آیا پنهان کردن فالوور های اینستاگرام از دید دیگران ممکن است؟

این روزها اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در میان افراد شناخته شده است. اینستاگرام گزینه ای دارد که به وسیله آن میتوانیم فالوور های اینستاگرام خود را از دید دیگران پنهان کنیم.با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری در این باره ارائه دهیم.
چهارشنبه، 15 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا پنهان کردن فالوور های اینستاگرام از دید دیگران ممکن است؟

چگونه فالوورهای خود را از دیگران مخفی کنیم؟

این موضوع برای همه کاربران اینستاگرام فعال است مگر اینکه فرد مورد نظر شما، از روش پنهان کردن پروفایل خود در اینستاگرام استفاده کرده باشد.

این ویژگی در اینستاگرام همان طور که گفتیم برای رعایت حریم خصوصی کاربران از سوی تولید کننده اپلیکشین گذاشته شده است و اینطور که مشخص است، از استقبال خوبی هم برخوردار شده است. اکنون به سراغ روش های پنهان کردن یا مخفی ساختن در اینستاگرام می رویم.

پیش از هر چیز بهتر است درباره نحوه ساخت اکانت در اینستاگرام باید اطلاعاتی داشته باشید! اینکه اکانت شما پابلیک باشد یا خصوصی مهم است.
 

ایجاد اکانت در اینستاگرام

در زمان استفاده از روش های پنهان کردن فالوور های اینستاگرام اکانت اهمیت فراوانی دارد.

اکانت در اینستاگرام همان پروفایل شما است. شما می توانید چندین راه برای ساخت اکانت در اینستاگرام را دنبال کنید.

باید توجه داشته باشید که هویت اکانت شما مشخص می کند که چگونه در اینستاگرام می خواهید فعالیت کنید.

به این معنا که اگر بخواهید در فعالیت های تجاری و بیزنس یا بازاریابی در اینستاگرام باشید، باید حتما از اکانت عمومی استفاده کنید و در غیر این صورت باید اکانت خصوصی داشته باشید.
 
اکانت عمومی (Public) و خصوصی (Private) چیست و چگونه باید اکانت خود را عمومی یا خصوصی کنیم؟
برای داشتن یک پیج با امکان پنهان کردن فالوور های اینستاگرام نیاز است که ابتدا اکانت شما خصوصی باشد.
 
نکته اول
در اینستاگرام ، پس از اینکه یک اکانت ساختید، به طور پیش فرض این اکانت در حالت عمومی یا Public قرار دارد.

عمومی بودن اکانت اینستاگرام به این معناست که هر کاربر دیگری قادر به مشاهده پست‌ های شما بوده و می‌ تواند آنها را لایک کرده یا در زیر پست‌ هایتان کامنت ثبت کند. یعنی دیگر نمی توانید از روش های پنهان کردن فالوور های اینستاگرام استفاده کنید.

اما اینستاگرام این ویژگی را دارد که شما اقدام به ساخت اکانت خصوصی یا Private کنید.

با این خصوصی کردن اکانت خود یا همان Private شدن اکانت، بعد از آن دیگر تمامی کاربران اینستاگرام نمی توانند پست های شما را ببینید و تنها افرادی این امکان را دارند که در لیست فالوورهای شما باشند.

یک ویژگی دیگر Private اکانت این است که برای اضافه شدن شما به لیست فالورهای دیگران نیاز است که به شما درخواست دوستی بدهند و شما بعد از تایید آنها در لیست فالوروهای درخواست کننده قرار می گیرید.

در این صورت است که می توانند پست های شما را بخوانند و برای پست های شما لایک یا کامنت بگذارند.
 
چطور اکانت خود را در اینستاگرام خصوصی کنیم؟
به بخش پروفایل اکانت خود بروید.

آیکونه شبیه به خورشید را در صفحه لمس کنید.

گزینه Private Account را فعال نمایید.

خصوصی کردن اکانت در اینستاگرام برای محدود کردن دسترسی کاربران دیگر

برای خصوصی کردن اکانت اینستاگرام در گوشی های اندروید این مراحل را دنبال کنید

به بخش پروفایل اکانت خود مراجعه کنید.

آیکون سه نقطه موجود را لمس کنید.

گزینه Private Account را فعال نمایید.

به همین آسانی از این پس اکانت شما خصوصی است و افراد تایید شده از سوی شما می توانند پست ها و مطالب شما را بخوانند.

در این صورت شما یکی از راههای پنهان کردن فالوور های اینستاگرام را دنبال کرده اید.

در نسخه های جدید و آپدیت شده اینستاگرام این ویژگی قرار دارد که شما می توانید پروفایل خود را پنهان کنید.

تفاوتی ندارد پروفایل شما عمومی باشید یا خصوصی. می توانید با مخفی کردن پروفایل خود از لیست پیشنهادی به کاربران دیگر حریم خصوصی در اینستاگرام خود را به آسانی حفظ کنید.
 
پنهان کردن پروفایل در اینستاگرام
وارد پیج خود شوید و با لمس دکمه آدمک به پروفایل خود بروید.

برای اینکه پروفایلتان در لیست پیشنهادی سایر کاربران اینستاگرام قرار نگیرد کافیست در انتهای صفحه تیک گزینه ی Similar Account Suggestions را بردارید.

برای اینکه پروفایلتان در لیست پیشنهادی سایر کاربران اینستاگرام قرار نگیرد کافیست آن را پنهان کنید.

برای پنهان کردن فالوور های اینستاگرام یکی از بهترین گزینه ها همین است که شما پروفایل خود را مخفی کنید.

در این صورت است که دیگر نگران دیده شدن پروفایل ، استوری، فالوورها و همین طور کامنت های خود نیستید و دیگران نمی توانند به محتوای پیج شما دسترسی داشته باشند.
 
مخفی کردن تبلیغات
اینستاگرام تلاش می کند تا برای کاربران تبلیغاتی را نمایش دهد که با سلیقه آنها هماهنگ باشد و از این طریق به افراد پیشنهاد می دهد تا لیست فالوورهای خود را افزایش دهند.

یعنی شما وقتی وارد یک تبلیغات خاص از سوی کمپانی می شوید و لیست افرادی را می بینید که آن تبلیغ را مشاهده و احتمالا لایک کرده اند، شاید علاقه مند شوید تا با آنها در مورد آن کالا صحبت کنید.

این مکالمه شما می تواند در همان پیج به صورت کامنت باشد و یا اینکه در دایرکت با هم گفتگویی داشته باشید. تفاوتی ندارد.
 
پنهان کردن تبلیغات در اینستاگرام
اگر احساس کردید تبلیغاتی که اینستاگرام در معرض دید شما قرار می‌ دهد را نمی‌ پسندید می‌ توانید آرام آرام به الگوریتم اینستاگرام سلیقه‌ های خود را برای نمایش تبلیغات آموزش دهید.

این کار باعث می‌ شود اینستاگرام از تبلیغاتی که نمی‌ خواهید مشاهده کنید باخبر شده و این گونه تبلیغات را در آینده در معرض دید شما قرار ندهد.

برای مخفی کردن تبلیغات در اینستاگرام، بر روی آیکون سه نقطه که در قسمت بالای پست با عنوان Sponsored قرار گرفته‌ است ضرب انگشت نموده و گزینه Hide This را انتخاب کنید.

خبرخوب اینکه؛ این گزینه برای ایران غیرفعال است پس اگر شما از ای پی های داخلی متصل می شوید، و به اینستاگرام خود دسترسی دارید، باید توجه داشته باشید که در ایران این گزینه غیرفعال است.

برای مشاهده پست‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید می‌توانید به پروفایل خود وارد شده و آیکون Person را که در پایین قسمت توضیحات پروفایل وجود دارد را انتخاب کنید.
 
مخفی کردن عکس‌ هایی که در آنها تگ شده‌ اید
یکی دیگر از روش های جایگزین برای پنهان کردن فالوور های اینستاگرام ، این است که تگ های خود را مخفی کنید.

زمانی که فردی شما را در یک ویدئو یا عکس تگ می‌ کند، این عکس به صورت خودکار به پروفایل شما در قسمت photos of you اضافه خواهد شد.

برای مشاهده پست‌ هایی که در آنها تگ شده‌ اید می‌ توانید به پروفایل خود وارد شده و آیکون Person را که در پایین قسمت توضیحات پروفایل وجود دارد را انتخاب کنید.

Hide the photos you tagged in به شما امکان می دهد تا پست هایی در آن تگ شده اید را مخفی کنید.

سپس برای مخفی کردن پست‌ هایی که در آنها از سوی سایر کاربران تگ شده‌ اید

بر روی سه‌ نقطه‌ای که در بالا و سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.

گزینه Hide Photos را انتخاب کنید.

در این قسمت پست‌هایی را که تمایل دارید از پروفایل خود حذف کنید انتخاب کرده و در نهایت بر روی گزینه Hide Photos که در پایین صفحه‌ قرار دارد کلیک کنید.

در نهایت نیز قسمت Hide From Profile را انتخاب کنید.

اگر اکانت شما خصوصی باشد تنها افرادی می توانند پست های شما را بخوانند که در لیست فالوورهای شما باشند.
 
چه کسانی می‌ توانند پست‌ های اینستاگرام شما را لایک کرده یا زیر آنها کامنت ثبت کنند؟
همانطور که پیش از این گفتیم، اگر اکانت شما خصوصی باشد تنها افرادی قادر به مشاهده پست‌ ها و ثبت نظر در آنها خواهند بود که در لیست فالوورهای شما وجود داشته باشند.

در سمت مقابل اگر اکانت شما عمومی باشد، هر کاربری قادر به مشاهده پست‌های شما، لایک و ثبت کامنت در زیر آنها خواهد بود.
 
اگر اکانت اینستاگرام خود را خصوصی کنیم، هشتگ‌ های تعیین شده برای پست‌ هایمان چگونه دیده می شوند؟
وقتی شما برای یک پست هشتگ تعریف می کنید، در واقع از کلمه کلیدی معینی برای آن استفاده کرده اید و این بدان معناست که اگر آن کلمه کلیدی که شما تعیین کردید یا به اصطلاح هشتگ گذاری کرده اید را یک کاربر سرچ کند، به پست شما دسترسی پیدا می کند. این در حالی است که پروفایل اینستاگرام شما عمومی باشد.

توجه کنید دوستان. اگر می خواهید دیگران شما را از راه هشتگ گذاری پیدا کنند، باید صفحه اینستاگرام خود را از حالت خصوصی به عمومی برگردانید. در این حالت دیگر نمی توانید راههای پنهان کردن فالوور های اینستاگرام را داشته باشید.

اگر اکانت اینستاگرام خود را خصوصی یا Private کنید دیگر افراد ناشناس حتی پس از جستجوی هشتگ‌ های مرتبط با پست‌ های شما هم قادر به مشاهده پست‌ هایتان نمی‌ شوند.

تنها کاربرانی که در لیست فالوورهای شما وجود داشته باشند پس از جستجوی هشتگ مرتبط با پست‌هایتان قادر به مشاهده پست‌ های مرتبط شما می‌ شوند.

پس اگر به دنبال اهداف بیزنس و تجارت هستید ، بدون شک به یک صفحه اینستاگرام به صورت عمومی نیاز دارید و البته هشتگ گذاری درست که کاربران دیگر بتوانند در سرچ خود شما را پیدا کنند.
 
سیاست اینستاگرام برای پنهان کردن فالوور های اینستاگرام
باید بدانید که اینستاگرام هدف اصلی اش افزایش کاربران است و برای دستیابی به همین سیاست، بیشترین تلاش می کند که کاربران با هم تعامل داشته باشند.

یعنی بتوانند به یکدیگر پیام بدهند. ویدئو و عکس بفرستند. یکدیگر را در رویدادهای مهم زندگی خود ، به صورت اشتراکی آگاه سازند.

پس به طور مشخص تا اکنون ؛ گزینه پنهان کردن فالوور های اینستاگرام از سوی کمپانی تولید کننده اپلیکیشن ارائه نشده است و شما می توانید راههای دیگری را برای این منظور تجربه کنید.
 
منبع: سایت نظارت بر خانواده


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما