چگونگی فعال کردن تایید دومرحله ای اینستاگرام

گر از اینستاگرام استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم که همین حالا نسبت به فعال سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله ای (Two Factor Authentication) وارد عمل شوید و ریسک هک شدن اکانت خود را به شدت کاهش دهید.
چهارشنبه، 22 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونگی فعال کردن تایید دومرحله ای اینستاگرام

تایید دو مرحله ای اینستاگرام چیست؟

قبل از این که به سراغ بخش مربوط به آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام وارد شویم، باید بدانیم که به طور کلی، تایید دو مرحله ای چیست و در اینستاگرام چه کاربردی دارد؟ اصولا تایید دو مرحله ای به معنای ایجاد یک لایه امنیتی اضافه برای ورود به حساب کاربری می باشد. در اینستاگرام این قابلیت با عنوان احراز هویت دو مرحله ای یا Two Factor Authentication معرفی شده است که قادر است یک لایه محافظتی جداگانه در هنگام ورود به حساب کاربری ایجاد نماید.

در حقیقت احراز هویت دو مرحله ای با تایید دو مرحله ای تفاوت هایی دارد که در اینجا مجال صحبت کردن در رابطه با این موضوع را نداریم. در تایید دو مرحله ای اینستاگرام ، ما علاوه بر امکان وارد شدن به حساب کاربری خود با استفاده از یوزرنیم و پسورد اکانت اینستاگراممان، نیاز داریم تا کد تاییدیه ای را که اینستاگرام به شماره تلفن ما ارسال می کند را نیز در هنگام ورود به اینستاگرام وارد نماییم. علاوه بر این، یک سری کد های بکاپ یا پشتیبانی نیز در انتهای فعال سازی، از سوی اینستاگرام نمایش داده می شود که در صورت لزوم، می توانیم از این کدها برای ورود به حساب کاربری خود استفاده کنیم.

هنگامی که ما تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال نماییم، در حقیقت یک لایه امنیتی اضافه تر را برای ورود به حساب کاربری خود ایجاد نموده ایم و موفق به افزایش امنیت اکانت اینستاگرام خواهیم شد. در این صورت اگر هکری، موفق به پیدا کردن رمز عبور و یوزرنیم اینستاگرام شما شود، حتما باید کدی که برای گوشی شما از طریق اینستاگرام ارسال می شود را نیز در اختیار داشته باشد که بدون دسترسی به گوشی شما نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند. در نتیجه برای هک اینستاگرام شما به مشکلاتی برخورد خواهد نمود.
 

فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

اما برای فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام کار چندان سختی را نداریم و تنها نیاز است که یک سری مراحل را به ترتیبی که در زیر عنوان شده است، طی کنیم تا موفق به انجام این کار شویم.

اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و سپس وارد صفحه پروفایل خود شوید.

با استفاده از لمس گزینه سه نقطه در بالای صفحه وارد منوی تنظیمات شده و از قسمت Privacy and Security، گزینه Two Factor Authentication را انتخاب کنید.

گزینه احراز هویت دو مرحله ای را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، گزینه Require Security Code را فعال کنید.

در منوی نمایش داده شده، گزینه Turn On را انتخاب کنید.

اگر تاکنون شماره تلفن همراه خود را در اینستاگرام ثبت نکرده اید، حال باید این کار را انجام داده و شماره تلفن همراه خود را که با استفاده از آن اکانت اینستاگرام ایجاد نموده اید را ثبت نمایید و سپس کد تاییدیه 6 رقمی که به آن شماره ارسال می شود را در قسمت مربوطه وارد نمایید.

در مرحله بعدی، تعدادی کد پشتیبانی یا بکاپ برای شما نمایش داده می شود که بهتر از آن ها اسکرین شات تهیه کرده و یا با استفاده از گزینه Copy Codes آن ها را در مکانی امن کپی کنید تا در صورت فراموش شدن رمز عبور و ایجاد مشکل در ورود به حساب کاربری خود، با استفاده از این کدها بتوانید به حساب خود لاگین کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.