادان بیشتر در حال دفاع کردن بود و سعی می کرد با پرس، حریف را عقب نگه دارد، آبی پوشان اما با ارسال سعی داشتند به دروازه ی حریف برسند. در یکی از ضربات آزاد ارسال بازیکن استقلال با ضربه ی سر مدافع پیش تاخته ی آنها همراه شد. در حالی که ناصر سالاری کار سختی برای مهار توپ نداشت، با اشتباهی عجیب توپ را رها کرد و محمد دانشگر گل اول بازی را دقیقه 9 به ثمر رساند.
 
در ادامه نفتی ها که از این گل زودهنگام شوکه شده بودند، نتوانستند خود را در زمین پیدا کنند. استقلال صاحب توپ و میدان است و موقعیت های مناسبی را روی دروازه به وجود می آورد. آبی ها دقیقه 20 بازهم روی یک ارسال دیگر به گل رسیدند. این بار شیخ دیاباته بدون مزاحمت ضربه ی سر خود را به گل دوم استقلال تبدیل کرد.
 
شاگردان اسکوچیچ که قافیه را بدجور به حریف باخته اند، این بار روی حرکت و شوت پشت محوطه ی جریمه مهدی قائدی دقیقه 26 گل سوم را دریافت کردند. استقلال که میل هجوم و عطش گلزنی بسیاری دارد، بازهم به حملات خود ادامه داد. مهاجم استقلال پشت محوطه ی نفت آبادان سرنگون شد. ضربه ی آزاد را وریا غفوری این بار دقیقه 30 به زیبایی وارد دروازه ی ناصری کرد و استقلال 4 بر صفر پیش افتاد. در ادامه نفتی ها برای جبران کاری از پیش نبردند تا نیمه ی اول با همان 4 گل به رختکن بروند.
 
در نیمه ی دوم نفتی ها برای کم کردن اختلاف تلاش کردند اما تیر دروازه مانع گلزنی مصطفی احمدی شد. در ادامه تعویض های اسکوچیچ هم برای برگردان بازی فایده ای نداشت. نفتی ها بهتر از نیمه ی اول توپ را می چرخانند اما برای رسیدن به دروازه ی حسینی کار سختی در پیش دارند.
 
شاگردان استراماچونی بازهم موقعیت سازی می کنند اما به مانند نیمه ی اول برای گلزنی به آب و آتش نمی زنند. دقیقه 73 بازهم استقلال به گل رسید. این بار توسط مدافع چپ خود میلیچ. این دیدار جذاب در نهایت با همان 5 گل به نفع آبی ها به پایان رسید.
 
استقلال با این برد 18 امتیازی شد و به رده ی سوم صعود کرد. این تیم در 2 بازی اخیر 9 گل به ثمر رسانده است و بهترین خط حمله ی لیگ را با 21 گل در اختیار دارد.
 
نفتی ها هم با این شکست 16 امتیازی باقی ماندند.
 
سپاهان 2- تراکتور صفر؛ نیروی هوایی ژنرال تراکتور را زمین گیر کرد
تیم صدرنشین سپاهان در ورزشگاه نقش جهان با قضاوت وحید کاظمی میزبان تراکتور بودند که در نهایت با 2 گل حریف خود را با شکست بدرقه کردند.
 
شاگردان قلعه نویی در این دیدار با گلزنی سجاد شهباززاده دقیقه (44) و کی روش استنلی دقیقه (51) موفق شدند با کسب 3 امتیاز خانگی 22 امتیازی شوند و به تنهایی در صدر تکیه بزنند.
 
ترکیب سپاهان:
پیام نیازمند، مرتضی منصوری، گئورگی گولسیانی، عزت الله پورقاز، سعید آقایی، مهدی کیانی، محمد کریمی(35- رسول نویدکیا)، امید نورافکن، محمدرضا حسینی(76- رضا میرزایی)، سجاد شهباززاده و کی روش استنلی (60- علی قربانی)
 
ترکیب تراکتور:
رشید مظاهری، محمدرضا خانزاده، ایمان سلیمی (68- میمبلا)، میثم تیموری، مهدی تیکدری، رضا اسدی، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی، ساسان انصاری، مازولا (68- اشکان دژاگه) و محمدرضا آزادی (81- کوین فورچونه)
 
شرح بازی:
تراکتورسازی در این دیدار تلاش کرد تا نوار شکست های خود را پاره کند. این تیم با حرکات هافبک های خلاق خود بارها از راه دور شوتزنی کرد اما یا ضربات دقت کافی نداشت یا نیازمند با واکنش های خوب خود سدی محکم جلوی آنها بود.

از سوی دیگر شاگردان قلعه نویی که نمی خواستند به راحتی امتیاز خانگی از دست بدهند، با تمرکز بالا و سانترهای پشت مدافعان به دروازه ی حریف یورش بردند. تا دقایق آخر مدافعان و دروازه بان تراکتور در دفع سانترهای بلند میزبان دوام آوردند اما دقیقه (44) سپاهان روی یک ضربه ی آزاد به گل رسید. سانتر محمدرضا حسینی با ضربه ی سر سجاد شهباززاده به گل اول بازی تبدیل شد تا نیمه ی اول با برتری سپاهان تمام شود.
 
در نیمه ی دوم تراکتوری ها که برای جبران آمده بودند، حملاتی را روی دروازه سپاهان ترتیب دادند اما نیازمند و مدافعان میزبان آنها را ناکام گذاشتند. این بار بازهم زردپوشان میزبان موفق شدند از روی هوا به گل برسند. ارسال زیبای سعید آقایی دقیقه (51) با ضربه سر زیباتر کی روش استنلی وارد دروازه ی رشید مظاهری شد و صدرنشین با 2 گل پیش افتاد.
 
دنیزلی برای فرار از شکست، تعویض های خود را انجام داد اما فایده ای نداشت و در نهایت تراکتور سومین شکست پیاپی(صنعت نفت آبادان، استقلال و سپاهان) خود را متحمل شد تا با 17 امتیاز جایگاه سومی خود را از دست بدهد.
 
سپاهانی ها هم با این پیروزی شیرین 22 امتیازی شدند و به تنهایی بر صدر ایستادند.
 
نتایج و برنامه کامل هفته دهم لیگ برتر فوتبال:
دوشنبه:
فولادخوزستان صفر............پرسپولیس یک
 
سه شنبه:
استقلال5........................صنعت نفت آبادان صفر
 
سپاهان 2........................تراکتور صفر
 
پنج شنبه:
پیکان ............................سایپا، ساعت 15:30
 
جمعه:
ماشین سازی تبریز.............ذوب آهن، ساعت 15:30
 
شهرخودرو......................پارس جنوبی جم، ساعت 16
 
نفت مسجد سلیمان..............نساجی مازندارن، ساعت 16:45
 
شاهین بوشهر..................گل گهر سیرجان، ساعت 17:45


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.