بایسته های ارتباط جنسی با همسر (بخش اول)

ارتباط جنسی، یکی از لذت آورترین ارتباطاتی است که میان زن و شوهر پدید می آید. کارکردهای ارتباط جنسی همسران فراتر از این است که در قالب نوشتار درآید. در این نوشتار به بایسته های ارتباط جنسی با همسر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
شنبه، 18 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد حسین افشاری
موارد بیشتر برای شما
بایسته های ارتباط جنسی با همسر (بخش اول)
در متون دینی گزاره های بسیاری را می توان یافت که بر ارزش روابط جنسی میان همسران اشاره دارد.
 

مقدمه

آمیزش جنسی یا ارتباطی جنسی با همسر، یکی از ارتباطات مهم میان زن و شوهر است که دارای کارکردهای جسمی و روانی بسیاری است. این کارکردها به گونه ایست که می تواند زمینه ساز رضایت زناشویی و رضایت از زندگی باشد. از همین روی زن و شوهری که از ارتباط جنسی با دیگری لذت نمی برد، نمی تواند طعم رضایت زناشویی را درک کرده و در نهایت رضایت از زندگی را در او به سطح بسیار پائینی تنزل خواهد داد.
 

اهمیت روابط جنسی در متون دینی

در متون دینی گزاره های بسیاری را می توان یافت که بر ارزش روابط جنسی میان همسران اشاره دارد. در روایتی نقل شده است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) به ابوذر فرمودند که با همسر خویش نزدیکی کن تا پاداش بگیری. ابوذر با تعجب پرسید: ای پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله)! برای نزدیکی کردن با آنها ماجور هستیم؟ پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: همان گونه که اگر حرام مرتکب شوی، گناهکار هستی، هر گاه با حلال درآمیزی، پاداش می گیری».[1]
 
در روایات دیگر از آن به عنوان منبع لذت جویی[2] انسان هم در دنیا و هم در آخرت نام برده شده است.[3]
 
این دست از روایات بخشی از احادیثی است که در کتاب های حدیثی آمده است که نشان از اهمیت رابطه جنسی میان همسران دارد که لازم است این روایات به درستی فهمیده شود و به توصیه های عملی که در آن ها آمده است، خود را ملزم داشت.
 

بایسته های ارتباط جنسی با همسر

در ارتباط جنسی باید به برخی از نکات بسیار مهم توجه داشت، تا بتوان یک رابطه جنسی مطلوب را با همسر، تجربه کرد. عدم توجه به این بایستگی های ارتباطی می تواند زمینه ساز نفرت هر دو شریک جنسی و یا آسیب رسیدن به دیگری باشد. برخی از این باسته ها را با هم مرور می کنیم:
 
1.برای ارتباط جنسی خود یک زمان مشخصی را در روز مشخص کنید.
سعی کنید قبل از فرا رسیدن زمان آن با همسر خود شوخی هایی را داشته باشید و به ایما و اشاره این امر را برسانید که دوست دارید امروز و یا امشب با هم رابطه جنسی داشته باشید. (این سخن ما به این معنا نیست که در هفته روزهای مشخصی را بدین امر اختصاص بدهید که این هم بد نیست ولی سعی کنید توجه به نیازهای فی البداهه همسر خود هم داشته باشید.)
 
2.حتما قبل از ورود به رابطه جنسی، به بهداشت خود توجه کنید.
شاید تصورتان این است که منظورمان بهداشت جسمی است. بهداشت جسمی بخشی از سفارش ما به شماست و همه آن نیست، چرا که شما بر اساس تجربه ای که تا به حال با همسر خود داشته اید به این امر توجه داشتید که بهداشت و نظافت اندام خود به خصوص نظافت اندام تناسلی یک امر اجتناب ناپذیر است.
 
ما می خواهیم یک چیز دیگری را به شما بگوییم و آن توجه به بهداشت روان خودتان است. زن و شوهری که با استرس و یا اضطراب و یا ذهن مشغولی نسبت به روز گذشته خود و یا فردای خود وارد رابطه جنسی شوند، نمی توانند از روابط جنسی میان خود و همسر خود لذت کافی را ببرند. مردی که با استرس وارد رابطه جنسی شود، نمی تواند همسر خود را برای یک رابطه جنسی مطلوب آماده کند و نیز زنی که هنوز ذهنش به کارهای روز گذشته و یا فردایش هست، توجهی به نیازهای همسرش در حین ارتباط جنسی ندارد و سعی می کند هر چقدر شده زودتر از این رابطه خارج شود.

پس لازم است زوجین قبل از ورود به رابطه جنسی، همه دغدغه ها و ذهن مشغولیت های خود را رها کنند و سعی کنند یک رابطه خوب را با همسر خود داشته باشند.
 
یک رابطه جنسی خوب، به تنهایی می تواند بسیاری از اضطراب ها و استرس های کاذب شما را کاهش دهد.

شاید بیان این نکته خالی از فایده نباشد که برای رابطه جنسی خود سعی کنید یک مکان بدون تنش را مهیا کنید. گاه خود محیطی که در آن هستید، ممکن است تنش زا باشد و ذهن شما را متوجه مسائل دیگری کند. در ادامه به مکانی که باید ارتباط جنسی در آن برقرار شود، اشاره خواهیم کرد ولی شما فعلا این نکته نقد را داشته باشید که برخی از مکان ها می تواند زمینه ساز استرس و اضطراب های کاذب باشد.
 
سعی کنید قبل از ورود به اتاق خواب خود، برای اینکه یک رابطه جنسی خوبی را با همسر خود تجربه کنید، تمام این تفکرات و ذهن مشغولی ها را دم درب اتاقبگذارید و دست در دست همسر خود وارد اتاق خواب شوید و از یک رابطه جنسی مطلوب لذت ببرید.
 
تجربه لذت جنسی مطلوب، ساختنی است و باید آن را با همسر خود به طور شراکتی بسازید.

پی نوشت:
[1] . یُرْوَى عَنِ اَلنَّبِیِّ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ) أَنَّ أَبَا ذَرٍّ رَحِمَهُ اَللَّهُ سَأَلَهُ عَنْ هَذَا فَقَالَ اِئْتِ أَهْلَکَ تُؤْجَرْ فَقَالَ یَا رَسُولَ اَللَّهِ آتِیهِمْ وَ أُوجَرُ فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ) کَمَا أَنَّکَ إِذَا أَتَیْتَ اَلْحَرَامَ أُزِرْتَ فَکَذَلِکَ إِذَا أَتَیْتَ اَلْحَلاَلَ أُوجِرْتَ. (الکافی، ج 5، صفحه 495)
[2] . مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ سَلَمَةَ بْنِ اَلْخَطَّابِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ حَسَّانَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا قَالَ: سَأَلَنَا أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ أَیُّ اَلْأَشْیَاءِ أَلَذُّ قَالَ فَقُلْنَا غَیْرَ شَیْءٍ فَقَالَ هُوَ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ أَلَذُّ اَلْأَشْیَاءِ مُبَاضَعَةُ اَلنِّسَاءِ .( الکافی، ج 5، صفحه 321)
[3] . قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ : مَا تَلَذَّذَ اَلنَّاسُ فِی اَلدُّنْیَا وَ اَلْآخِرَةِ بِلَذَّةٍ أَکْثَرَ لَهُمْ مِنْ لَذَّةِ اَلنِّسَاءِ. (همان) 


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.