آشنایی با هواوی نوا4

گوشی هواوی نوا 4 یکی از جدیدترین محصولات چینی ها می باشد که مجهز به صفحه نمایش روزنه دار می باشد. در این مقاله مشخصات این گوشی را به طور کامل بررسی میکنیم.
جمعه، 17 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با هواوی نوا4

ویژگی های هواوی نوا 4

با اینکه هواوی اعلام کرده بود که Nova 4 به عنوان اولین گوشی با صفحه نمایش حفره ای خواهد بود اما سامسونگ با معرفی گلکسی A8s در هفته پیش که از صفحه نمایش حفره ای بهره می برد، توانست این عنوان را به نام خود ثبت کند و دست هواوی را از آن کوتاه کند.

صفحه نمایش حفره ای یا پانچ شده به صفحه نمایش هایی اطلاق می شود که هیچگونه شکاف یا بریدگی برای قرارگیری اسپیکر، فلش، حسگر نور و دوربین سلفی ندارند تقریبا تمامی قسمت جلوی گوشی را پر کرده اند.

به این ترتیب تنها برای قرارگیری دوربین سلفی در قسمت جلوی گوشی، یک قسمت دایره ای در نظر گرفته شده است که آن هم در زیر صفحه نمایش تعبیه شده و به صورت برآمده نخواهد بود.

این قابلیت باعث می شود تا بیشترین نسبت ابعاد گوشی به ابعاد صفحه نمایش بدست آید و به این ترتیب هیچ قسمتی از صفحه نمایش بجز قسمت دوربین، بدون نمایش تصویر و سیاه رنگ باقی نماند.

با اینکه سامسونگ گلکسی A8s یک هفته زودتر نسبت به هواوی نوا 4 معرفی شد، اما دوربین هواوی نوا 4 نسبت به سامسونگ کوچکتر بوده و نسبت صفحه نمایش به ابعاد بیشتری را به گوشی داده است. این دوربین قادر است تصاویری را با کیفیت 25 مگاپیکسل ثبت کند.

در قسمت پشتی نیز هواوی نوا 4 از یک دوربین سه گانه بهره می برد که توانایی ثبت تصاویری با کیفیت 48 مگاپیسل را به کاربر می دهد که بسیار شگفت انگیز بوده و می تواند تصاویر شگفت انگیزی را ثبت کند. البته برای اثبات این ادعا باید منتظر نتیج تست های DxOMark باشیم که همواره لیستی از بهترین دوربین های گوشی ارائه می دهد.
 

صفحه نمایش حفره ای در هواوی نوا 4

از قسمت دوربین که بگذریم، هواوی نوا 4 از یک پردازنده Kirin 970 بهره می برد که در هواوی P20 پرو قبلا شاهد آن بوده ایم.

صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن 2310×1080 کیفیت واقعا خوبی را به تصاویر می بخشد. استفاده از رم 8 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 128 گیگابایتی از جمله دیگر قابلیت های هواوی Nova 4 می باشد.

سنسور اثر انگشت این گوشی در قسمت پشت و وسط گوشی تعبیه شده است. باتری این گوشی نیز از نوع لیتیوم یون 3750 میلی آمپری است که با یک شارژر از نوع فست شارژ 18 واتی قابلیت شارژ شدن را دارد.
 

قیمت و تاریخ عرضه

هواوی قیمت پرچم دار جدید خود را با مشخصات بالا حدود 490 دلار قیمت گذاری کرده است که قیمتی فوق العاده و به صرفه برای گوشی با مشخصات ذکر شده محسوب می شود.

اما یک نمونه ارزان تر نیز ارائه خواهد داد که با قیمتی حدود 450 دلار به فروش می رسد. در این مدل دوربین های 48 مگاپیکسلی جای خود را به دوربین های 20 مگاپیکسلی داده اند.

بنظر می رسد پس از این که هواوی نوا 4 در چین عرضه شود، راه خود را به بازار اروپا و آسیا غربی نیز باز خواهد کرد و طبق نظر کارشناسان، این گوشی می تواند در اوایل ماه ژانویه سال 2019 در دسترس همگان قرار گیرد.
 

مشخصات فنی گوشی هواوی نوا 4

ابعاد157×75.1×7.8  میلی متر

وزن172 گرم

صفحه نمایش6.4 اینچی از نوع IPS LCD

تراکم پیکسلی398 ppi با رزولوشن 1080×2310

پردازندهKirin 970

حافظه داخلی128 گیگابایت

حافظه رم8 گیگابایت

دوربین اصلی سه گانه 2+16+48 مگاپیکسل

فیلمبرداری2160p با 30 فریم بر ثانیه

دوربین سلفی25 مگاپیکسل

سیستم عامل اندروید 9

باتریلیتیوم یون 3750 میلی آمپر ساعت

فناوری های ارتباطیWiFi 802.11, Bluetooth 4.2, GPS, USB-C

سایر ویژگی ها ازجمله دارای حسگر اثر انگشت، پشتیبانی از کارت حافظه، دو سیم کارت، شارژ سریع.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما