آشنایی با سایت های قانونی هک

بعنوان یک هکر قانونمند، هک کردن وب سایت ها و تولیدات دیگران بدون کسب اجازه از آنها کار غیر اخلاقی برایتان به شمار می آید.در این مقاله سایت های قانونی برای تمرین مهارت هک کردن را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 21 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با سایت های قانونی هک

هک کردن به صورت قانونی

همانطور که می دانید، انجام هر عملی که منجر به وارد آمدن خسارت به اشخاص حقیقی و حقوقی شود، به نوعی جرم محسوب می شود. خسارت در فضای مجازی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اگر بدون اجازه به یک سرویس یا وبسایت نفوذ کنید و یا حمله ای مثل حمله داس را برای آن ترتیب دهید، در حقیقت عمل شما یک امر غیر قانونی محسوب شده و شامل مجازات نیز می شود.

برای تست مهارت های خود در زمینه هک، شما تنها دو راهکار قانونی در اختیار دارید. اولین راهکار این است که به سرویس هایی که خودتان صاحبش هستید، حمله کنید. به عبارت ساده تر، خودتان یک سایت یا سرویس بسازید و سپس با استفاده از مهارت های خود، به آن حمله یا نفوذ کنید. دومین راهکار نیز این است که از سایت ها و سرویس هایی که از قبل برای تست نفوذ و تست مهارت هک ساخته شده اند، استفاده کنید.

از آنجا که علم هک و نفوذ به شبکه و وبسایت های مختلف در فضای مجازی می تواند در زمینه بالا بردن امنیت اینگونه سرویس ها مفید باشد، کارشناسان و سازمان هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، صفحات و سرویس هایی را در فضای مجازی ایجاد کرده اند تا افراد در آن ها بتوانند میزان مهارت خود را در این زمینه محک زده و اصطلاحا تمرین هک و نفوذ انجام دهند. ما در اینجا قصد داریم تعدادی از وبسایت ها و سرویس ها را برای تمرین هک معرفی نماییم.
 

معرفی سایت های تمرین هک

همانطور که اشاره شد، سایت های تمرین هک می توانند سرویس های مختلفی را در اختیار افراد قرار دهند. شما می توانید با مراجعه به این وب سایت ها و احتمالا ثبت نام در آن ها، از پلتفرم های مختلفی نظیر صفحات وب، سرویس های مبتنی بر وب، اپلیکیشن ها و سایر موارد استفاده کرده و به تست مهارت های خود در زمینه هک و امنیت بپردازید.

در ادامه لیست این سایت های تمرین هک به همراه پلتفرم هایی که به کاربر ارائه می دهند آورده شده است.
 
Hackthissite.org
این سایت تمرین هک دارای پلتفرمی رایگان بوده و می تواند دسته بندی های مختلفی را به کاربران از قبلی امکان تست هک و نفوذ به پایه وب سایت، اپلیکیشن، برنامه نویسی، جاوا اسکریپت، شبکه های تلفن و مخابرات و سایر موارد را ارائه می دهد.

علاوه بر این، شما در این سایت می توانید از مقالات علمی و بروز در زمینه هک و امنیت و اموزش های مختلف نیز بهره مند شوید. همچنین می توانید از فروم این سایت نیز برای بحث و تبادل نظر با سایر کاربران استفاده کنید.
 
hackthis.co.uk
این سایت نیز امکانات مختلفی را در زمینه تمرین هک و نفوذ به کاربران ارائه می دهد. علاوه بر تست نفوذ شما می توانید در این سایت از مقالات آموزشی مختلف نیز استفاده کنید و چالش های متعددی را از هک و نفوذ پشت سر بگذارید.

بیش از 50 چالش مختلف هک برای شما در این سایت تدارک دیده شده است که در صورت موفقیت در هر کدام از این چالش ها، شما می توانید برای خود امتیاز کسب کنید و نام خود را در زمره هکر های بزرگ و معروف قرار دهید.
 
google-gruyere.appspot.com
این سرویس نیز یکی دیگر از سرویس های تمرین هک و نفوذ می باشد که با استفاده از آن می توانید ضمن انجام تمرین های متعدد، از انواع آسیب پذیری های مختلف که تاکنون کشف شده اند آگاه شده و جلوی بسیاری از نفوذ ها را بگیرید.

در واقع این سایت به شما کمک می کند تا یک متخصص امنیت شوید و در رابطه با انواع روش های نفوذ به سیستم ها، اطلاعات کسب کرده و روش های جلوگیری از این نفوذ ها را نیز آموزش ببینید.
 
root-me.org
این سایت نیز می تواند به بالا بردن مهارت های هک شما کمک نماید. شما می توانید انواع روش های هک و نفوذ را در این وبسایت انجام داده و از بیش از 300 چالشی که در زمینه هک برای شما قرار داده شده است، استفاده کنید.

موفقیت در هر چالش شما را به چالش بعدی دعوت کرده و یک امتیاز مثبت نیز دریافت خواهید نمود. شما همچنین می توانید از بیش از 70 محیط شبیه سازی شده برای تمرین هک که در این سایت قرار داده شده است نیز استفاده کنید و مهارت های خود را بیشتر کنید.
 
Hack.me
این سرویس که از طرف شرکت امنیتی eLearnSecurity ارائه شده است به شما کمک می کند تا بتوانید هک قانونی انجام دهید.

شما در این سایت می توانید از آخرین آسیب پذیری های شناخته شده آگاه شده و راه های جلوگیری از آن ها را نیز بیاموزید.

این سایت مملو از کدهای آسیب پذیری و CMS های آنلاین است که صرفا برای هدف آموزش و تحقیق ارائه شده اند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.