چگونه دانلود خودکار در تلگرام را متوقف کنیم؟

شما می‌توانید تنظیمات تلگرام خود را به گونه‌ای بهینه سازی کنید که فایل هایی همچون عکس، فیلم، صدا و غیره به صورت اتوماتیک دانلود نشوند. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش نحوه غیر فعال کردن دانلود خودکار در تلگرام بپردازیم.
دوشنبه، 20 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه دانلود خودکار در تلگرام را متوقف کنیم؟

بستن دانلود خودکار در تلگرام

دانلود فایل های چند رسانه ای به طور پیش فرض در تلگرام به صورت اتوماتیک انجام می شود و هنگامی که شما وارد صفحه چت یا کانالی می شوید که در آن یک فایل تصویری یا صوتی آپلود شده است، به محض رسیدن به آن محتوا، تلگرام به صورت خودکار شروع به دانلود آن محتوا می کند تا در کوتاهترین زمان بتواند آن را به شما نمایش دهد.

این امر شاید سرعت نمایش داده ها را برای شما بیشتر کند، اما باعث می شود تا مقدار قابل توجهی از حجم اینترنت شما هدر برود.

در واقع شما هیچگاه نیازی به دانلود همه فایل های ارسال شده در تلگرام ندارید و ممکن است در طول روز شما تنها به دانلود چند درصد از این فایل ها نیاز داشته باشید.
بنابراین بسیاری از حجم اینترنتی که از این طریق مصرف می شود در واقع یک هزینه اضافه بوده و صرفه اقتصادی ندارد.

بستن دانلود خودکار در تلگرام راهکاری است که این اپلیکیشن برای کاربرانی که قصد دارند صرفه جویی بیشتری در مصرف دیتاهای خود داشته باشند ارائه کرده است. هنگامی که شما دانلود خودکار را تلگرام غیر فعال کنید، هر محتوا، اعم از تصویر، ویدیو یا صوت، تنها با فرمان شما دانلود خواهد شد و بدون اجازه شما چیزی دانلود نمی شود که منجر می شود تا در مصرف داده های اینترنت خود صرفه جویی زیادی داشته باشید.
 

مراحل جلوگیری از دانلود خودکار در تلگرام

برای بستن دانلود خودکار در تلگرام به ترتیب مراحل زیر پیش می رویم:

اپلیکیشن تلگرام را اجرا کرده و از طریق منوی همبرگری موجود در بالای صفحه به بخش تنظیمات یا Settings وارد شوید.

در منوی تنظیمات، گزینه Data & Storage را انتخاب کنید.

در بخش بعدی گزینه Auto-Download Media را غیر فعال کنید تا از دانلود خودکار تمامی محتواهای ارسالی در تلگرام جلوگیری شود.

نکته ای که در غیر فعال سازی دانلود های خودکار تلگرام باید به یاد داشته باشید این است که شما در این اپلیکیشن می توانید به صورت انتخابی نیز عمل کنید و تنها برخی از فایل ها را اجازه دانلود خودکار بدهید.

برای این امر می توانید گزینه Auto-Download Media را در بخش گفته شده، فعال کرده سپس از طریق انتخاب هر یک از گزینه های Picture, Voice messages, Video messages, Videos یا بقیه موارد و رفتن به تنظیمات مربوط به هر گزینه، با توجه به کسی که آن محتوا را برای شما ارسال کرده است، امکان دانلود خودکار را برای آن قرار دهید.

به عنوان مثال با فعال کردن گزینه دانلود خودکار و سپس انتخاب گزینه Pictures و پس از آن علامت زدن گزینه Contacts در بخش استفاده از داده های موبایل، تمامی تصاویری که مخاطبین شما برای تان به صورت خصوصی ارسال می کنند، به طور خودکار دانلود خواهد شد و بقیه تصاویری که در گروه ها یا کانال ها ارسال می شوند، بدون فرمان شما دانلود نخواهند شد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.