نحوه عوض کردن رمز وای فای

WiFi مخفف کلمات Wireless Fidelity می باشد و در حقیقت یک شبکه بی سیم است که مانند امواج رادیو و تلویزیون و سیستم های تلفن همراه از امواج رادیویی استفاده می کند.
يکشنبه، 19 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نحوه عوض کردن رمز وای فای

تغییر رمز وای فای

گذاشتن پسورد برای مودم های وای فای به ما این اطمینان را می دهد که افراد غیر مجاز نتوانند به راحتی به شبکه ما متصل شده و از ترافیک اینترنت ما استفاده کرده و یا به داده های موجود در شبکه دسترسی پیدا کنند.

اگر برای این شبکه بیسیم، هیچ لایه حفاظتی و امنیتی را در نظر نگیریم، صرفا هر دستگاهی که در محدوده آنتن دهی مودم قرار بگیرد و از اتصال وای فای پشتیبانی کند، می تواند به شبکه متصل شده و از امکانات شبکه همچون اتصال اینترنت استفاده کند.

با توجه به اینکه گاهی اوقات ما ناگزیر هستیم تا پسورد وای فای خود را در اختیار دیگران قرار دهیم، پس از مدتی برای جلوگیری از دسترسی غیر مجاز مجبور می شویم تا پسورد مودم خود را تغییر دهیم. علاوه بر این اگر مشکوک به این هستید که مودم وای فای شما هک شده است و پسورد آن شکسته شده است، عمل تغییر رمز وای فای می تواند از به خطر افتادن اطلاعات شما جلوگیری کند.

تغییر رمز در اکثر مودم های وای فای یک رویه مشخص دارد اما از آنجا که منوی تنظیمات هر مودم با مودم دیگر متفاوت است، ممکن است تغییراتی را بین نحوه انجام مراحل در مدل های مختلف مودم ببینیم. با این حال اگر کمی آشنایی با کامپیوتر داشته باشید با استفاده از همین آموزش ها نیز می توانید به سادگی، رمز وای فای مودم خود را تغییر دهید.
 

ورود به تنظیمات مودم

تقریبا در 80 درصد مودم های بی سیم از طریق آدرس 192.168.1.1 می توان به صفحه تنظیماتشان وارد شد.

مدل های مختلف ممکن است آدرس های متفاوتی را داشته باشند. به عنوان مثال یک نمونه دیگر از مودم ها با آدرس 192.168.2.1 اجازه دسترسی به تنظیماتشان را می دهند.

برای اینکه بدانید آدرس دسترسی به تنظیمات مودمتان چیست، بهتر است از طریق دفترچه راهنمای مودم و یا جستجوی مدل آن در اینترنت، این آدرس را پیدا کنید.

پس از یافتن آدرس ورود به تنظیمات مودم، باید ابتدا از طریق کابل شبکه و یا اتصال وای فای، به مودم متصل شده و سپس به ترتیب زیر عمل می کنیم.

در قسمت آدرس بار مرورگر خود، آدرس ورود به تنظیمات مودم را که معمولا 192.168.1.1 می باشد را وارد کرده و کلید اینتر را بفشارید.

اگر آدرس به درستی وارد شده باشد، یک پنجره پاپ آپ نمایش داده خواهد شد که از شما یک نام کاربری و یک پسورد برای ورود به تنظیمات اصلی مودم را درخواست می کند.

اگر اولین بار است که به تنظیمات مودم وارد می شوید، معمولا اگر هم در قسمت نام کاربری و هم در قسمت پسورد، عبارت admin را تایپ کنید می توانید به تنظیمات مودم وارد شوید.

اگر پسورد ورود به تنظیمات مودم را خودتان تغییر داده اید، پس در قسمت نام کاربری عبارت admin و در قسمت پسورد، رمز عبور تنظیمات مودم را وارد کنید.

اگر این رمز را فراموش کرده اید ولی همچنان مصر به تغییر رمز وای فای خود هستید، می توانید با استفاده از کلید ریست در پشت مودم، مودم را ریست کنید تا همه چیز آن به حالت اولیه برگردد و رمز ورود به تنظیمات آن به admin تغییر پیدا کند. (دقت داشته باشید که در صورت ریست کردن مودم، تنظیمات مربوط به اتصال اینترنت ISP نیز پاک شده و باید دوباره آن ها را وارد کنید.)
 

مراحل تغییر رمز وای فای

پس از اینکه توانستید به تنظیمات مودم خود وارد شوید، حال برای تغییر رمز وای فای مودم خود به ترتیب زیر عمل می کنیم.

به بخش Wireless در تنظیمات مراجعه کنید. این بخش را می توانید از طریق منوی بالای صفحه یا منوی کناری صفحه مشاهده کنید. ممکن است در تنظیمات مودم شما، بخش وایرلس خودش زیر مجموعه بخش دیگری باشد که با کمی جستجو خواهید توانست آن را بیابید.

پس از وارد شدن به این بخش، به قسمت Wireless Security یا Security مراجعه کنید تا بتوانید تنظیمات امنیتی وای فای خود را تغییر دهید. ممکن است این بخش به صورت یک زیر منوی جداگانه باشد و یا در همان صفحه قابل رویت باشد.

پس از انتخاب نوع رمزنگاری که معمولا روی WPA2/WPA تنظیم می شود، در قسمت Password یا Passphrase رمز عبور قبلی را تغییر داده و یک رمز عبور جدید را وارد کنید.

در قسمت Network Name یا SSID نیز می توانید نام شبکه وای فای خود را تغییر دهید. پس از انجام تغییرات مد نظر خود، روی گزینه Save کلیک کنید تا وای فای ری استارت شده و رمز عبور جدید جایگزین رمز عبور پیشین شود.

تقریبا شیوه تغییر رمز وای فای در تمامی مودم های مختلف، به همین صورت می باشد.

پس از این که موفق به تغییر رمز وای فای خود شدید، تمام دستگاه هایی که پیش از این از طریق وای فای به مودم شما متصل می شدند، از شبکه خارج شده و برای اتصال مجدد نیاز دارند تا رمز عبور جدید را وارد کنند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.