آشنایی با وب مانی

وب مانی (webmoney) یک سیستم پرداخت الکترونیکی سریع است که امکان انجام تراکنش های مالی را در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون نیاز به حساب بانکی یا کارت اعتباری فراهم می کند. این تراکنش ها بسیار امن، غیرقابل بازگشت و غیرقابل شناسایی هستند.
چهارشنبه، 22 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با وب مانی

وب مانی چیست؟

وب مانی هم همچون سیستم پرداخت پرفکت مانی یکی از سرویس های پرداخت آنلاین معتبر می باشد که با استفاده از آن می توانید به صورت اینترنتی اقدام به خرید و فروش نمایید. این سیستم پرداخت اینترنتی دارای کیف پول های مخصوص به خود است که بر اساس نوع معامله ارزی، دسته بندی می شود. به عنوان نمونه، کیف پول Z-Purse وب مانی، مخصوص نگهداری واحد پولی دلار می باشد.

وب مانی در سال 1998 در مسکو پایه گذاری گردید و در اصل یک شرکت روسی محسوب می شود. این سیستم پرداختی بیش از سی و چند میلیون نفر، کاربر دارد و در اکثر نقاط دنیا و در فروشگاه های مختلف، پذیرفته می شود. در ایران نیز وب مانی از اعتبار خوبی برخوردار بوده و بسیاری از شرکت های مختلف، از این سیستم انلاین پرداخت پشتیبانی می کنند.

توجه داشته باشید که وب مانی، یک واحد پولی جداگانه نیست! بلکه روشی است برای خرید و فروش در اینترنت. به عبارت دیگر، اگر شما در ایران حضور داشته باشید و قصد خرید کالایی را در آلمان داشته باشید، باید پول خود را از طریق کارت بانکی معتبر در آلمان پرداخت کنید. اما چون حساب بانکی در آلمان ندارید، پس نمی توانید این کار را انجام دهید. اما در سیستم پرداخت وب مانی، بدون نیاز به داشتن حساب و کارت اعتباری کشور هدف، در صورت پشتیبانی فروشگاه مورد نظر، می توانید کالای خود را خریداری کنید.

به این ترتیب می توان گفت که سیستم پرداخت وب مانی در حقیقت یک روش واسطه برای خرید و فروش آنلاین در سراسر دنیاست که با استفاده از آن می توان بدون نیاز به باز کردن حساب های مختلف در بانک های کشورهای مختلف، از فروشگاه های اینترنتی متعدد خرید کنید.
 

آموزش کار با وب مانی

برای کار با وب مانی ابتدا نیاز است که یک حساب وب مانی افتتاح کنید. افتتاح حساب در اینجا تقریبا به همان معنی پر کردن فرم های کاغذی است، اما بدون نیاز به مراجعه به بانک و تنها از طریق اینترنت. پروسه افتتاح حساب بسیار ساده بوده و در عرض چند دقیقه قابل انجام است. پس از افتتاح حساب، باید نوع کیف پول خود را انتخاب کنید. انواع کیف پول وب مانی در ادامه معرفی شده است.

پس از انتخاب نوع کیف پول و تکمیل اطلاعات حساب، یک آدرس کیف پول به شما ارائه می شود که در حقیقت نوعی کد هش شده می باشد. این کد هش شده در حقیقت کیف پول شماست که هر شخصی می تواند به آن پول واریز کند اما فقط خودتان می توانید از آن برداشت کنید. پس با این حساب نباید چندان نگران آن باشید.

برای انجام اولین تراکنش خود، باید ابتدا کیف پول وب مانی خود را شارژ کنید. شارژ کردن کیف پول به این معنی است که مقداری پول به آن واریز کنید. برای این منظور می توانید از صرافی های آنلاین و سرویس های مختلف خدمات خریدن اینترنتی وب مانی که قادر به انجام این کار هستند استفاده کیند.

شما با مراجعه به یکی از این سرویس ها که در ایران نیز بسیار زیادند، می توانید به سادگی از حساب کارت بانکی خود به صورت ریال برداشت کرده و با توجه به قیمت روز دلار یا یورو، مستقیما به حساب کیف پول خود واریز کنید.

پس از شارژ مبلغ مورد نظر خود، حال کافی است به فروشگاهی که سیستم پرداخت آنلاین وب مانی پشتیبانی می کند، مراجعه کرده و سپس کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. برای خرید نیز کافی است ابتدا آدرس کیف پول خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و سپس رمز حساب خود را برای برداشت به سامانه اعلام کنید تا اجازه برداشت مبلغ مورد نظر به شما داده شود.
 

انواع کیف پول وب مانی

همانطور که گفتیم برای کار با سیستم پرداختی WebMoney و افتتاح حساب، لازم است که نوع کیف پول خود را انتخاب کنید. هر کیف پول برای یک نوع واحد پولی در نظر گرفته شده است و فقط می توان با آن از فروشگاه هایی خرید کرد که همان واحد پولی را پشتیبانی می کنند. به این ترتیب اگر کیف پول شما دلار وب مانی است، نمی توانید از فروشگاهی که تنها از واحد پولی یورو پشتیبانی می کند، خرید نمایید.

برای رفع این مشکل، می توان از سیستم تبدیل واحد خود WebMoney استفاده کرد. برای این منظور ابتدا یک حساب دیگر با واحد پولی مورد نظر خود ایجاد کرده و واحد های پولی خود را پس از تبدیل به کیف پول جدید واریز خواهید کرد. انواع کیف پول این سیستم پرداختی به شرح زیر می باشد:
 
Z-Purse
واحد پولی دلار (WMZ)
 
E-Purse
واحد پولی یورو (WME)
 
R-Purse
واحد پولی روبل روسیه (WMR)
 
U-Purse
واحد پولی گریونا اکراین (WMU)
 
B-Purse
واحد پولی روبل بلاروس (WMB)
 
G-Purse
حساب با موجودی طلا (WMG)
 
X-Purse
واحد پولی بیت کوین (WMX)
 
H-Purse
واحد پولی بیت کوین کش (WMH)
 
L-Purse
واحد پولی لایت کوین (WML)
 
V-Purse
واحد پولی دانگ ویتنام (WMV)
 

افتتاح حساب وب مانی

حساب های WebMoney به سه دسته تقسیم بندی می شوند که این دسته بندی بر اساس نوع حساب و میزان تکمیل اطلاعات حساب می باشد. برای افتتاح حساب وب مانی باید به وب سایت اصلی سیستم به آدرس wmtransfer.com مراجعه کرده و در انجا ثبت نام نمایید. بر اساس نوع حسابی که افتتاح می کنید می توانید تراکنش مثبت داشته باشید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.