راهکارهایی برای افزایش امنیت ارز دیجیتال

با پیشرفت تکنولوژی و ورود ارز های دیجیتال به زندگی روزمره، تمایل مردم به استفاده از این رمزارزهای افزایش یافته است. در این میان نگهداری و امنیت کیف پول ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.در این مقاله به بررسی بالا بردن امنیت در کیف پول ارز دیجیتال می پردازیم.
دوشنبه، 20 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهایی برای افزایش امنیت ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال یا الکترونیک به مجموعه ای از ارزها اطلاق می شود که ماهیت فیزیکی نداشته و تنها در کیف پول یا حساب های مخصوص به خود نگهداری می شوند. این ارزها توسط بانک مرکزی کشورهای مختلف چاپ نمی شوند و ممکن است برخی کشور ها از آن ها پشتیبانی کرده و برخی دیگر پشتیبانی نکنند.

در واقع ارزهای دیجیتال، نوعی دارایی دیجیتال محسوب می شوند که می توان با استفاده از آن ها معاملاتی را انجام داد.

به این ترتیب ارزهای رمزپایه نیز در زمره ارزهای دیجیتال و الکترونیک محسوب می شوند که افراد می توانند اقدام به خرید آن ها کرده و دارایی خود را به این شیوه نگهداری کنند.

شما می توانید با استفاده از این ارزها، از فروشگاه های مجازی که از قادر به پشتیبانی از ارزهای مختلف هستند، خرید کرده و یا در تبدیل این ارزها به یکدیگر مشارکت داشته باشید.

در حال حاضر مهمترین ارزهای دیجیتال را می توان ارزهایی همچون پرفکت مانی، وب مانی، پی پل، بیت کوین و اتریوم دانست که دو مورد آخر، جزو ارزهای رمزنگاری شده می باشند. بیت کوین را می توان پایه تمام معاملات ارزهای رمزپایه دانست که حجم معاملات وسیعی را در بازارهای ارز دیجیتال به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، ارزهایی همچون وب مانی و پرفکت مانی و پی پل، چون در اکثر کشورهای دنیا پشتیبانی می شوند و قابلیت بازگشت و پیگیری دارند، برای معاملات مختلفی در تجارت جهانی مورد استفاده قرار می گیرند و دردسر های انتقال پول از بانکی در یک کشور را به بانکی در کشور دیگر، کاهش می دهند.

آنچه در این میان از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است، تامین امنیت این دارایی های دیجیتال است. اگر کمی در این بازار فعالیت داشته باشید، حتما خبرهای زیادی را در رابطه با سرقت دارایی برخی از افراد شنیده اید که منجر به ورشکست شدن آن ها نیز شده است.

ما نیز اگر به امنیت دارایی دیجیتال خود بی اهمیت باشیم، بعید نیست که روزی دارایی خود را از دست داده و به سادگی خود را در معرض ورشکستگی ببینیم.

به همین جهت ما در ادامه چند راهکار مهم را برای تامین امنیت ارزهای دیجیتال شما پیشنهاد می کنیم که پیشنهاد می شود، حتما این راهکارها را مطالعه کرده و به کار ببندید.
 

امنیت ارزهای دیجیتال

همانطور که اشاره شد در معاملات مربوط به ارزهای الکترونیک همچون پی پل، پرفکت مانی و وب مانی، امکان بازگشت وجه و پیگیری وجود دارد که این موضوع سبب می شود تا ریسک این معاملات کمتر باشد. اما در معاملاتی که به واسطه ارزهای رمزنگاری شده، همچون بیت کوین و اتریوم انجام می شود، هیچگونه امکان ردیابی و پیگیری وجود ندارد و در صورتی که معامله موفقیت آمیز باشد، دیگر نمی توان آن را بازگشت داد.

این موضوع باعث می شود تا ریسک معاملات ارز های رمزنگاری شده زیاد باشد و امنیت ارزهای دیجیتال این چنینی کاهش پیدا کند و سازمان ها زیادی از پشتیبانی از آن ها خودداری کنند. پس تنها راهکاری که برای حفظ امنیت ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتالی وجود دارد، بکارگیری دستورالعمل های مهم امنیتی در رابطه با این ارزها از طرف خود کاربر می باشد.

ما در ادامه تعدادی از راهکارهای ویژه ای که با بکار گیری آن ها می توان تا حد بسیار زیادی امنیت ارزهای دیجیتال خود را افزایش داده و از دارایی خود محافظت نمود را لیست کرده ایم.

امیدواریم با بکارگیری این توصیه ها، هیچگاه مشکل سرقت و هک شدن دارایی خود را نداشته باشید و به این ترتیب بتوانید سود زیادی را به دست بیاورید.
 

راهکارهای افزایش امنیت ارزهای دیجیتال

از آنجا که این ارزها در کیف پول یا حساب مخصوص به خود نگهداری می شوند، سعی کنید از کیف پول های معتبر و دارای امنیت استفاده کنید. به عنوان مثال کیف پول هایی همچون بلاک چین و جکس از جمله کیف پول های معتبر ارز بیت کوین هستند.

هیچگاه و به هیچ دلیلی، کد وارد شدن به کیف پول خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید. این کد به منزله کلید ورود شما به حسابتان است و هرکس آن را داشته باشد، می تواند در هر زمانی که بخواهد، دارایی شما را به حساب دیگری منتقل کند.

اگر از کیف پول های نرم افزاری استفاده می کنید، سعی کنید دستگاهی که کیف پولتان در آن نصب شده است را ایمن نگاه دارید و از در اختیار دیگران قرار دادن آن خودداری کنید.

رمز عبور کیف پول ها، معمولا عبارتی متشکل از چندین کاراکتر مختلف هستند که در ذهن سپردن آن ها امری دشوار است. به همین دلیل باید آن ها را در مکان هایی ایمن نگهداری کنید. سعی کنید این رمز عبور را هیچ گاه گم نکنید و در مکانی نگهداری کنید که امکان سرقت یا پاک شدن آن نباشد.

رمز عبور کیف پول شما، تنها راه ورود به حساب دارایی هایتان است. اگر این رمز عبور را فراموش کنید و کد بکاپ را نیز در اختیار نداشته باشید، به هیچ وجه نخواهید توانست به کیف پول خود دسترسی داشته باشید.

معاملات ارزهای رمزپایه و تبدیلات آن ها، معمولا در صرافی های آنلاین انجام می شود. سعی کنید این کار را در صرافی هایی انجام دهید که از اعتبار و امنیت خوبی برخوردار باشند. از جمله این صرافی ها می توان به بایننس یا بیتمکس اشاره نمود.

اگر شما از کیف پول های آنلاین صرافی هایی همچون بایننس استفاده می کنید، نباید به هیچ وجه رمز ورود خود را به صرافی، در اختیار دیگران قرار دهید.

سعی کنید این رمز ورود را حتی از اینباکس ایمیل خود نیز پاک کنید تا در صورت هک شدن ایمیلتان، هکر نتواند به دارایی شما دسترسی پیدا کند.

در صورت استفاده از نرم افزار یا اپلیکیشن صرافی های آنلاین همچون بایننس، برای افزایش امنیت ارزهای دیجیتال پیشنهاد می شود تا دستگاهی که نرم افزار روی آن نصب شده است را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهید.

از آنجا که این اپلیکیشن ها رمز ورود شما را ذخیره می کنند، ممکن است فردی با در اختیار گرفتن دستگاه و وارد شدن به نرم افزار، موجودی کیف پول شما را به حساب دیگری انتقال دهد.

تنها از صرافی های مجاز و معتبر اقدام به خرید کنید. صرفا به سبب اینکه یک صرافی آنلاین درصد سود انتقال کمتری را درخواست می کند، به آن اطمینان نکنید و به حساب آن پول واریز نکنید.

گول وب سایت ها و افرادی را نخورید که ادعا می کنند می توانند دارایی شما را چند برابر کنند. این افراد و وب سایت ها معمولا در مراحل اول اقدام به افزایش دارایی شما کرده و پس از اعتماد سازی، کیف پول شما را به طور کامل تخلیه می کنند.

در وب سایت ها و مکان هایی که معتبر نیستند، سرمایه گذاری نکنید. برخی وب سایت ها با سرمایه گذاری مقداری ارز رمزپایه، پس از مدتی دو برابر آن را به شما باز می گردانند، اما تمامی این ساز و کار را با استفاده از سرمایه های دیگر افرادی که عضو شده اند انجام داده و هنگامی که تعداد متقاضیان از یک حدی فراتر رفت، ناگهان وب سایت خود را بسته و تمام دارایی های اعضا را نیز به سرقت می برند.


منبع: سایت مراقبت از خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.