در همایش ملی «کارکرد وقف در توسعه انسانی با تاکید بر وقف علمی»

وجود 6 هزار رقبه برای حوزه آموزش و پرورش | ثبت ۷۰۰ وقف جدید در سال جاری

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار رقبه برای حوزه آموزش و پرورش کشور وجود دارد و دانشگاه تهران نیز بیش از ۴۵ وقف دارد گفت: از ابتدای امسال ۷۰۰ وقف مختلف در کشور ثبت شده است.
چهارشنبه، 22 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وجود 6 هزار رقبه برای حوزه آموزش و پرورش | ثبت ۷۰۰ وقف جدید در سال جاری
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در همایش ملی «کارکرد وقف در توسعه انسانی با تاکید بر وقف علمی» که در دانشگاه بیرجند برگزار شد اظهار داشت: کار خیر یک حس خوبی به انسان می‌دهد و باید کار خیر از روی کرامت باشد.

وی بر شتاب کردن در کارهای خیر تاکید کرد و گفت: وقف برکات دنیوی و اخروی زیادی دارد و وقف در موضوعات اقتصادی و اجتماعی کشور نیز تاثیرگذار است.
 

وقف‌ها باید بر اساس نیازهای روز جامعه انجام شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه سازمان اوقاف وابسته به دولت است اما وقف کار دولتی نیست و توسط مردم و خیران صورت می‌گیرد افزود: تشویق به علم در کلام پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

عادل تصریح کرد: ایران اسلامی به برکت مجاهدت رزمندگان و شهدا در بسیاری از موضوعات پیشتاز است و بیشتر حوزه‌های علمیه از محل موقوفه بوده و طلاب به برکت وقف‌ها تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: وقف‌ها باید بر اساس نیازهای روز جامعه انجام شود که حوزه جوانان، ازدواج، مسکن، اشتغال و حوزه علم و پژوهش نیازهای مهم جامعه بوده که باید در این عرصه نیز وقف‌هایی صورت گیرد.
 

حمایت اوقاف از سازمان‌های دانش بنیان

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور خاطرنشان کرد: استعدادهای بسیاری در ایران اسلامی وجود دارند که به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها و امکانات این استعدادها به شکوفایی نمی‌رسند بنابراین کسانی که تمکن مالی دارند باید وقف‌هایی در حوزه پژوهش داشته باشند.

عادل اظهار داشت: بهره‌وری از موقوفات فعلی، پشتیبانی از موضوعات دانش بنیان و وقف در حوزه اجتماعی از جمله رویکردهای سازمان اوقاف است که اوقاف تاکنون از سازمان‌های دانش بنیان در کشور حمایت کرده است.

وی افزود: سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان تولید موتورسیکلت‌های برقی و ایمپلنت‌های دندانی حمایت کرده که این شرکت‌ها در ارزآوری و اشتغال کمک کننده هستند.
 

لزوم ورود واقفین در وقف بر جهیزیه و ازدواج جوانان

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور با بیان اینکه شرکت دانش بنیان کوثر استان فارس وقف شده و در این شرکت ایمپلنت‌های دندانی با یک دهم قیمت تولید می‌شود گفت: معنویت تنها در نماز و روزه و ذکر گفتن خلاصه نمی‌شود بلکه وقف نیز معنویت است و کسانی تمکن مالی دارند در حوزه وقف جهیزیه و ازدواج جوانان ورود کنند.

عادل با بیان اینکه مرکز رسیدگی به مدارس وقفی در کشور راه‌اندازی شده است بیان کرد: در حال حاضر ۶ هزار رقبه برای حوزه آموزش و پرورش کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه دانشگاه تهران بیش از ۴۵ وقف دارد عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۷۰۰ وقف مختلف در کشور ثبت شده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما